AktuelnoPredstavljamo

Novi Range Rover stigao u modernijem ruhu, tehnološki napredniji nego ikada ranije

3.19KPregleda

Land Rover Range Rover je upravo ušao u svoju petu generaciju. Novi model krasi prilično poznat izgled s nešto uglađenijim linijama, koje ovu premijum mašinu čine u skladu s vladajućim trendovima.

 

Svež izgled

 

Range Rover počiva na Land Roverovoj MLA-Flex platformi. Kupci mogu da biraju između varijanti sa standardnim i produženim međuosovniskim rastojanjem. U zavisnosti od paketa opreme i preferencama kupca, moguće  je naručiti ovo vozilo s četiri, pet ili sedam sedišta.

 

 

Dizajn se vrti oko već utvrđenih načela, s tim što je došlo do tretmana „simplifikacije“, što je svakako pozitivno. Rezultat se ugleda u moćnom ali u isto vreme uglađenom SUV-u, čiji dizajn karakteriše fluidnost linija i površina. Samim tim ne čudi što je koeficijent otpora vazduha sveden na samo 0,30.

 

 

U pokretu

 

Range Rover poseduje adaptivno vazdušno ogibljenje s novim zadnjim multilink oslanjanjem u pet tačaka, koje koristi navigaciju da bi se sistem uskladio u odnosu na put ispred. Takođe  sarađuje i s adaptivnim tempomatom i asistencijom na volanu, da bi se kvalitet vožnje dodatno podigao na viši nivo.

 

Elektronski kontrolisani horizontalni stabilizatori doprinose dodatnom komforu, a iz Land Rovera kažu da reaguju brže u odnosu na hidrauličnu postavku. Ovaj sistem može da primeni do 1.400 Nm maksimalnog obrtnog momenta naspram karoserije.

 

 

 

Novi Range Rover dobija i upravljanje na sva četiri točka, tako da se zadnji točkovi mogu zakrenuti za 7,3 stepena, što doprinosi  lakšem manevrisanju, budući da je radijus zaokreta manji od 11 metara.

 

Pogonski sklopovi

 

Kupci u Evropi će na raspolaganju imati brojne pogonske varijante, uključujući dva „plug-in“ hibrida, tri benzinca i tri dizelaša. Amerikanci, s druge strane, dobijaju samo dve opcije pri lansiranju, Čisto električni model dolazi 2024.

 

Naravno, svi Range Roveri dolaze s pogonom na sve točkove i aktivnom blokadom zadnjeg diferencijala, koja uravnotežava obrtni moment između zadnjih točkova.

 

 

U Evropi, PHEV verzija kombinuje 3,0-litarski redni šestocilindraš i bateriju od 38,2 kWh (iskoristivih 31,8 kWh). Elektromotor sa 143 ks je integrisan u menjačku kutiju. P510e PHEV do 100 km/h ubrzava za 5,6 sekundi, a Land Rover kaže da po WLTP-u autonomija na čisto električni pogon iznosi 100 kilometara, dok je u stvarnom saobraćaju 80 kilometara.

 

Luksuzna kabina

 

Ispred vozača počiva 13,7-inčni digitalni klaster instrumentacije. Na centralnom grebenu se nalazi 13,1-inčni ekran info-zabavnog sistema osetljiv na dodir, s haptičkim odzivom kao taktilnom potvrdom tokom korišćenja softvera. Putnici pozadi mogu da uživaju u paru 11,4-inčnih displeja smeštenih na naslone prednjih sedišta. Uz dostupna Executive Class zadnja sedišta, tu je i 8,0-inčni ekran na centralnom naslonu za ruke.

 

 

Pored imperativa da bude robusan, Range Rover naravno mora biti i luksuzan. Da bi ambijent bio odgovarajući, tu je Meridian Signature Sound System u Autobiography trimu s 35 zvučnika, snage 1.600 W. Land Rover je čak smestio par zvučnika od 20 W u četiri glavna naslona za glavu, da bi stvorio efekat sličan koji proizvode vrhunske slušalice.

 

Šta želite za „prilog“?

Luksuzni britanski SUV dolazi u SE, HSE, Autobiography i SV paketima opreme. Tu je takođe i First Edition verzija Autobiographyja, koja uključuje Sunset Gold Satin boju karoserije, koju možemo videti na nekim fotografijama.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery