Oni koji su već napravili ličnu „tranziciju“ i u garaže uveli automobile pogonjene elektromotorima, već sada mogu da izraze svoje mišljenje u vezi s njihovom pouzdanosti.
Lista pred nama je sastavljena od deset najboljih i tri najgora modela, u okviru baterijske i hibridne ponude, i to u režiji britanske What Car? publikacije.
Anketa uključuje gotovo 13.000 ispitanika u prethodnih 12 meseci, uz čak 175 modela 31 marke.
Mada električni i hibridni automobili tek treba da postanu „mejnstrim“, njihov broj ubrzano raste, tako da su istraživanja ovog tipa sve relevantnija i važnija za potencijalne kupce.
Pouzdanost je ocenjena na osnovu vremena koje je vozilo provelo van vožnje zbog eventualnog problema i troškova popravke, a zatim je dobijeni indeks oduzet od 100 odsto.
Kao što možemo videti, svi automobili su se pokazali izuzetno dobro, čak i ona tri na listi „nepouzdanih“. Svi među prvih deset su ostvarili rezultat od 97,8 odsto i više, što znači da je reč o automobilima koji ulivaju vanserijsko poverenje.
Treba napomenuti da je reč o vozilima starim do pet godina.
-
Mitsubishi Outlander (PHEV) – 97,8 odsto
Mitsubishi Outlander je najbolje prodavani „plug-in“ hibridni model u Velikoj Britaniji već godinama. Reč je o vozilu koje kombinuje praktičnost jednog SUV-a s ekološki podobnim pogonskim sklopom, pružajući čisto električnu autonomiju do 45 kilometara.
Istraživanje What Car?-a je otkrilo da je 14 odsto vlasnika Outlandera PHEV doživelo neku grešku na vozilu, mada se u većini slučajeva radilo o sitnim stvarima vezanim za lakirerski posao, trim enterijera i elektriku koja nije povezana s pogonskim sistemom. Najskuplja popravka je iznosila 750 funti.
-
BMW i3 – 97,9 odsto
Kada je prvi i3 pristigao na tržište pre nekih osam godina, smatran je pionirskim uvidom u automobilsku budućnost. Bio je jedan od prvih „mejnsrim“ električnih automobila s baterijama smeštenim u pod šasije, što je rezultiralo izdašnijim kabinskim prostorom i boljim rasporedom mase.
Prvobitno je bio dostupan kao čisto električni model ili „plug-in“ hibrid sa SUS motorom za produžavanje autonomije, ali je potonji izbačen iz ponude 2019.
Nekih 13 odsto vlasnika i3 kaže da su imali izvesnih problema s vozilom u poslednjih 12 meseci, uglavnom vezanim za info-zabavni sistem i trim enterijera. Svi automobili pogođeni problemima su mogli da se voze, s tim što je za rešavanje problema bilo potrebno manje od jednog dana u trećini slučajeva. Međutim, dve trećine vlasnika je ostalo bez svog ljubimca preko nedelju dana, mada su problemi rešeni u okviru garancije.
-
Honda CR-V Hybrid – 97,9 odsto
Honda je nedavno uvela hibridizaciju u CR-V, mada se radi o modelu koji samostalno puni baterije, ne „plug-in“ varijanti.
Hondin pulen se dobro kotira kod vlasnika, jer je samo osam odsto vlasnika prijavilo neku grešku na vozilu prošle godine.
Interesantno, svi su imali isti problem, povezan s elektrikom nevezanom za pogonski sklop. To znači da je sve bilo lako rešivo, tako da su sva vozila popravljena u jednom danu, što je naravno pokriveno garancijom.
-
Toyota Corolla Hybrid – 98,4 odsto
Ovaj model je prilično popularan u Velikoj Britaniji, budući da se proizvodi u fabrici u Bernastonu u Derbiširu. Pored toga, Toyota je poznata po bogatom nasleđu kada je o hibridima reč.
Od vlasnika koji su bili uključeni u anketu What Car?-a, samo pet odsto je prijavilo probleme s motorom. Pomalo zabrinjavajuće je da su svi bili povezani s 12-voltnim akumulatorom. Međutim, nijedna popravka nije trajala duže od jednog dana, a sve su bile pokrivene garancijom.
-
Hyundai Kona Electric – 98,5 odsto
S dometom do 450 kilometara s potpuno punom baterijom, Kona Electric se nameće kao jedan od najatraktivnijih izbora na tržištu električnih automobila.
Budući da se radi o novom modelu, problemi su bili malobrojni, uglavnom vezani za pomoćnu bateriju. Ipak, to nije bio problem koji je sprečavao vlasnike da voze svoja vozila.
-
Lexus RX – 99,1 odsto
RX je jedan od hibridnih SUV-a koji su najduže prisutni na tržištu, a najnovije izdanje poseduje usavršeni benzinsko-električni pogonski sklop.
Lexus je poslovično u samom vrhu kada je o pouzdanosti reč, a RX nastavlja trend sa samo četiri odsto vlasnika koji su prijavili neki problem u poslednjih 12 meseci. Uglavnom elektrika koja nije povezana s pogonskim sistemom je „nervirala“ vlasnike, a sve intervencije su odrađene pod garancijom.
-
Toyota RAV4 Hybrid – 99,2 odsto
S obzirom na to što su Lexus i Toyota sestrinske marke, visoka pozicija popularnog japanskog SUV-a ne treba da čudi.
Nova generacija RAV4 se sjajno kotira po pitanju pouzdanosti, a samo sedam odsto je prijavilo What Car?-u neki problem s vozilom u poslednjih 12 meseci.
-
Lexus NX Hybrid – 99,3 odsto
Oni koji žele RAV4 s više premijum „momenta“, mogu da se odluče za Lexus NX. Kompaktan, luksuzan i pogonjen dokazanim hibridnim sistemom, ovaj automobil je predmet želje mnogih kupaca.
Samo šest odsto vlasnika ovog modela je prijavilo neki problem. Prigovori su se uglavnom odnosili na info-zabavni sistem, a bilo je i par onih vezanih za spoljni finiš.
-
Tesla Model 3 – 99,4 odsto
Najpopularniji elektromobil današnjice, Tesla Model 3, najpriuštiviji je u gami američkog proizvođača. U zavisnosti od paketa, pruža domet od 450 do 580 kilometara.
Pored toga, po pitanju pouzdanosti je potukao sve svoje benzinske i dizel rivale i ujedno je najbolje ocenjeni čisto električni automobil. Samo kod pet odsto Modela 3 je prijavljena neka greška, ali su svi i dalje mogli da se voze.
-
Toyota Yaris Hybrid – 99,5 odsto
U Toyotinim salonima se sada nalazi novi Yaris, koji je takođe izuzetno dobar. Ovaj rejting je baziran na osnovu modela koji više nije u ponudi, što znači da je reč o više nego dokazanom automobilu.
Vlasnici ističu da je reč o izuzetno pouzdanom vozilu, s tim što je tek pet odsto prijavilo neku grešku u poslednjih 12 meseci. Ujedno, nijedna nije bila ozbiljnije prirode.
Najmanje pouzdani električni i hibridni automobili
Pre nego što „izlistamo“ tri najmanje pouzdana elektrifikovana automobila po What Car?-u, trebalo bi čitavu stvar staviti u izvestan kontekst.
Od svih modela koji su ušli u anketu, starih od 0 do 5 godina, najgore je prošao Audi A6 (2011-2018.), koji je ostvario skor od 70,6 odsto. To i dalje nije tako loše, mada je daleko lošije od bilo kojeg električnog ili hibridnog modela na listi.
-
Toyota Prius – 94,6 odsto
Sinonim za hibridne automobile, nekako je „skliznuo“ među tri „nepouzdana“. Oko 14 odsto vlasnika je prijavilo greške na aktuelnoj generaciji Priusa u prethodnih godinu dana. Polovinu kvarova je pokrila Toyota, dok ostale popravke nisu koštale više od 50 funti.
-
MG ZS EV – 89,4 odsto
Ovo je najjeftiniji elektromobil na britanskom tržištu i naravno ni on nije bez problema. Sedam odsto vlasnika ovog modela je prijavilo izvesne probleme. Mada se radi o malom procentu, sve greške su bile takve da su učinile vozila neupotrebljivim, a za popravku je bilo potrebno više od nedelju dana. Problemi su zabeleženi na bateriji, elektromotoru i električnom sistemu. Sve je rešeno u okviru garancije.
-
Tesla Model S – 85,7 odsto
Ko bi rekao? Dok se Model 3 kotira izuzetno visoko, njegov prestižniji „rođak“ je oficijelno imao procentualno najviše grešaka u anketi What Car?-a. Naime, čak 60 odsto vlasnika je prijavilo neki problem. Mada je u svim slučajevima automobil mogao i dalje da se vozi, kod polovine je popravka trajala više od nedelju dana. Dok je 93 odsto intervencija bilo besplatno, ostali su morali plate između 50 i 100 funti za popravke.
Vrele Gume
Izvor: What Car?