Najpouzdaniji automobilski brendovi prema carVertical aplikaciji
Uzeti u obzir, ali sa rezervom
CarVertical objavio statistiku naj(ne)pouzdanijih marki automobila, rezultati istraživanja dosta iznenađujući
Vozilo koje se kvari dovodi do teških frustracija. Kašnjenja, problemi i pre svega troškovi popravke četvorotočkaša često umeju da naprave noćnu moru od života. Pouzdanost podrazumeva kvalitet koji bi trebalo tražiti u svakom, kako polovnom, tako i novom automobilu. Večito pitanje i dilema je koje su to najpouzdanije automobilske marke?
U nastavku se nalazi carVertical rang lista naj(ne)pouzdanijih automobila. Ona može pomoći u donošenju odluke pri kupovini ili zameni automobila, ali je nikako ne treba uzeti „zdravo za gotovo“ i kao aksiom. Na skeneru je bilo deset automobilskih marki koje se voze u čitavom svetu. Za početak, carVertical objašnjava proces sitraživanja.
Kako se procenjuje pouzdanost automobila?
CarVertical sastavlja listu najpouzdanijih marki automobila najpre koristeći kao kriterijum statistiku kvarova na vozilima.
Rezultati su zasnovani na izveštajima istorije automobila na carVertical aplikaciji. Rangiranje polovnih automobila koje ćete videti je izvedeno na osnovu procenta oštećenja u okviru svake marke od ukupnog broja analiziranih vozila. Prema ovom istraživanju, najpouzdaniji automobilski brendovi su sledeći:
-
KIA – 23,47%
Slogan Kije „Moć da iznenadi “ tek u ovom kontekstu dobija na značaju. Čak i s više od 1,4 miliona vozila koje proizvede svake godine, južnokorejski proizvođač automobila zauzima prvo mesto na ovoj listi sa svega 23,47% primeraka koji su doživeli kvarove, od svih ukupno analiziranih automobila.
Naravno, daleko da KIA modeli nemaju problema, pa je aplikacija utrdila da su najčešći kvarovi na njima:
- Kvarovi električnog servo upravljača;
- Kvarovi ručne kočnice;
- Mogući kvarovi na DPF filteru.
KIA modeli pokazali su se pouzdanim pre svega kada je reč o naprednim bezbednosnim sistemima, uključujući sistem izbegavanja frontalnog sudara, autonomno kočenje u slučaju krajnje nužde i sistem za kontrolu stabilnosti. Naravno, sve ove rezultate trebalo bi uzeti s rezervom, jer su iskustva s markom KIA vrlo različita od vlasnika do vlasnika.
-
Hyundai – 26,36%
Na drugom mestu je još jedna južnokorejska marka. Hyundai fabrika iz Ulsana je najveće postrojenje za proizvodnju automobila u Aziji. Prostire se na neverovatnih 5 miliona kvadratnih metara! Kvarovi na Hyundai vozilima desila su se kod 26,36% od ukupnog broja analiziranih automobila.
Međutim, polovni Hyundai automobili imaju i sledeće česte kvarove:
- Korozija zadnjeg dela vozila, naročito ispod otvora prtljažnika;
- Problemi saručnom kočnicom;
- Slabo vetrobransko staklo (šoferšajbna).
Otkuda Hjundaiju visoka pozicija na listi najpouzdanijih? Između ostalog, i zato što je Hyundai jedina fabrika automobila koja proizvodi sopstveni čelik izuzetno visoke čvrstoće. Južnokorejski proizvođač takođe poseduje i brend Genesis, jedan od najbezbednijih automobila na svetu prema svim parametrima.
-
Volkswagen – 27,27%
Popularni Volkswagen proizveo je legendarnu „bubu“, ikonu dvadesetog veka koja je prodata u više od 21,5 miliona primeraka. Ova marka, nevezano za ostale proizvođače unutar VW grupacije, zauzima treće mesto na carVertical listi najpouzdanijih automobilskih brendova, s kvarovima u 27,27% slučajeva od ukupnog broja analiziranih automobila.
Iako pozdani, Volkswagen automobili se često susreću sa raznoraznim kvarovima. Najčešći su:
- Kvarovi plivajućeg zamajca;
- Kvarovi na manuelnim menjačima;
- Problemi sa sistemom za sprečavanje blokiranja točkova pri kočenju (ABS) i sistema za elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP).
Volkswagen teži tome da unapredi bezbednost putnika automobila različitim sistemima od kojih su među najboljima u ugradnji inovativnih adaptivnih tempomata, sistema kočenja u slučaju opasnosti od neposrednog sudara i sistema detekcije mrtvog ugla.
-
Nissan – 27,79%
Nissan je bio vodeći proizvođač električnih vozila dugo pre nego što je Tesla osvojio svet. Između ostalog, proizvodio je i svemirske rakete, a ovaj japanski proizvođač došao do procenta od 27,79% vozila s kvarovima od ukupnog broja analiziranih marki automobila.
Ali, koliko god da su izdržljiva, i Nissanova vozila su ranjiva na:
- Kvarove na diferencijalu;
- Vrlo čestu koroziju na centralnoj šini šasije;
- Izmenjivač toplote na automatskim menjačima često otkazuje.
Nissan je uvek isticao bezbednost razvijajući inovativne tehnologije, kao što je koncept zonske zaštite tela, Sigurnosni štit 360 i inteligentna mobilnost.
-
Mazda – 29,89%
Nakon početka poslovanja u vidu fabrike čepova, druga japanska kompanija prilagodila je svoj prvi motor namenjen za brodove, nuklearna postrojenja i lokomotive. Kod Mazde su zabeležena oštećenja na 29,89% od svih analiziranih modela u carVertical bazi podataka.
Najčešće, ova vozila podložna su:
- Kvarovima turbopogona na Skyactive D motorima;
- Kvarovima zaptivki na injektorima za ubrizgavanje goriva kod dizel motora;
- Veoma čestim kvarovima ABS pumpe.
Osrednji učinak na listi Mazdi ipak ne poriče impresivne bezbednosne funkcije njenih modela. Na primer, Mazdin i-Activesense sistem obuhvata napredne tehnologije koje prepoznaju potencijalne opasnosti, sprečavaju nesreće i smanjuju težinu sudara.
-
Audi – 30,08%
Na latinskom jeziku znači “ slušati“, i predstavlja prevod prezimena njegovog osnivača (August Horch). Kompaniju Audi prati reputacija proizvođača luksuznih automobila visokih performansi i cena, pa čak i kada su u pitanju polovni automobili. Pre spajanja s Volkswagen grupom, Audi je bio ujedinjen s još tri marke automobila, čineći tako Auto Union AG. Logo sastavljen od četiri prstena simboliše upravo taj spoj.
Audi je ispustio peto mesto s tesnom razlikom i procentom od 30,08% od ukupnog broja analiziranih modela koji su doživeli kvarove.
Automobili ove nemačke kompanije iz Ingolštata pokazuju sklonost najčešće ka sledećim kvarovima:
- Intenzivno habanje kvačila;
- Kvarovi servo upravljača;
- Kvarovi ručnog menjača
Audi ima dugu istoriju brige o bezbednosti putnika, jer je sproveo prvi „kreš“ pre više od 80 godina. U današnje vreme, nemačka premijum marka dolazi s nekim od najnaprednijih aktivnih i pasivnih bezbednosnih sistema, kao i sistemima za asistenciju vozaču.
-
Ford – 32,18%
Osnivač američke automobilske kompanije, Henri Ford, oblikovao je današnju automobilsku industriju svojim izumom revolucionarne „pokretne proizvodne linije“, što je smanjilo vreme proizvodnje automobila sa 700 na samo 90 minuta. Ipak, podaci carVerticala pokazuju prisustvo kvarova kod čak 32,18% od svih analiziranih Fordovih modela.
Fordovi modeli često „dožive“:
- Kvarove plivajućeg zamajca;
- Kvarove kvačila i pumpe servo upravljača;
- Kvarove na CVT automatskom menjaču.
Američki proizvođač automobila oduvek je stavljao akcenat na bezbednost vozača, saputnika i vozila u celini. Pravi primer toga je Fordov sistem sigurnosnih „nadstrešnica“, koje aktiviraju zavesaste vazdušne jastuke u slučaju bočnih sudara ili nezgoda s prevrtanjem.
-
Mercedes-Benz – 32,36%
Slavni nemački proizvođač automobila je uveo ono što se smatra prvim automobilom na benzin još 1886. godine. Bez obzira da li je u pitanju nov ili polovan, Mercedes prosto asocira na luksuz i premijum klasu. Pa ipak, prema carVertikal listi, čak 32,36% od svih analiziranih modela Mercedesa su doživeli neke kvarove.
Uprkos izvanrednom kvalitetu, Mercedesi najčešće „boluju“ od sledećih problema:
- Farovi su podložni prodiranju vlage;
- Kvarovi zaptivki na injektorima za ubrizgavanje goriva kod dizel motora;
- Vrlo česti kvarovi sensotronic kočnog sistema.
Međutim, brend sa sloganom “ Najbolji ili ništa“ je kao pionir postavio osnove dizajna, tehnologije i inovacije u automobilskoj industriji. Od ranih verzija ABS sistema do pre-safe sistema, inženjeri Mercedes-Benza su uveli veliki broj bezbednosnih funkcija koje se danas podrazumevaju u celoj autoindustriji.
-
Toyota – 33,79%
Ova japanska automobilska kompanija proizvede više od 10 miliona vozila svake godine. Toyota Corolla je najprodavaniji automobil na svetu s više od 40 miliona primeraka prodatih na globalnom planu. Podatak za nepoverovati (ili barem proveriti) kaže da je 33,79% analiziranih Tojotinih modela doživelo neku vrstu kvara, prema carVertical listi.
Toyotina vozila se najčešće susreću sa sledećim nedostacima:
- Kvar senzora visine zadnjeg vešanja;
- Kvarovi na klimi (A/C);
- Skloni su koroziji.
Uprkos diskutabilnom plasmanu, najveći japanski proizvođač automobila je još od šezdesetih godina prošlog veka počeo sa sprovođenjem „kreš“ testova. U skorijem periodu, predstavio je drugu generaciju bezbednosnog sistema Toyota Safety Sense, niz aktivnih bezbednosnih tehnologija sa sposobnošću detekcije pešaka noću i biciklista danju, itd.
-
BMW – 33,87%
Čuvena bavarska kompanija počela je kao proizvođač avionskih motora. Nakon Prvog svetskog rata su se ipak prebacili na proizvodnju motornih vozila, i danas su jedna od vodećih svetskih automobilskih kompanija koje poizvode premijum modele. Sa samo 0,09% razlike u odnosu na Toyotu, BMW je zauzeo poslednje mesto na rang listi najpouzdanijih automobila od 10 analiziranih globalnih marki. Kompanija iz Minhena zabeležila je rezultat od 33,87% automobila s detektovanim kvarovima od ukupnog broja analiziranih.
Polovnjaci BMW-a imaju često sledeće nedostatke:
- Kvarovi na ABS senzorima točkova;
- Različiti kvarovi na elektronici;
- Problemi sa pravilnim poravnanjem točkova.
Najlošiji skor BMW-ovih modela zbunjuje, jer je nemački premijum brend poznat po svojoj inovativnosti. Ovaj proizvođač je razvio čitav program istraživanja bezbednosti i nezgoda na putu kako bi pomogao kreiranje bezbednijih automobila. Međutim, ponekad bezbednost ne mora biti jednaka s pouzdanošću.
Da li su najpouzdanije automobilske marke ujedno i najtraženije?
Očigledno, najpouzdanije marke prema ovom istraživanju nemaju najveću potražnju kada je u pitanju kupovina polovnog vozila. Izuzev Volkswagena, top 5 najpouzdanijih automobilskih brendova prema carVertical listi uopšte se ne mogu pronaći među najprodavanijim automobilima.
Pitate se zašto? Deluje da je objašnjenje u tome što su među markama koje se najviše kupuju neki od najvećih i najstarijih proizvođača automobila na svetu. Logično, uložili su milione u oglašavanje, marketing i stvaranje primamljive slike o svojim modelima. Često je znak ono što se prodaje i naplaćuje, a ne sam proizvod.
Koliko su placevi za prodaju polovnih automobila pouzdani?
Najpouzdaniji automobilski brendovi sigurno nisu i najzastupljeniji na auto-placevima. Placevi za prodaju polovnih automobila su minsko polje za potencijalne kupce, najviše zbog prevara sa vraćanjem kilometraže i skrivenih kvarova na automobilu koji se prodaje, trvde iz CarVerticala.
Vraćanje kilometraže, poznato i kao „Clocking“ ili manipulacije na kilometar-satu, nedozvoljena je praksa koju neki prodavci koriste kako bi izgledalo da su vozila prešla manju kilometražu. Kao što iz donje fotografije možete videti, automobilima koji se najviše kupuju se najčešće i vraća kilometraža, s BMW-om kao vodećom markom koja zauzima više od polovine slučajeva „clockinga“.
Manipulacija kilometražom omogućuje prodavcu da neosnovano traži veću cenu, što predstavlja potencijalnu prevaru kupca koji plati više za automobil u lošem stanju. I ne samo to, prevareni kupci se tokom vremena mogu dodatno suočavati sa preskupim popravkama. CarVertical provera je jedan od načina da se ova prevara predupredi.
Zaključak
Bez ikakve sumnje može se reći da nema konačnog odgovora na pitanje koji su najpouzdaniji automobilski brendovi na svetu. Ipak, ovakva istraživanja mogu vam pomoći u odabiru i otkloniti neke nedoumice, ali i zablude. Ako planirate kupovinu polovnog automobila, učinite sebi uslugu i uzmite carVertical izveštaj o istoriji vozila pre neko što platite hiljade evra za neki diskutabilni četvorotočkaš.
4 Komentara
Comments are closed.
[…] su 10 automobila kojima cena raste što su stariji. Oni su koristili podatke iz carVertical baze koja sadrži hiljade izveštaja o istoriji automobila, sve u cilju da istraže statističke podatke […]
[…] kada su u pitanju polovnjaci. Uvek postoji mogućnost da je vraćena kilometraža, da su prisutna oštećenja, ili da je vozilo čak i […]
[…] na više), te se razultati mogu posmatrati i na osnovu toga. U svakom slučaju, nakon diskutabilne liste najpouzdanijih modela i reklo bi se vrlo realne analize modela sa najčešće i najviše vraćanom kilometražom, […]
[…] diskutabilne liste najpouzdanijih modela, carVertical nam daje još jedan vrlo vredan izveštaj. Rezultati su svakako iznenađujući, ali se […]