„Vuk u jagnjećoj koži”
Mercedes W124 ostaje dobro upamćen i hvaljen među zaljubljenicima u ovu marku. Ima i razloga zašto, prvenstveno zbog vrhunskog kvaliteta izrade i izdržljivosti, ali i zbog specijalne, maloserijske edicije sa oznakom 500 E. Upravo ona predstavlja preteču današanjeg Mercedesa E klase u AMG verzijama.
Dobro poznata priča
Kada se laiku spomene Mercedes W124, prvo što će mu pasti na pamet je čuveno vozilo sa oznakom 200D, obožavano i uzdizano u nebesa od strane taksista. Iako na prvi pogled veoma sličan sa modelom 500 E, između ova dva automobila postoji ogromna razlika! Mercedes W124 predstavljen je 1984. godine, dok se u „izdanju” 500 E proizvodio od 1990. pa do 1993, kada je promenio ime u E 500 i sa proizvodnjom nastavio sve do 1995. godine.
Porsche sa četvoro vrata
Svaki od 7200 napravljenih modela 500 E, transportovan je nekoliko puta na relaciji između Mercedesove Sindelfingen i Porsche Rossle-Bau fabrike, gde je pravljen ručno, a proizvodnja jednog automobila trajala je i do 18 dana! Mnoge će začuditi ova čudna saradnja između Mercedesa i Porschea. Ipak, Porsche je nekako morao da nadoknadi relativno slabe prodajne rezultate, a Mercedes nije imao uslove da sam, ručno proizvodi ovaj automobil.
Mercedes 500 E je zapravo „high performance” verzija slabijeg rođaka sa oznakom 300 E, čije su komponente unapređene i pojačane, kako bi se pod haubu, bez problema smestio V8 monstrum. Život ovog „vuka u jagnjećoj koži” započinjao je sa osnovnim limarskim radovima u Rossle-Bau fabrici, a zatim se vraćao u Sindelfingen, kako bi bio ofarban po izboru kupca. Zatim je opet transportovan u Rossle-Bau, zajedno sa motorima, transmisijom i ostalim mehaničkim delovima, gde je dobijao svoj finalni oblik i potom se po poslednji put vraćao u Sindelfingen fabriku, na inspekciju kvaliteta. Nije ni čudno što je u tadašnje vreme cena „startovala” od 134,520 nemačkih maraka.
Fascinacija
Petolitraš ispod haube, u V8 konfiguraciji, bio je uparen sa automatskom, četvorostepenom transmisijom. Ovaj agregat oslobađao je 322 KS, a sa masivnim obrtnim momentom od 480 Nm bilo se teško izboriti. ASR sistem spadao je u standardnu opremu i nije se mogao isključiti, ovom teškašu omogućavao je start bez proklizavanja u mestu, a menjač je koristio drugu brzinu pri kretanju, kako bi ubrzanje teklo glatko. Iz prve brzine se jedino moglo krenuti pritiskanjem papučice gasa do „patosa”, kada bi se uključio „kick down” i munjevitom i ne tako glatkom snagom putnike „zabio” u sedišta.
Po fabričkim merenjima, 500 E je sprint do stotke završavao za 5,6 sekundi, a kazaljka se zaustavljala na elektronski ograničenih 250 km/h. Postignuta je i savršena raspodela mase od 50:50, međutim performanse i upravljanje ravno glavnom konkurentu, modelu BMW M5, nije dostignuto. Mercedes 500 E je predstavljao pravu „autobahn” krstaricu, gde je sa svojim obrtnim momentom, udobnošću i ponudom komfora, sa lakoćom poražavao BMW M5.
500 E danas
Danas je 500 E veoma tražen model među entuzijastima, a tome je u velikom doprinela i ne tako visoka cena za ono što ovaj automobil nudi. Status koji danas poseduje, 500 E zaslužuje zbog neponovljivog kvaliteta, odličnih performansi i sjajnog imidža. Verujemo da će iz godine u godinu vredeti sve više…