AktuelnoVesti

Porsche Taycan Cross Turismo će biti najskuplji karavan na svetu

3.41KPregleda

Kada bude krenuo s prodajom, Porsche Taycan Cross Turismo neće biti samo jedan od modela nemačke marke koji najmanje vremena proveo u razvoju, već će biti najskuplji karavan na svetu

 

Malo ljudi se seća ovoga, ali koncept koji je prethodio ovom modelu je predstavljen na Salonu automobila u Ženevi 2018., pre nešto manje od tri godine. Kratak period između prikazivanja studije i lansiranja serijskog primeraka, u najvećoj meri može da se zahvali napretku Porscheove tehnologije virtuelne stvarnosti, čiji inženjeri sada mogu testirati ogroman broj sistema i komponenti u virtuelnom okruženju. Međutim, uprkos svemu, Taycan Cross Turismo je odložen na nekoliko meseci zbog sveopšte zdravstvene krize.

 

Na ovaj način, čitav proces ne samo što je višestruko jeftiniji, jer nije bilo potrebe za konstruisanjem pretproizvodnih prototipova, koji bi na kraju bili uništeni, već se sve odigrava mnogo brže nego što bi to bilo tradicionalnim putem.

 

Zapravo, virtuelni prototipovi Taycan Cross Turisma su već kompletirali preko 20 miliona kilometara, što je razlog zašto su pravi pretproizvodni modeli retko viđani  na putevima prošle godine.

 

Ovaj automobil je blizu svog oficijelnog predstavljanja, tako da Porsche nije imao problem s tim da ga preterano ne kamuflira.

 

 

Novi elektromobil iz Cufenhauzena će „na nišanu“ imati Tesla Model X, i mada će biti prilično skuplji, neće u ponudi imati varijantu sa sedam sedišta, što uostalom i ne bi bilo prikladno za jedan Porsche.

 

S tim u vezi, baš kao i Model X, i Taycan Cross Turismo je čisto električni krosover-karavan, s pogonom na sve točkove i neznatno povišenim klirensom.

 

Što se pogonskih sklopova tiče, ponuda je identična kao i kod regularnog Taycana. Očekuje se da i performanse budu slične, uprkos izvesnom prirastu na planu mase. Ovde govorimo o litijum-jonskoj bateriji koja je bazirana na arhitekturi od 800 V, sinhronim elektromotorima s permanentnim magnetima i najmanje tri verzije: Taycan Cross Turismo 4S, Turbo i Turbo S sa 761 ks.

 

Elitna verzija bi trebalo da ubrzava iz stanja mirovanja do „stotke“ za ispod tri sekunde, što znači da Porscheov električni karavan ne samo što će biti najskuplji u klasi, već i najbrži što se ubrzanja tiče.

 

Takođe, kolaju glasine da će Porsche izvršiti napad na rekord na Nirburgringu u kategoriji karavana.

 

Mada je Mission E Cross Turismo koncept, na osnovu kojeg je kreiran, bio četvorosed, Taycan Cross Turismo bi trebalo da bude ponuđen u konfiguracijama 2+2 i pet sedišta, slično konvencionalno pogonjenoj Panameri Sport Turismo.

 

Naravno, još uvek se ne spominje cenovnik, ali svakako treba očekivati nešto višu startnu cenu u odnosu na standardni model.

 

Neko će možda reći da je najskuplji Ferrari GTC4 Lusso, ali on je ipak više „shooting brake“ nego karavan i nema zadnji par vrata.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery