Tim menadžer Repsol Honde, Alberto Puđ, rekao je sledeće u vezi s Markom Markesom: „Ovo nije slučaj kao kada se vozaču stavi pločica i on se trka već sledeće nedelje. Ovo je ozbiljnije i biće potrebno neko vreme da stvari budu kako treba.“
Osmostruki šampion, Mark Markes, završio je MotoGP sezonu 2021. kao što je i započeo, propustivši dve trke zbog povrede.
Odustavši od inauguralnih trka u Kataru, da bi ruci koju je povredio jula 2020. pružio više vremena za oporavak, Španac je svoj povratak proveo u borbi s oslabljenom rukom i nedostatkom performansi Honde.
Uz samo dve završene trke, s najboljim plasmanom u vidu sedmog mesta, konačno je došla emocijama nabijena pobeda u Zahsenringu, gde se vozi u smeru suprotnom kazaljke na satu, što je značilo i manje opterećenje na desnu ruku vozača Repsol Honde.
Usledili su rezultati kojima Markes sigurno nije bio zadovoljan, mada je bilo jasno da se forma, kako njegova tako i motocikla, polako poboljšava. Zatim dolazi još jedna trka koja se vozi u smeru suprotnom kazaljki na satu, u Aragonu, gde je Markes ponovo trijumfovao, da bi zatim došle uzastopne pobede na COTA i Mizanu.
Nakon solidnih izdanja u Portimaou i Valensiji, stigle su vesti da je Markes doživeo „lakši“ potres mozga na „off-road“ treningu, tako da će propustiti trku u Portugalu.
Međutim, stvari su bile mnogo ozbiljnije nego što se inicijalno mislilo, jer se vratio problem s vidom, koji je Markes imao još 2011.
„Paraliza četvrtog desnog nerva sa zahvatanjem gornjeg desnog kosog mišića“, glasila je dijagnoza. „Ovaj četvrti desni nerv je onaj koji je već bio povređen 2011.“
Naime, 2011. je zbog dotične povrede Markes odsustvovao četiri i po meseca kada je vozio Moto2, što je zahtevalo hiruršku intervenciju koju je izvršio isti lekar, dr Sančes Dalmau, koji sada nadgleda oporavak.
Ukoliko se vremenski okvir ponovi, Markes će imati teškoća da bude spreman za uvodnu trku sezone 2022. u Kataru, zakazanu za 6. mart, da ne govorimo o predsezonskim testovima.
„Da, to je povreda veoma slična onoj iz 2011. na Moto2 u Sepangu“, rekao je šef Repsol Honda tima, Alberto Puđ. „Naravno, ne radi se o kosti, rekao bih da je ovo nešto komplikovanije, delikatnije. To je nešto što iziskuje mirovanje i čekanje da bismo videli u kom smeru će stvari ići.
Nije lako znati kako će nerv ili oko reagovati, ali doktor je optimista. Ono što je naglasio je da moramo biti strpljivi, jer se ne radi o povredi koja je tipična za motociklisti, kada vozačima stavite pločicu i oni voze već sledeći vikend.
Ovo je ozbiljnije, hajde da kažemo, i iziskivaće neko vreme.
Naravno, želim da budem uveren da će sve biti dobro, ali ja nisam lekar. Međutim, čujem šta govore i naravno da svi razmišljamo pozitivno. Mislim da je ključna stvar za ovo, kao što sam rekao, da budemo strpljivi.
Strpljenje je nešto što nije svojstveno za ovaj sport, ali stvari stoje tako kako stoje i nadajmo se da će Markes imati sreće i vratiti se potpuno spreman.“
Puđ je dodao da Markes razume da se ništa ne može uraditi da bi se oporavak ubrzao.
„Ponekad mislim da nas život dovodi u situacije u kojima moramo biti strpljivi, jer jednostavno nemamo drugu opciju. Markes je bistar momak i mislim da razume situaciju u kojoj se nalazi.
„Kada ste sportista, normalno je da se trudite da uradite stvari koje nisu po knjizi. Međutim, kada govorimo o vidu, mislim da će biti strpljiv i uzeti stvari ozbiljno. Ovde ne govorimo o zglobu ili ruci.“
Markes je propustio ne samo dve završne ovogodišnje runde, već i testiranje u Heresu koje je usledilo, kada je razvoj nove Honde RC213V dat u ruke Pola Espargara i vozača LCR-a, Aleksa Markesa i Takakija Nakagamija.
„Sada ćemo drugu godinu zaredom morati da razvijamo motocikl bez vozača koji je pobedio u mnogim trkama“, kaže Puđ. „To nije najbolji scenario, ali trkanje ne teče uvek onako kako želite.
Sada se moramo potruditi da utvrdimo kojim smerom ćemo ići s ostala tri momka, koji jesu brzi, ali im nedostaje iskustvo u pobeđivanju motociklom koji vozi Mark. Ali, tako je kako je.
Na našu žalost, Markes je imao peh a mi kao fabrika jedino možemo da čekamo, a to će Honda i uraditi. Svesni smo značaja ovog vozača, njegovog potencijala. Nije potrebno objašnjavati Markove veštine.
Honda će nastaviti da radi, da se trudi da pronađe motocikl za sledeću godinu, a kada dođe momenat, kada on bude spreman, pružićemo mu motocikl za koji mislimo da je najbolji skup svih komponenti i informacija koje smo sakupili od ostalih vozača.
Ništa posebno nećemo uraditi, već ćemo čekati dok Mark ne bude ponovo spreman.“
Naredna MotoGP vožnja za Marka Markesa, pod uslovom da problemi s vidom budu rešeni, biće oficijelni testovi na Sepangu 5. i 6. februara.
Vrele Gume