Za jubilej 125 godina postojanja, Fiat predstavio model Grande Panda
Danas je pred najuticajnijim redakcijama u Torinu, generalni direktor Stelantis grupacije, Karlos Tavares obeležio 125 godina postojanja brenda Fiat.
Vredan jubilej je uvećan i zvaničnom promocijom modela Fiat Grande Panda koji će se proizvoditi i u Srbiji.
Kako je Tavares najavio, potpuno električna Grande Panda se može očekivati po ceni ispod 25.000 evra, što znači da bi bazni model Grande Panda „električar“ kod nas mogao koštati oko 18.000 evra uz najavljene državne subvencije (za domaći model u visini od 7.000 evra).
Grande Panda: Novi globalni igrač brenda FIAT
Grande Panda označava povratak brenda FIAT na globalno tržište. Razvijen je na temelju 3 ključna stuba: italijanskog dizajna, globalne platforme i lokalne relevantnosti. Održivost, inkluzivnost, jednostavnost i lepota su vrednosti koje su oživele ovaj projekat, dok je dizajn inspirisan kultnom Pandom iz 80-ih godina —„plavim famerkama“ automobilske industrije, nešto savršeno za svaku priliku i za svakog kupca. Stoga je ovo društveno relevantan automobil, automobil za svakoga.
Grande Panda je naslednik prvog Panda modela, što ga čini novim vozilom u B segmentu koje je pristupačno i pogodno za porodicu. Cena modela Grande Panda počinje ispod 25.000 evra za potpuno električnu verziju.
Dizajniran u Italiji u FIAT Centro Stile u Torinu, Grande Panda koristi jednostavnu ideju: jedinstvenu multi-energetsku platformu koja se može instalirati bilo gde u svetu, čist italijanski dizajn i mogućnost izbora najboljeg pogonskog sklopa prema potrebama kupaca, bez obzira gde se nalaze. Ukratko, novi model predstavlja tranziciju sa lokalne proizvodnje na globalni nivo.
Zahvaljujući svojim pametnim rešenjima i jednostavnoj upotrebi, biće to prvi Panda u istoriji koji pripada B-segmentu i olakšaće iskustvo vožnje kupaca brenda FIAT širom sveta.
Spiralni kabl za punjenje izdvaja se kao jedno od najinovativnijih rešenja, čineći iskustvo punjenja lakšim i urednijim nego ikada. Grande Panda je prvo vozilo na tržištu koje uključuje integrisani kabl za punjenje, koji se uparuje sa standardnim onboard punjačem do 7 kW. Spiralni kabl ima posebno kućište ispod haube, što omogućava uštedu prostora u prtljažniku i podstiče praktičnu svakodnevnu upotrebu jer je lak za rukovanje i izbegava prljavštinu tradicionalnih kablova. Ovo rešenje se izdvaja po jednostavnom procesu: nakon otvaranja poklopca, drugi korak je da se kabl izvadi i poveže sa stanicom za punjenje. Kada je punjenje završeno, moguće je lako vratiti ga u kućište zahvaljujući spiralnom obliku kabla.
Kao i njegov prethodnik, legendarna Panda iz 1980, koji je promenio način na koji doživljavamo automobil više od 40 godina, Grande Panda ima neočekivane karakteristike, kao i inovativnu i inteligentnu upotrebu prostora. Konkretno, novo vozilo se izdvaja od ostalih automobila u B segmentu zahvaljujući jedinstvenoj kompaktnosti koju omogućava njegova mala veličina.
Sa 3,99 metara dužine Grande Panda je ispod proseka segmenta ali nudi dobru prostranost zahvaljujući svojoj kompaktnoj zapremini: na primer, prtljažnik ima zapreminu od 361 litara, a ukupni kapacitet skladišnih pregrada smeštenih ispred suvozača je 13 litara.
