Luis Hamilton je pobedio na VN Velike Britanije, ali u stilu koji baš i ne priliči jednom šampionu.
Mada domaći, britanski mediji veličaju njegov „povratak“ nakon kažnjavanja i preticanja Šarla Leklerka dva kruga pre kraja, Hamilton je pokazao neke osobine koje bacaju senku na njegovu sportsku ličnost.
Sedmostruki svetski šampion je dobio kaznu od 10 sekundi zbog lansiranja Maksa Ferstapena sa staze u prvom krugu, da bi na kraju trijumfom ipak uspeo da oduševi 140.000 prisutnih gledalaca.
Ovo je njegova osma pobeda na VN Velike Britanije i 99. u F1 karijeri. Na ovaj način je smanjio prednost koju Ferstapen ima u generalnom plasmanu na samo osam poena.
Uz „asistenciju“ već poslovično submisivnog Valterija Botasa i brzinu kojoj je potencijalno mogao da parira jedino Ferstapen, Hamilton je iskoristio snagu Mercedesa, skidajući sekundu po krugu u odnosu Leklerkov Ferrari, lako nadoknadivši deficit od 10 sekundi.
Vozač Mercedesa je prisilio Leklerka na grešku kada je ušao duboko s unutrašnje strane Copsa u 50. krugu. Monačanin je otišao preširoko, ali je svakako bio nemoćan da se odbrani od razgoropađenog Engleza.
Međutim, na Hamiltonovu pobedu senku baca događaj koji se desio u prvom krugu.
On i Ferstapen su vodili oštru borbu od samog starta, pre ulaska u Copse. Britanac je već pokušao da pretekne Ferstapena u Brooklandsu sa spoljne strane, ali mu Holanđanin preciznim kočenjem nije dozvolio da se nađe ispred njega.
Zatim u Copseu dolazi do kontroverze. Mada britanski mediji pokušavaju da ovaj događaj ocene kao „trkački incident“, svako ko iole poznaje auto-moto sport zna da to baš i nije bilo tako. Ono što je uradio Hamilton se jednostavno ne radi. To je potez koji bi trebalo da ostane rezervisan za holivudske hitove kao što su „Paklene ulice“ a ne da se dešava na trkačkoj stazi na kojoj može da se izgubi glava. Naime, izgledalo je kao da Britanac kasnim kočenjem želi da uđe u krivinu i zatvori put Ferstapenu. Međutim, položaj njegovog bolida je jasno ukazivao da on uopšte nije „gađao“ teme krivine, već je bio usmeren ka Red Bullu. Svaki udarac prednjim točkom u zadnji točak rivala za posledicu ima okretanje i izletanje, što Hamilton vrlo dobro zna. Na ponovljenom snimku preticanja Šarla Leklerka na istom mestu, jasno može da se vidi potpuno drugačiji položaj Hamiltonovog automobila, koji je sve vreme bio paralelan s Ferrarijem, ni u jednom momentu ne pokušavajući da „seče“ njegovu putanju. Dakle, jasno je da Hamiltonove namere u ova dva duela nisu bile iste.
Uglavnom Red Bull je bio velikom brzinom lansiran u zaštitnu barijeru, dok je ošamućeni Ferstapen uspeo samostalno da se izvuče iz bolida, nakon čega je odvezen u bolnicu na ispitivanja, doživevši udar od čak 51 g. Neposredno nakon udesa, Ferstapen osam sekundi nije bio u stanju da odgovori na pitanja tima da li je sve u redu.
Istaknuta je crvena zastava, tako da je trka obustavljena do završetka popravke oštećene barijere.
Restartovalo se iz mesta, a Leklerk je uspeo da zadrži Hamiltona iza sebe, pre nego što je izgradio malu prednost. U tim trenucima se činilo da bi Monačanin mogao da dođe do prve pobede za Ferrari u gotovo dve godine.
Međutim, borio se s problemima na motoru tokom uvodnog stinta, ali nakon što je Ferrari rešio stvar, izgledalo je kao da poseduje kompletnu kontrolu nad trkom, jer je Hamilton tokom odlaska u boks morao da odsluži kaznu od 10 sekundi.
