AktuelnoSport

Porsche se vraća u Le Man 2023.

1.7KPregleda

Porsche će nastojati da poveća svoj rekordan broj pobeda na 24 časa Le Mana, jer nemački proizvođač se vraća s novim hibridnim izazivačem 2023.

 

U Cufenhauzenu su dali zeleno svetlo za razvoj nove mašine, koja će biti kreirana po LMDh pravilima, što je takođe privuklo i „rođački“ Audi nazad na grid.

 

Ovo najavljuje oštru borbu dva rivala koji su članovi VW grupe i koji dele daleko najveći broj pobeda na Le Manu: Porsche ih za sada ima 19 a Audi 13. Poređenja radi, Ferrari ih je sakupio devet, a poslednji put je trijumfovao u ukupnom poretku 1965.

 

Dok Toyota i Peugeot trenutno razvijaju posebne modele za novu Le Mans Hypercar kategoriju, Porsche će se takmičiti u okviru LMDh pravila, koja se oslanjaju na posebnu šasiju i pogonski sklop. Automobili obe kategorije će biti kvalifikovani da se takmiče u elitnoj klasi na Le Manu od 2021. pa nadalje, s performansama izbalansiranim na taj način da se izjednači konkurentnost.

 

 

Stroga kontrola troškova i performansi u LMDh, bili su ključni za Porscheov povratak, uz izglede za ujedinjenje u jednu klasu sportskih automobila koji se trkaju u US IMSA seriji i FIA World Endurance šampionatu, što naravno uključuje Le Man. Porsche je saopštio da namerava da se trka u obe serije.

 

„Nova LMDh kategorija nam omogućava da se borimo za ukupne pobede, s hibridnim sistemom, i to na klasicima kao što su Le Man, Dejtona i Sebring, bez da moramo da potrošimo više nego što to možemo da priuštimo“, rekao je šef Porschea, Oliver Blume. „Ovaj projekat je ekstremno atraktivan za Porsche. Trke izdržljivosti su deo DNK naše marke.

 

Po prvi put u više od 20 godina, biće moguće da se borimo za apsolutne pobede s identičnim vozilima na trkama izdržljivosti širom sveta. Pored toga, nova LMDh kategorija je fokusirana na efikasnosti što se troškova tiče.“

 

LMDh pravila su bazirana na unapređenoj šasiji u odnosu na aktuelnu LMP2 klasu, sa standardizovanim specifikacijama hibridnog sistema, uključujući kontrolu elektronike. Četiri različita proizvođača su odobrena za proizvodnju šasije, dok kandidati, uključujući proizvođače kao što je Porsche, mogu da odaberu jednu šasiju i jedan pogonski sklop.

 

 

Porscheov izbor kada je reč o šasiji tek treba da bude potvrđen. Francuski konstruktor Oreca je bio dominantna sila u LMP2, ali Porsche takođe ima opciju da potpiše ugogor s Multimaticom, Ligierom ili Dallarom. Tizer prikazi LMDh koncepta s nagovestili potencijalni stajling karoserije koji u najmanju ruku ukazuje na neku relaciju s Porscheovim serijskim vozilima.

 

LMDh klasu takođe karakteriše standardiziovani hibridni sistem koji je kreacija Williams Advanced Engineeringa, elektronika  Boscha i Xtrac menjačka kutija, što bi sve trebalo da se nađe u okviru budžeta od oko 20 miliona evra, što je značajna ušteda u poređenju s prošlom Porscheovom kampanjom u odlazećoj LMP1 kategoriji, u okviru koje je sofisticirani 919 hibrid ostvario „het-trik“ na Le Manu od 2015. do 2017.

 

Porscheov glavni doprios novom projektu će biti motor s unutrašnjim sagorevanjem, a konfiguracija tek treba da bude potvrđena, mada je šef Porsche motorsporta, Paskal Curlinden rekao: „Koncept baziran na serijskom modelu je finansijski efikasniji.“

 

Kombinovana snaga će bit ograničena na 700 konja, s tim što će masa prototipa biti 1000 kilograma.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery