Kada je Mercedes-AMG predstavio novi SL u oktobru prošle godine, obelodanio je samo „55“ i „63“ verzije, pogonjene V8 agregatom.
Izgleda da je sada na putu i ulazna verzija sa „43“ oznakom. Glasine kažu da će imati okrugle završetke izduvnih cevi, koje bi mogao da deli s „plug-in“ hibridnim modelom, jer su prototipovi elektrifikovanog roudstera već spaženi na putevima.
Mada će neki „puritanci“ uputiti skeptične poglede na ovako drastično smanjivanje radne zapremine motora, treba primetiti da ovo nije prvi put da Mercedes svoj Sport Leicht prodaje s četvorocilindarskim agregatom. Atraktivni 190 SL (W121) iz pedesetih i šezdesetih je bio pogonjen 1,9-litarskim četvorocilindrašem sa 120 ks, izvedenim iz redne šestocilindarske jedinice iz 300 SL.
Po novim (zvanično nepotvrđenim) informacijama, motor koji je u pitanju je M254. Ko ne zna, radi se o 2,0-litarskoj jedinici koja pogoni aktuelnu C klasu, konkretno C300 4Matic. Ovaj četvorocilindraš proizvodi 258 ks i 400 Nm, uz dodatnu privremenu „vatru“ iz blagog hibridnog sistema. Do „stotke“ ubrzava za okruglo šest sekundi i može da pojuri do 241 km/h.
Mada se radi o sasvim pristojnim brojkama za model koji nije AMG, ljudi ipak očekuju nešto više od SL-a, bez obzira što se više radi o grand tureru nego rasnom sportisti. Mercedes će verovatno ispuniti očekivanja instalacijom električnog turbopunjača, pozajmljenog od AMG GT 63 S E Performance modela. E-turbo tehnologija je takođe prisutna u AMG One hiperautomobilu i C63 s četvorocilindarskim motorom. Oba modela pristižu ove godine.
Ono što je interesantno je da će M254 navodno biti snažniji u odnosu na verziju u C klasi, isporučujući oko 390 ks, što je nekih 130 konja više u odnosu na standardnu konfiguraciju. Ipak, i dalje neće biti najsnažniji četvorocilindarski motor nemačke marke, budući da M139 u AMG A45 S (i budućem C63 „plug-in“ hibridu) razvija moćnih 420 ks.
Razvijen u saradnji s Garrettom, e-turbo će „otključati“ dodatnu snagu u niskim obrtajima, praktično eliminišući takozvanu „turbo rupu“. Uz novi SL, glasine kažu da će i naredni Mercedes-AMG GT Coupe dobiti četovocilindarski motor u ulaznoj varijanti.
Vrele Gume