Nova Dacia Duster, kvalitetom, dizajnom i cenom, „presudiće“ mnogima u SUV klasi
Dacia Duster je dokazana priča o uspehu. U svojoj 13 godina dugoj karijeri, nagrađen je sa više od 40 priznanja, proizvodnja iznosi 2,2 miliona jedinica i raste, a popularnost mu je u stalnom porastu, rangirajući se kao najprodavaniji SUV u Evropi u svim segmentima na maloprodajnom tržištu u 2022.
Oko 1.000 Duster SUV-ova silazi sa proizvodnih linija u Dacia fabrici u Piteštiju u Rumuniji, svakog dana.
I dalje ima upečatljiv izgled koji je doveo prethodne generacije do vrha – posebno njegov čvrsti SUV karakter – ali ih gura dalje sa Dacijinim novim, prepoznatljivim dizajnom.
Na kraju, novi „potpis u obliku slova Y“ naglašava vezu između unutrašnjosti i eksterijera potpuno novog Dustera.
Potpuno novi Duster je napravljen na platformi CMF-B, koja igra centralnu ulogu u Dacijinoj industrijskoj strategiji.
Ova konkurentna i izuzetno fleksibilna platforma je prvo korišćena na najnovijim modelima Sandero i Logan, a zatim i na Joggeru. Pruža svu svestranost koja je Daciji potrebna za optimalno primenu svog ambicioznog plana proizvoda.
Na platformi CMF-B, potpuno novi Duster ima više prostora za putnike i prtljag od prethodne generacije, ali je sveukupno samo delimično duži (4343 mm). Napredni inženjering platforme takođe smanjuje vibracije i buku sa puta, povećavajući udobnost. Pruža kvantni skok u užitku u vožnji uz neusporedivu vezu sa putem.
CMF-B platforma je takođe pokrenula potpuno novi Duster na svom putu ka elektrifikaciji jer može da primi pogonske sklopove koristeći blage hibridne i potpuno hibridne tehnologije.
Unapređene su sposobnosti na svim terenima sa verzijom 4×4.
Potpuno novi Duster je dostupan sa 4×4 Terrain Control transmisijom, koji uključuje pet podešavanja vožnje: Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road i Eco.
Klirens potpuno nove Dacije Duster je 217 mm u verziji 4×4. Sa do 31° napred i 36° pozadi (4×4 verzije), uglovi prilaza i odlaska omogućavaju mu da ukloni još više prepreka.
Potpuno novi Duster ima kontrolu brzine nizbrdo, što je posebno korisno na neravnom terenu i strmim padinama. Sistem uglavnom aktivira kočnice kako bi održao brzinu vozila pod kontrolom između 0 i 30 km/h.
Uveden je novi All Road Info sistem sa raznim korisnim informacijama prikazanim na centralnom ekranu od 10,1 inča tokom vožnje van puta.
Pogonski agregati
Duster HYBRID 140: Ovaj pogonski sklop, koji je Dacia usvojila za Jogger početkom 2023., sada je dostupan sa potpuno novim Dusterom. Izgrađen je tehnologijama koje je Renault Grupa isprobala i testirala, a sastoji se od 4-cilindričnog, 1,6-litarskog benzinskog motora od 94 KS, dva elektromotora (pogona od 49 KS i visokonaponskog starter generatora) i automatskog menjača. Regenerativno kočenje, veliki kapacitet regeneracije energije baterije od 1,2 kWh (230 V) i efikasnost menjača omogućavaju vožnju u potpuno električnom režimu do 80% vremena u gradovima, što smanjuje potrošnju za 20% (mešoviti ciklus) do 40% (gradski ciklus).
Duster TCe 130: Kombinuje 3-cilindrični, 1,2-litarski benzinski motor sa turbo punjenjem nove generacije koji koristi Milerov ciklus i blagi hibridni motor od 48 V. Ovaj motor pomaže motoru sa unutrašnjim sagorevanjem kada se automobil pokrene ili ubrzava, smanjujući prosečnu potrošnju i emisiju CO2 za oko 10% u poređenju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem sa ekvivalentnom snagom. Takođe obezbeđuje više snage tokom ubrzanja od postojećeg modela TCe 130. Sistem regenerativnog kočenja puni bateriju od 0,9 kWh bez primetne razlike za vozača. Pogonski agregat TCe 130 je dostupan sa 6-stepenim manuelnim menjačem u verzijama 4×2 i 4×4.
Duster TCe 100 Bi-Fuel: Dacia nudi opciju dvostrukog goriva (benzin i TNG) na modelima sa unutrašnjim sagorevanjem, pod oznakom Bi-Fuel. Potpuno novi Duster dolazi sa ovom ugrađenom isprobanom i testiranom tehnologijom koja garantuje bezbednost i pouzdanost. Kada radi na TNG, potpuno novi Duster TCe 100 Bi-Fuel u proseku oslobađa 10% manje CO2 od uporedivog benzinskog motora. Može da pređe do 1.300 km (WLTP) sa svoja dva rezervoara koji drže 100 litara između njih – 50 litara benzina i 50 litara TNG-a (potonji je ispod poda prtljažnika, tako da ne utiče na kapacitet tereta). Dugme koje je neprimetno ugrađeno u komandnu tablu prebacuje motor sa jednog goriva na drugo trenutno i neprimetno.
Potpuno novi Duster će nastaviti da ispunjava Dacijino obećanje o vrednosti za novac
Kombinovaće najpristupačnije cene u svom segmentu sa većim putničkim delom nego ikada pre u najbolju cenu na tržištu.
Imaće više tehnologije, uključujući novu digitalnu kontrolnu tablu od 7 inča, novi centralni ekran osetljiv na dodir od 10,1 inča i novi infotainment sistem. Potpuno novi Duster će biti pametniji nego ikad, sa modularnim krovnim šipkama i uvođenjem pametnog Dacia YouClip sistema dodatne opreme.
Tempomat/limiter brzine je sada standardna oprema za sve pakete.
Novi sistemi za pomoć vozaču, dodati potpuno novom Dusteru kako bi ispunio najnovije evropske bezbednosne zahteve, kao što su automatsko kočenje (u gradskim i prigradskim sredinama, uključujući detekciju drugih automobila, pešaka, bicikala i motocikala), prepoznavanje saobraćajnih znakova i upozorenje o prekoračenju brzine, pomoć pri parkiranju, signal za hitno zaustavljanje, upozorenje o napuštanju trake, pomoć pri zadržavanju trake, upozorenje na pažnju vozača i hitni pozivi (eCall).
I, kako bi olakšala život svojim kupcima, Dacia dodaje pametno dugme, My Safety, za vozače da brzo konfigurišu svoje omiljene sisteme pomoći vozaču.
Prelazak na platformu CMF-B je otvorio više prostora unutra – posebno širinu napred i prostor za noge pozadi (+ 30 mm). Pod prtljažnika je niži, a otvor prtljažnika širi i viši. Sam prtljažnik je takođe širi i viši, pružajući do 6% dodatnog prostora (472 litra ispod ladice za pakete u potpuno novom Dusteru 4×2).
Duster dolazi sa raznim pogodnostima koje olakšavaju život. Električna parkirna kočnica je uključena u Expression paket, a Extreme i Journey dolaze sa retrovizorima sa električnim mehanizmom za podešavanje i preklapanje. Pošto je spremniji nego ikada da se uhvati u koštac sa najtežim uslovima, potpuno novi Duster je dostupan i sa grejanim volanom i sistemom za odleđivanje na vetrobranskom staklu.
Cene tek treba da budu objavljene, ali je Dacia obećala da će Duster imati „najpristupačnije cene u svom segmentu“. Denis Le Vot, izvršni direktor Dacije, otkrio je da će nova generacija startovati ispod granice od 20.000 evra u Evropi.
Izvor: Autoblog.rs
Priredio: Ivan Mitić
BONUS PLUS: TEST by Miodrag Piroški-Šta je sve nedostajalo prethodnoj generaciji Dacia Duster?
3 Komentara
Comments are closed.
Sve ove ukrase sto su dodali.
Kao sto su obrve blatobrana, panoramski krov, led svjetla itd
Ne vrijedi vise id 10k sa ovom motorikom.
Nebi dao polovnu toy staru 16 god za ovo novo.
Ako nemas damu da prides djevojci nece te ovi dodatni ukrasi pomoci.
Samo bacas pare.
Сандеро као најпродаванији ауто и Дастер најпродаванији СУВ првенствено показују економско стање у Европи а не неки супериорни квалитет Дачије.
Koliko para, toliko i muzike !
Po ko zna koji put preradjena plastika i metal !
Znate kad će taj auto da sastavi 27 godina i 535.000 kilometara kao Fiat Brava koju imam ?
I po tim cenama održavanja i eksploatacije ?
I po toj pouzdanosti ?
Sa fabrićkim motorom i karoserijom ?
NIKAD !!
Taj krš ne vredi ni 10, a kamoli 20.000 !