AktuelnoVesti

Od sutra kraj muka za vlasnike oldtajmera u Srbiji

57.3KPregleda

Konačno primena novog pravilnika za oldtajmere

 

 

Kako najavljuje sajt polovniautomobili.com od ponedeljka, 20. januara, započeće primena Pravilnika o utvrđivanju statusa vozila od istorijskog značaja, potvrdio je za sajt Polovni automobili Milan Milojević, Pomoćnik direktora i  načelnik Sektora za vozila, kontrolu i stručni nadzor Agencije za bezbednost saobraćaja.

 

 

U praksi bi to trebalo da znači kraj dugogodišnjih problema za vlasnike oldtajmera prilikom registracije, jer će od Agencije dobijati potvrdu kojom će biti znatno olakšan tehnički pregled. Polovni automobili otkrivaju kako će funkcionisati novi sistem.

 

 

 

 

 

 

Vlasnici starovremenskih vozila godinama unazad imaju dosta problema, jer je cela ova oblast zaista bila zanemarena. Jedan od najboljih primera koji ilustruje o čemu govorimo jeste paradoksalna situacija da je do sada svako ko bi uvezao starovremensko vozilo morao da dobije uverenje od strane Muzeja automobila kako bi mogao da ocarini vozilo, a da istovremeno to nije bila garancija da će proći tehnički pregled.

 

 

 

 

Stvari su počele da se menjaju početkom primene izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, septembra 2023. godine, kada je dat i okvir za izradu odgovarajućih podzakonskih akata. Sada, konačno dolazimo u situaciju da počinje primena Pravilnika koji reguliše ovu oblast i koji će omogućiti da vlasnici oldtajmera mogu da dobiju odgovarajuću potvrdu, koja će na neki način biti garancija tehničke ispravnosti.

 

Kako će izgledati postupak dobijanja uverenja? 

 

Dakle, vlasnici starovremenskih vozila od ponedeljka 20. januara moći će da podnesu zahtev nekoj od ovlašćenih organizacija za ispitivanje, gde će se utvrđivati da li vozilo ispunjava uslove za dobijanje potvrde i da li pripada kategoriji vozila od istorijskog značaja. Kako Polovni automobili saznaju, za sada će se takvi pregledi obavljati u dve laboratorije: u Centru za motorna vozila AMSS i u laboratoriji CIAH Mašinskog fakulteta u Beogradu.

 

„Po prijemu zahteva, pravilnikom je predviđeno formiranje tročlane komisije, koja se sastoji od predstavnika ovlašćenih organizacija i predstavnika nekog od zvaničnih saveza za istorijska vozila, a po potrebi može biti i član iz Agencije za bezbednost saobraćaja. Nakon pregleda, kada se konstatuje da vozilo ispunjava sve uslove i to ne samo u smislu starosne granice, već i po kriterijumu očuvanosti i originalnosti, Agencija će izdati Potvrdu, kojom se dakle potvrđuje da se radi o vozilu od istorijskog značaja“. Ovo je veoma važno, jer po prvi put na ovaj način uređujemo ovu oblast“, napominje Milan Milojević iz Agencije za bezbednost saobraćaja.

 

 

Zašto je potvrda ABS važna? 

 

 

Iako na prvi pogled potvrda deluje kao običan papir, u praksi bi to trebalo da reši problem registracije oldtajmera. To će biti moguće zahvaljujući ranije donetim izmenama Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila.

 

 

 

„Ranije je postojala opšta definicija u tom pravilniku šta je oldtajmer, što je ostavljalo prostora za razna tumačenja i pravilo probleme prilikom registracije. Međutim, mi ne samo da smo promenili neke pojedinačne odredbe, jer smo smatrali da vozila preko 30 godina treba da budu izuzeta od nekih pravila, već smo uveli opštu odredbu po kojoj može u potvrdi, koju će izdavati Agencija, da se navede od kojih tehničkih uslova neko vozilo može biti izuzeto“, pojašnjava Milojević.

 

 

 

Pojasnićemo ovu odredbu kroz jedan primer: Ukoliko vozilo dođe na tehnički pregled bez trećeg štop svetla, vlasnik više neće morati da „budži“ automobil i da ugrađuje naknadno to svetlo, s obzirom na to da je tako propisano u pravilniku, jer će u potvrdi koju izdaje Agencija biti navedeno da je to konkretno vozilo izuzeto od toga da mora imati treće svetlo, jer nije predviđeno fabrički! Što znači da vlasnik ubuduće neće morati „da juri vezu“, odnosno nekoga ko će mu „progledati kroz prste“ ukoliko na svom vozilu nema neki deo koji jeste obavezan po propisima, ali se jednostavno taj tip vozila proizvodio bez tog konkretnog dela. Potpuno legalno će moći da registruje automobil, naravno ukoliko ispunjava sve uslove.

 

 

Podsetimo, da bi neko vozilo moglo da dobije status vozila od istorijskog značaja mora da ispunjava ove uslove:

  • Da je staro 30 i više godina
  • Da predstavlja materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa
  • Da je u voznom stanju
  • Da se ne koristi u svakodnevnom saobraćaju

 

 

Izvor: polovniautomobili.com

Foto: Vrele Gume

16 Komentara

  1. Da li ce takvo vozilo imati povoljnosti prilikom registracije vozila kao u zemljama evropske unije,Ili ce ostati kao i do sada pa u pojedinim slucajevima za oldtajmera preko 2000 kubika placate od 60-90000 dinara .
    Ili nece biti placanja registracije koja bi bila trajna a morao bi da se uradi godisnji tehnicki pregled.
    Bilo bi dobro kada bi redakcija vrelih guma ovo iznela i pokrenula inicijativu za stvarnu promenu i primenu zakona.
    Potvrda je i bitna za neka vozila koja imaju probleme prilikom registracije,naravno ako je besplatna.
    Meni nije potrebna za moje vozilo od 50 godina ali je ovo sto sam naveo jako potrebno ako zelimo da vidimo oldtajmere na ulicama .
    Nadam se da ce neko imati sluha.Hvala vrelim gumama sto sve ovo prate i obavestavaju nas.

  2. Ponovo se nigde ne pominju cene registracije. Šta mi vredi potvrda ako zbog velike kubikaže i dalje plaćam tzv porez na upotrebu motornih vozila u iznosu od cca 105.000 RZD

  3. Vrlo komplikovano, imam oldtajmer Francuske registracione tablice, sam sam ga prijavio preko sajta FFVE slikao prednju levu i zadnju desnu stranu, unutrašnjost vozila prednji i zadnji deo, pločicu na bloku motora, motor i platio čekom 60€. Stim vozilo ne možeš koristiti za posao i moraš imati još jedan auto koji koristiš u normalne sfrhe za sopstveni prevoz. Tehnički pregled se obavlja u ustanovama kao i u Srbiji i važi 5 godina dok za one druge 2 godine. Pošalješ sve to gore navedeno i dobiješ certifikat da saobraćajnu možeš da promeniš u saobraćaju (ista kao i prethodna) samo piše vozilo vremena – oldtajmer. Vreme važenja tehn. pregleda 5 godina, promeniš tablice u prodavnici delova i kozmetike uz dokaz nove saobraćajne i to je to, sve bi te koštalo oko100€ i dobiješ na kućnu adresu novu saobraćajnu i tablice podigneš u toj prodavnici za 15minuta.

  4. Jaka mi agencija.drzavni reket.kupis u evropi auto ocarinis ga platiš carinu da je vozilo 2017.oni u uverenju vrate ga na 2016 ili čak na 2015.nemas pravo prigovora jer kod nas abs gleda kad je izašlo iz fabrike a svi ostali ti prodaju u evropi po prvoj registraciji.jos imamo broj motora a svake je motor potrošni materijal.

  5. A kako da uvezem auto od 30 god. koji bi da vozim svaki dan a ne dvaput godišnje.. nikad normalan zakon da se donese.
    Možda nije spomenik tehničke kulture ali zadovoljava moju dušu.. ma daj bre, ko nam više piše ove zakone i uslove !!

  6. Zašto da se NE koristi u saobraćaju, koji će mi onda, plus ništa o samogradnji i o nekim bezveznim pravilima

  7. Козе треба да чувају ови стручњаци из безбедности у саобраћају и ови што доносе законе о саобраћају.Зато нам људи и гину .Технички преглед кошта 6 иљада,за шта???????А све сами крш до крша се вози.Сијалице на фаровима од инкубатора за пилиће,поскидани катализатори,погашен ад Блу,егеер вентил,али зато југо мора да има наслон за главу иако фабрички нема.Сумрак идеја.Црно бела истина.Пешачки прелаз,стаза за пешаке.!!!!!!!

  8. То је само отимање пара и ништа друго ШТА ЗНАЧИ ТАЈ ПАПИР БАШ НИШТА

  9. Ima puno tačaka u našem zakonu o saobraćaju koje bi se mogli dopuniti nekim pod zakonskim aktom.

  10. Kakva glupost od pravila, kako i cime se dokazuje da se vozilo ne koristi u svakodnevnom saobracaju? Zasto se registruje onda i zasto je uopste to bitno? Ali opet kazem kako se dokazuje 🤣 ne znam ko je pisao ali teska neznalica

  11. Зашто је потребно да се не користи сваки дан. Возим кеца 75 годиште и стално се понавља проблем рикверц светла задњег фара за маглу и 4 мигавца. На 75 годишту тога нема

  12. Много компликовано, превише бирократије. Тих возила је толико мали број, она су махом спора и возе их страствени љубитељи који никад не ризикују да их оштете … Зашто им загорчавају живот?

  13. Jedan Rim podržava vožnju oldtajmera od Vesli malih fića i čega još sve se kotrlja i mami poglede turista. Voze Vespe sa prikolicom

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery