AktuelnoVesti

Poslednja šansa, Nissan u rukama Honde ili bankrot po svemu sudeći?

6.34KPregleda

Nissan u ozbiljnoj situaciji: 12-14 meseci za opstanak?

 

 

Dvojica anonimnih Nissanovih menadžera izjavili su za Financial Times da kompanija ima „12 do 14 meseci“ da se podigne na noge.

 

Nissanovo stanje trenutno nije ružičasto o čemu smo izveštavali u ranijim analizama. Nove, koje uključuju finansijske podatke za prvih 10 meseci ove godine su poražavajući, toliko da je čak i ugledni Financial Times  posvetio velik prostor ovoj problematici.

 

 

Prodaja vozila kod dilera ide loše, proizvodnja je usporena, a kompanija je nedavno otpustila hiljade radnika i prodala trećinu svog udela u Mitsubishiju. Međutim, ovo možda i nije dovoljno za spas.

 

Šta se dešava sa Nissanom?

 

  • Prodaja u padu: Prodaja je loša, a dileri u Evropi i Americi čak i prodaju automobile sa gubitkom samo da se reše zaliha
  • Smanjena proizvodnja: Proizvodnja vozila je usporena za skoro 20%.
  • Finansijski gubici: Poslovni profit Nissana je pao za 85% u trećem kvartalu, a kompanija je zabilježila neto gubitak.
  • Smanjenje troškova: Nissanovo restruktuiranje uključuje otpuštanje preko 9.000 radnika kako bi se smanjili troškovi.

Budućnost pod velikim pitanjem

 

Dvojica anonimnih Nissanovih menadžera izjavili su za Financial Times da kompanija ima „12 do 14 meseci“ da se podigne na noge. Takođe traže novog dugoročnog investitora, a sve opcije su na stolu, pa čak i prodaja većinskog udela dugogodišnjem rivalu Hondi.

 

 

Honda u igri?

  • Partnerstvo: Nissan je nedavno potpisao sporazum o dugoročnom razvoju električnih vozila sa Hondom i Mitsubishijem.
  • Investicija ili preuzimanje: Nissanovi zvaničnici nisu isključili mogućnost da Honda preuzme većinski udeo u kompaniji.
  • Renault: Renault, koji već ima 25% udela u Nissanu, takođe razmišlja o prodaji dela svojih akcija Hondi.

Šta ovo znači za nas?

Još je prerano govoriti o tome da li će Nissan preživeti. Međutim, ova situacija predstavlja značajne izazove za japanskog proizvođača automobila ali i potencijalni problem za kupce i vlasnike Nissanovih vozila jer gubitak tla za proizvođača znači i veliki problem za one koji poseduju Nissan modele .

 

Ostanite na kanalu, Vrele Gume će vas i dalje informisati pravovremeno o razvoju situacije.

 

 

 

 

8 Komentara

  1. Miodraže, ponovo pises nesto samo da bi pisao. A koji to danasnji evropski ili japanski proizvodjac nije u problemu?
    VW-u je profit opao za 64 %, Audiju čak za 91 %, BMW-u za 84 %, Mercedesu za 54 %….i možemo ovako beskonačno. Nešto ne pises o drugim brendovima, a materijala koliko hočeš, nego si se ti dobro znas zbog čeka okomio na Nissan. Jednostavno previše smaraš č o v e č e.
    I nije Elom nego Elon Musk.

    1. Elon naravno, slovna greška.
      Što se ostalog tiče, to piše Financial Times, drugo svi ostali nabrojani imaju akumulaciju da prežive krizu Nissan je nema jer je dužan i tužan. Zato je celokupna svetska automobilska javnost jako zabrinuta za njegovu budućnost. Jedini izlaz je da prodaju brend i neko sposobniji preuzme planove i projekciju modela.
      Lep pozdrav iz Maroka iz Toyote Land Cruiser na bespućima Atlasa.

  2. Вероватно би Хонда могла да их дигне али реално и они ће брзо упасти у проблем са ценама јер кинески аутомобили су врхунског квалитета а цене су буквално више него упола ниже

    1. U Srbiji je sve moguće. Što se ovog teksta tiče koji je objavio Financial Times (a i svih ostalih) lokalna ekipa iz Nissana može da nas povuče za repić. Pa čak se i Elom Musk sprdači sa ovom temom

    2. U fazonu, sad ću da te tužim kod moje mame, pa ćeš ti sad da vidiš…

      Novinarstvo ume da bude teško, jer nekada čujemo i ono što nam se ne sviđa.
      Putem Nisana će izgleda još neki narednih par godina.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery