AktuelnoNautikaSport

Maserati i Flying Multi70 trimaran oborili jedriličarski rekord

1.34KPregleda

Svi znamo da je Maserati prisutan i u nautici, a sada je postavio i jedan rekord.

 

Aprila 16. 2021., Maserati je završio jedan od najpoželjnijih događaja u svetu jedriličarstva, regatu od Plimuta do La Rošela. Ne samo da je uspešno uspešno završio trku, već je Multi70 trimaran tim putovanje kompletirao u rekordnom vremenu od 12 sati, 15 minuta i 21 sekundu.

 

 

Tura dugačka 384 kilometra, od Velike Britanije do Francuske, kompletirana je uz prosečnu brzinu od 26,84 čvora, čime je za gotovo dva časa nadmašeno vreme koje su 2015. ostvarili Lojd Tornburg i Brajan Tompson.

 

Skiper koji je vodio šestočlani tim Multi70 je Đovani Soldini, čovek s preko 25 godina iskustva u jedriličarskim trkama.

 

 

U vezi s ovim sjajnim poduhvatom, on je rekao: „Kanal smo prešli ploveći veoma brzo, uz pomoć severoistočnog vetra brzine 20-25 čvorova. Zatim smo stigli do Vuisana i bilo je sjajno: prolaz između ostrva i obale veoma je uzak, a mi smo plovili ’kanamortom’ brzinom od 35 čvorova. Nakon toga, ploveći duž francuske obale, vetar je bio za 10-15 stepeni uži od predviđenog, tako da smo usporili, ali smo uspeli da postignemo sjajan rezultat. Veoma smo srećni!“

 

Pre nego što postane oficijelan, rekord mora da prođe potvrdu od strane Svetskog jedriličarskog saveta za brzinske rekorde.

 

 

Da se malo pozabavimo plovilom, jer sve ovo ne bi bilo moguće bez njega. Multi70 trimaran je upravo ono što mu i naziv sugeriše; ima tri trupa, dugačak je preko 21,2 metra, s mostom od 16,8 metara. S 29-metarskim rotirajućim jarbolom, ovaj morski „trozubac“ ima deplasman od samo 6,3 tone.

 

Dizajniran od strane Van Peteghem Lauriot-Prévosta i bivšeg plana Team Gitana kluba, Multi70 čini sam vrh jedriličarskih trkačkih kreacija. Optimizaciju za ostvarivanje još boljih perfomansi je odradio francuski dizajner, Gijom Verdije.

 

Naravno, nikako ne treba zaboraviti ulogu Maseratija. Italijanski tim je primenio znanje u oblasti aerodinamike, kao i kompletnu ekspertizu, uz pomoć naprednih CFD (Computational Fluid Dynamics) simulacija, studirajući i predviđajui ponašanje plovila.

 

Brojni virtuelni alati i naknadna testiranja, doprineli su konstruisanju trimarana s četiri odsto većom pogonskom silom, odnosno jedan odsto povećanim potisnim silama. U idealnim uslovima, Multi70 može da krstari brzinom većom od 43 čvora!

 

Kako se plovilo izdiže iz vode i počinje da leti, kormila su tu da obezbede izvanrednu stabilnost, istovremeno smanjujući količinu vlažne površine, što povećava performanse a samim tim i brzinu.

 

Ovo nije kraj priče. Kada god se formira tim kao ovaj, on radi na plovilu godinama, sve dok ne dostigne apsolutni maksimum po pitanju performansi i mogućnosti. Tokom tog procesa, nova tehnološka saznanja se primenjuju u razvoju i postizanju ciljeva vezanih za dizajn.

 

Koji su to ciljevi i šta to znači? Maserati bi rekao da se se vrti oko brzine i naravno kontrole. Da bismo dobili bolji uvid u to šta ovo plovilo znači za italijansku kompaniju, reći ćemo da ga oni nazivaju „laboratorijski brod“.

 

Samim tim, možemo biti sigurni da ovo neće biti jedine vesti o Multi70, jer je ovo bila jedna od kraćih trka u kojima tim planira da učestvuje.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery