Biciklom od Petrovaradina do Beočina pa u Evropu
Po ugledu na čuvenu istarsku biciklističku stazu Parenzana koja je nastala na starom železničkom koloseku koji povezuje Trst i Poreč, uskoro će neaktivna železnička pruga Petrovaradin-Beočin postati biciklistička „meka“ Srbije ali i celog panonskog regiona.
Pod rukovodstvom Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam a na osnovu urbanističkog projekta AG-UNS arhitektonsko-građevinski institut iz Novog Sada za nekoliko meseci se kreće u realizaciju.
Projektom se planira uređenje i obeležavanje trase za bicikliste i pešake u dužini od oko 17 km. Zelenu stazu čini dvosmerna biciklistička staza širine 2,5 m, namenjena za biciklistički saobraćaj, uz koju se uređuje pešačka staza širine 1,6 m.
Staza je koncipirana kao deo pejzažno uređenih zelenih površina, koja spaja podunavska naselja Petrovaradin, Sremsku Kamenicu, Ledince, Rakovac i Beočin sa mogućnošću produženja do Sremskih Karlovaca sa jedne strane ili prelazom preko Dunava skelom od Beočina do Futoga i spajanje sa međunarodnom biciklističkom stazom EuroVelo 6.
Takođe je preko Fruške gore ili uz Dunav moguće spajanje sa biciklističkim rutama u Hrvatskoj.
Duž cele staze predviđeno je zadržavanje i rekonstrukcija starih železničkih signala, drvenih bandera na stanicama, rampi, mehanizmi rampi, prateće opreme pruge i sl. kao autentično svedočanstvo o prvobitnoj nameni trase.
Zelena staza je planirana kao multi funkcionalna staza sa zelenim površinama, različitim sadržajima u staničnim objektima, prostorom za umetničke instalacije, muzejom, vidikovcima, hotelom, restoranima, teretanom na otvorenom, dečjim igralištima…
Trasa zelene staze će celom svojom dužinom biti osvetljena i nezavisna od ostalih vidova saobraćaja što će omogućiti da korisnici zelene staze budu bezbedni.
Foto: AG-UNS
BONUS VIDEO: Kako smo biciklom prevezli 126 kilometara Parenzane od Trsta do Poreča