Zgodna mala
Mazda se bez kompleksa „ubacila“ u takozvani B-SUV segment u kojem sve ključa kao u kazanu i to pod pritiskom. CX-3 je jedan od retkih iz ovog društva koji osvaja izgledom! Za ostale utiske smo morali otići čak do Barselone na prvu evropsku test vožnju
Ako bude istina ono što tvrde vodeći svetski automobislki analitičari, da će do 2020. godine proizvodnja vozla u svim SUV oblicima biti „fifti-fifti“ sa proizvodnjom svih ostalih tipova karoserije, onda se može reći da Mazda CX-3 stiže u pravo vreme. Samo jedno malo i lagano pomeranje kursa Kodo dizajna u pravcu nežne a jasno izražene muskulature bilo je sasvim dovoljno da CX-3 u momentu iskoči iz vizuelnog sivila klase malih krosovera.
Štaviše, iako je namlađa, nudi reklo bi se najzreliji dizajn u odnosu na sve konkurente! Za razliku od većine koji negde lutaju između želje i stvarnosti, Mazda je pogodila pravo u sredinu mete. Mali, kompaktan, oštar a pri tome dopadljiv i zgodan auto! Šta treba više tražiti od jednog da ga nazovemo „ženskog“ gradskog terenca?
Enterijer
Iako je teško bilo oči odvojiti od svih tih skladnih linija karoserije, ritam međunarodne promocije nas tera da užurbano idemo dalje. A dalje je, šta drugo nego kabina! Zanimljiva je pre svega! Kvalitetno urađena takođe! Udobna, to se podrazumeva, uz napomenu da instrument tabla i sva rešenja nude jedan solidan „copy paste“ iz Mazde2. Čisto, prijatno i komforno na prednjim sedištima. Ruku na srce, unutrašnjost nudi mnogo više šarma od suštinskog kvaliteta materijala. Na ovom mestu se mora priznati da modeli iz premijum segmenta nude skupocenije i naravno drastično skuplje!
Ipak, upravo ono što se naslućivalo već tokom sajamskog susreta sa modelom Mazda CX-3, na prvim vožnjama je i potvrđeno! Mazda nikada nije bila bliža i konkurentnija premijum brendovima nego sa ovim modelom, a zaostaci su samo u nijansama. Čini se čak da u pojedinim segmentima komfora i završne obrade ide i mali korak ispred ustoličenih Mercedesa GLA i BMW X1. Jednostavno rečeno, vodilo se računa o svakom detalju enterijera uz izvrsnu završu obradu.
Agregat i potrošnja
I dok po svemu Mazda ide uporedo sa modnim trendovima pa čak i korak-dva ispred njih, što se agregatske tehnologije tiče tu su se „ušančili“ u rov starih dobrih principa. Prirodno „disanje“, četiri cilindra, povećana kompresija motora i optimalna snaga sa izvrsnim obrtnim momentom. U praksi to znači tih rad, veseo odaziv na papučicu gasa i odsustvo onog iritirajućeg lupkanja i zviždanja ventila i turbina „nabudženih“ trocilindarskih „mašina“. Mazda CX-3 je posebno agilna u kombinaciji sa benzinskim dvolitarskim agregatima od 120 ili 150 KS koji pružaju izvanredan osećaj ubrzanja (posebno snažniji), nižu potrošnju i tih rad zahvaljujući povećanom stepenu kompresije od čak 14:1. Upravo zahvaljujući svojoj „opuštenoj“ kubikaži i velikoj kompresiji, već slabiji benzinac od 120 ks nudi 204 Nm obrtnog momenta i ubrzanje od 9 sekundi do stotke prema fabričkim podacima. Tokom našeg druženja, u jednoj sasvim korektnoj urbano-suburbanoj vožnji, prosečno troši 6,8 litrara benzina, što je prilično više od fabričke deklaracije ali i bolje od realnih očekivanja.
Osim pomenutih benzinaca u ponudi je i 1,5 litarski turbo dizel koji je pre svega skuplji pa onda i drastično bučniji, nešto skromniji u krajnjim performansama i ne toliko ekonomičniji da bi se isplatilo ulaganje u njega od dodatnih 4.500 evra. Jednostavno, razigranoj koncepciji ovog krosovera koji zajedno sa (prosečnim vozačem od 75 kg) ima samo 1.275 kilograma, nafta ne priliči.
Utisci
Inače, ima i nekih stvari kojima bi se moralo još malo pozabaviti. Od silne udonosti i dobrog „osećaja“ za volanom, nedostaje baš taj, zvani povratna informacija vozaču za upravljačem. Sve je utišano i kao kroz pet pari rukavica, uključujući i preciznost upravljanja, što preti da istinskim ljubiteljima vožnje ubrzo preraste u dosadu korišćenja. Slatke su to muke!
Bolja izolacija podvozja ne bi bila suvišna, veći prtljažnik takođe, više mesta na zadnjoj klupi ali i bar malo „off road“ karaktertistika kada se već kategorizuje kao SUV B segmenta. Ali bez brige, iako će u prvoj raskvašenoj prepreci u šumi ostati zaglavljen, bankine, ivičnjake i rupe na putevima savladava savršeno! Šta još tražiti od gradskog terenca?
Sve u svemu, prvi utisci Mazde CX-3 su više nego pozitivni, što može značiti da premijum krosover konkurencija od danas nema lagodan san pa makar se zvala Mercedes ili BMW.
To pogotovo važi iz perspektive cene od 14.990 evra sa koliko startuje bazni model CX-3 G120 sa dvolitarskim benzincem i 120 ks ( 19.950 evra CX-3 CD 150), dok se vrh cenovnika kotira na 27.790 evra, što je značajno ispod nivoa bazne „oklagija“ opremljenosti konkurenata.
Ekskluzivno iz Barselone: Lara Piroški