U suštini, Grande Panda je idealan pratilac za porodice i današnju urbanu mobilnost jer može udobno prevesti 5 osoba. Italijanski duh novog vozila prikazan je kroz njegov kultni dizajn, koji je sinonim za lepotu, a eksterijer se odlikuje posebnom kombinacijom strukturiranih linija i mekih, ali hrabrih površina koje ističu robusne lukove točkova. Sve je još upečatljivije i atraktivnije zahvaljujući prisustvu prednjih i zadnjih zaštitnih ploča u srebrnoj boji, sjajno-crnim stubovima, zatamnjenim prozorima i 17-inčnim aluminijumskim točkovima sa Fiatovim logotipom na poklopcima i upadljivim X dizajnom.
Kao omaž klasičnoj Pandi, Grande Panda je opremljen 3D brendiranim slovima u reljefu na vratima koja reflektuju okolinu i naglašavaju donji deo bočne strane. Grande Pandu će biti dostupna u sedam boja – crvena, bela, crna, zelena, braon, plava i žuta, u skladu sa inicijativom kompanije „Bez sive“. U unutrašnjosti, posebna počast je odana stazi zdanja Lingotto, koja je inspirisala neke elemente enterijera. Naime, komandna tabla, kao i polikarbonatni okvir koji uključuje 10” klaster i 10,25” digitalni radio, imaju jedinstven stil koji podseća na oblik staze Lingotto i stvara prepoznatljiv i evocirajući izgled.
Posebna pažnja posvećena je optimizaciji prostora, koji je iskorišćen na pametan način: na primer, na komandnoj tabli postoji 13 litara skladišnog prostora, od čega su 3 litra u samo jednom odeljku, pružajući obilje mogućnosti za odlaganje predmeta—jednostavno i genijalno FIAT-ovo rešenje koje podseća na bezvremensku “džepnu” komandnu tablu Pande iz 1980-ih.
Prvi član nove FIAT porodice biće dostupan u električnoj i hibridnoj verziji. Sa baterijom od 44 kWh i elektromotorom od 83 kW, električni Grande Panda nudi domet veći od 320 km u WLTP kombinovanom ciklusu, što ga čini savršenim vozilom kako za svakodnevnu upotrebu u gradu, tako i za vikend putovanja.
Ekskluzivno iz Torina: Miroslav Šosberger
8 Komentara
Comments are closed.
Nekih 80% dizajna je „uzeto“ od Suzuki Ignisa i malo nabildovano. Ni jedna linijska nijansa dizajna Pande nije prepoznatljiva, a pravila su da se u svakom redizajnu prepoznaju neki osnovni elementi prethodnika. Talijanski dizajn je postojao do 10-ak godina unazad, a onda su potonuli. Tehnologija je ostala prepoznatljiva, kvalitet i pouzdanost isto, dakle, ukupno slabo. Za te pare da se kupi pravi auto i da pretekne para. Ovaj model nikada ne bi bio moj izbor.
Tu Kantu, samo budala može da kupi !
Većini ljudi u BG džabe da ga daju, neće im mnogo značiti, jer gde bi ga punili? Da odem na neki od malobrojnih punjača i izgubim sate čekajući u redu i punjači, nisam lud …ako poraste broj automobila na struju, ima da čekamo u redovima kao devedesetih, što zbog gužvi, što zbog vremena punjenja…
Nije loš „strujadin“,ali mnogo je to novca za prosečnog Srbina koji radi za minimalac ,da ga daju bar na 20godina otplate na kredit,možda bi mogli da ga priušte obični smrtnici!!!
Da li su Vrele Gume,prve saznale da će subvencija za domaću Pandu biti 7.000 evra,ili je greška?
Dobice Nobelovu nagradu za spiralni kabl. Genijalno. „Hrabre povrsine“ a nista o vremenu punjenja, performansama, kao da pisete o pegli a ne o automobilu. Sramota.
Za sada je pegla dok ne budemo imali priliku da ga testiramo
Ništa bez punta. …za do 7k eura