AktuelnoVesti

Porsche 718 Spyder RS

1.54KPregleda

Porsche 718 Spyder RS postaje centralna figura u porodici modela sa
centralno postavljenim motorom

 

 

 

– Najbrži i najsnažniji 718 Roadster svih vremena

– Ekstremnih manevarskih sposobnosti i stepena agilnosti za maksimalno uživanje u
vožnji

– Beskompromisni lagani sklopivi krov sa manuelnim mehanizmom

– Ukupna masa od samo 1,410 kg zahvaljujući dosledno laganoj konstrukciji

– Nepatvoreno zvučno iskustvo sa bočnim usisnicima za vazduh postavljenim iza
naslona za glavu

– Visokoturažni motor od 368kW/500 KS iz modela 911 GT3

 

 

 

 

 

 

Trideset godina nakon predstavljanja konceptnog automobila Boxster, Porsche
predstavlja dosad najsnažniju verziju popularnog roadstera sa centralno
postavljenim motorom: novi Porsche 718 Spyder RS. Po prvi put se,
visokoturažni atmosferski motor iz modela 911 GT3 koristi u sportskom
automobilu sa otvorenim krovom i centralno postavljenim motorom.

 

 

Porsche kruniše liniju svog sportskog modela 718 sa centralno postavljenim motorom
dizajniranim za maksimalno uživanje u vožnji.

 

 

Novi 718 Spyder RS pandan je modelu
718 Cayman GT4 RS sa otvorenim krovom.

 

 

 

 

 

Po prvi put, atmosferski šestocilindrični
bokser snage od 368 kW (500 KS) iz 911 GT3 pojavljuje se u sportskom automobilu
sa otvorenim krovom i centralno postavljenim motorom. Ista lagana pogonska
visokoturažna jedinica takođe pokreće trkački automobil Porsche 911 GT3 Cup.

 

 

Mekani puristički krov modela 718 Spyder RS izuzetno je lagan i dopadljiv i pretvara
izrazito evokativni zvuk motora u još impresivnije iskustvo. Utisak je dodatno pojačan
standardnim laganim sportskim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika i
prepoznatljivim bočnim otvorima za prolazak vazduha postavljenim iza naslona za
glavu.

 

 

Visokoturažni atmosferski motor

 

 

 

 

 

 

Pogonski sklop novog modela 718 Spyder RS identičan je pogonskom sklopu
modela 718 Cayman GT4 RS coupe. Bokser motor sa šest cilindara, ukupne
zapremine od 4,0 litre, vrti se do 9.000 obrtaja u minutu, proizvodi maksimalnu snagu od 368 kW (500 KS) uz maksimalni obrtni moment od 450 Nm. U kombinaciji sa sedmostepenim PDK menjačem kratkog hoda, šestocilindrični motor katapultira ovajroadster sa dva sedišta od 0-100 km/h za 3,4 sekunde. Automobil stiže do granice od 200 km/h za samo 10,9 sekundi. U poređenju s modelom 718 Spyder bez oznake, novi vrhunski model ne samo da koristi dodatnih 59 kW (80 KS), već za čitavih pola sekunde ranije stigne do 100 km/h. Najveća brzina sada je 308 km/h umesto 300 km/h. Kao i svaki moderni RS model, novi 718 Spyder RS dostupan je isključivosa Porscheovim PDK menjačem sa dvostrukim kvačilom.

Ovaj menjač munjevito prolazi kroz svojih sedam stepeni prenosa i garantuje maksimalne performanse. 

 

 

 

Polugice menjača omogućavaju vozaču da zadrži ruke na upravljaču čak i kada
ručno menja brzine. Alternativno, vozač može koristiti ergonomski dizajniranu ručicu menjača na centralnoj konzoli. Boljim performansama ne doprinosi samo snažniji motor već i snižena ukupna masa novog modela od samo 1.410 kilograma. SpyderRS je za 40 kg lakši od verzije 718 Spyder (PDK). Konačno, pet kilograma je lakši od
zatvorenog 718 Cayman GT4 RS. Spyder RS predstavlja najnoviji „vodeni žig“ linije modela nastale 2016. godine.

 

 

 

Uravnotežena aerodinamičnost

 

 

 

 

 

 

Prednji deo novog Porschea 718 Spyder RS skoro da je identičan prednjem delu 718 Cayman GT4 RS. Standardni prednji poklopac motora izrađen je od CFRP-a i ima širok otvor za odvod vazduha iznad branika. Dva NACA kanala poboljšavaju hlađenje kočnica bez ikakvog negativnog uticaja na vrednost Cd koeficijenta otpora. Bočne lamele sa spoljnih krajeva branika povećavaju potisnu silu. Ivica prednjeg spojlera

 

 

Nešto je kraća nego na modelu 718 Cayman GT4 RS, što u kombinaciji sa velikim zadnjim krilom proizvodi veću ukupnu potisnu silu na Caymanu i posledično zahteva malo ispupčeniji spojler kako bi se uspostavila aerodinamička uravnoteženost.

 

 

Umesto krila, 718 Spyder RS ima upečatljiv otkinuti rub u obliku pačjeg repa.

 

 

 

Sveaerodinamičke komponente savršeno su usklađene. Zadužene su za održavanje
aerodinamičke ravnoteže automobila i obezbeđuju maksimalnu stabilnost u vožnji pri velikim brzinama.

 

 

Puristički dizajn mekog krova

 

 

 

Novi 718 Spyder RS stiže sa jednoslojnim laganim mekanim krovom kojim se
manuelno upravlja. Dizajn je neverovatno kompaktan i sastoji se od dva dela:
panoramskog dela i deflektora za vremenske uslove. Oba se mogu u potpunosti kloniti i u vozilo se mogu spakovatii zajedno ili pojedinačno. Takozvano panoramsko jedro takođe se može koristiti kao bimini sa funkcijom da štiti vozača i suvozača od intenzivne sunčeve svetlosti. U tom slučaju, putnički prostor ostaje u najvećem delu otvoren sa strane i iza putnika. Sa deflektorom za vremenske uslove čini kompletan krov koji obezbeđuje veoma efikasnu zaštitu od kiše kada su prozori podignuti. Kompletan krov, uključujući prateće mehaničke delove, težak je tek 18,3kg. To je za celih 7,6 kg manje od 718 Spydera i 16,5 kg manje od 718 Boxstera.

 

 

Vozači koji žele da olakšaju vozilo za dodatnih osam kilograma mogu ostaviti
kompletan gornji deo kod kuće, pod uslovom da vremenski uslovi to dozvole.

 

 

Izuzetno precizan i agilan sistem sportskog oslanjanja

 

 

Karoserija modela 718 Spyder RS koristi komponente iz modela 718 Cayman GT4
RS i 718 Spyder i dizajnirana je za maksimalno uživanje u vožnji po krivudavim putevima. Standardno je opremljen sistemom Porsche Active Suspension Management (PASM) uz sportska podešavanja i snižen je za 30 milimetara. Tu su i Porsche Torque Vectoring (PTV) mehanički diferencijal sa ograničenim stepenom proklizavanja, kuglični ležajevi u zglobovima sistema oslanjanja i kovani alumijumski
točkovi od 20 inča. Glavne karakteristike karoserije su oštrina i preciznost, agilnost i izuzetna neutralnost upravljanja. Svi elementi poput visine, nagiba, zatura i stabilizatora mogu se zasebno podešavati. U poređenju sa modelom 718 Cayman GT4 RS, hod opruga i prigušivanje amortizera je kraći kako bi se postigla opuštenija,
karakteristična konfiguracija koja više odgovara kabrioletu.

 

 

 

Enterijer usmeren na performanse

 

 

 

 

Sportski karakter definiše i unutrašnjost automobila: unutrašnjost je svedena na
elemente bitne za funkcionalnost i ergonomičnost. Udobni RS sportski upravljač obložen je Race-Tex materijalom i ima centralno postavljenu žutu oznaku.

Standardne školjkaste kadice izrađene su od laganog CFRP-a i završnim štepom
ojačanim ugljeničnim vlaknima i donose izuzetno impresivnu bočnu podršku.
Presvlake sedišta izrađene su od crne kože, dok je perforirani sedalni deo izrađen od
Race-Tex materijala i u kontrastnoj je boji s crnom pozadinom. Kontrastne boje su Arctic Grey ili Carmine Red. Na naslonima za glavu izvezen je logotip u
odgovarajućoj boji. Instrument tabla i obloge presvučene su kožom. Paleta dostupnih boja donosi ukupno četiri nemetalik i tri metalik boje, uključujući novu Vanadium Grey metalik, kao i posebne nijanse Arctic Grey, Shark Blue i Ruby Star Neo.

Top Reviews

Video Widget

gallery