Aktuelni šampion je lako pretekao Landa Norisa, a već po običaju, Mercedes je naložio Valteriju Botasu da propusti timskog kolegu.
Na kraju, Leklerk je morao da se zadovolji drugim mestom, dok je Botas kompletirao podijum.
Noris je bio četvrti, ispred timskog kolege i McLarena, Danijela Rikijarda, dok je drugi Ferrari, za čijim je volanom Karlos Sainc, bio šesti.
Sjajni Fernando Alonso je bio sedmi, ispred Lensa Strola iz Aston Martina, a osvajače poena su zaokružili Estepan Okon (Alpine) i Juki Cunoda (AlphaTauri).
Ono što takođe mora da se zameri Hamiltonu je što se ni u jednom trenutku nije informisao o stanju Ferstapena nakon trke, proslavljajući pobedu na jedan pomalo degutantan način. Tek u poslednjem intervjuu, na konstataciju novinarke da se nije pitao da li je s Maksom sve u redu, on je rekao: „Zaista se nadam da je Maks OK, kontaktiraću ga da proverim. Trkaćemo se i dalje, još je dosta teških trka pred nama.“ Da, to je i nama jasno.
Da li ovo iznači da su pale maske, i da dobijamo rivalitet poput onog između Sene i Prosta ili Šumahera i Vilneva? Bilo kako bilo, odnosi između Red Bulla i Mercedesa su se zaoštrili, a indikativno je da „crne strele“ prilično loše reaguju kada im je neko konkurentan, obično se tužakajući kod FIA-e, što se desilo svojevremeno i u slučaju Ferrarija, koji za razliku od Red Bulla nije uspeo da se odupre napadima. Čak, Toto Volf je Majklu Masiju poslao e-mail nakon incidenta, što je takođe potez bez presedana, još jedna stvar „koja se ne radi“. Hamiltonov potez definitivno stvari podiže na jedan novi nivo.
Vrele Gume
Pavle Barta
VN Velike Britanije 2021. (Silverstone) |
||||
POZ | VOZAČ | NAC. | TIM | VREME |
1 | Lewis Hamilton | GBR | Mercedes AMG Petronas Formula One Team | 52 kruga |
2 | Charles Leclerc | MON | Scuderia Ferrari Mission Winnow | + 3.871s |
3 | Valtteri Bottas | FIN | Mercedes AMG Petronas Formula One Team | + 11.125s |
4 | Lando Norris | GBR | McLaren F1 Team | + 28.573s |
5 | Daniel Ricciardo | AUS | McLaren F1 Team | + 42.624s |
6 | Carlos Sainz | ESP | Scuderia Ferrari Mission Winnow | + 43.454s |
7 | Fernando Alonso | ESP | Alpine F1 Team | + 72.093s |
8 | Lance Stroll | CAN | Aston Martin Cognizant Formula One Team | + 74.289s |
9 | Esteban Ocon | FRA | Alpine F1 Team | + 76.162s |
10 | Yuki Tsunoda | JPN | Scuderia AlphaTauri Honda | + 82.065s |
11 | Pierre Gasly | FRA | Scuderia AlphaTauri Honda | + 85.327s |
12 | George Russell | GBR | Williams Racing | + 1 krug |
13 | Antonio Giovinazzi | ITA | Alfa Romeo Racing Orlen | + 1 krug |
14 | Nicholas Latifi | CAN | Williams Racing | + 1 krug |
15 | Kimi Raikkonen | FIN | Alfa Romeo Racing Orlen | + 1 krug |
16 | Sergio Perez | MEX | Red Bull Racing | + 1 1 krug |
17 | Nikita Mazepin | RUS | Uralkali Haas F1 Team | + 1 1 krug |
18 | Mick Schumacher | GER | Uralkali Haas F1 Team | + 1 1 krug |
DNF | Max Verstappen | NED | Red Bull Racing | |
DNF | Sebastian Vettel | GER | Aston Martin Cognizant Formula One Team |
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ | VOZAČ | NACIONALNOST | AUTOMOBIL | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING HONDA | 185 | |
2 | GBR | MERCEDES | 177 | |
3 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 113 | |
4 | FIN | MERCEDES | 108 | |
5 | MEX | RED BULL RACING HONDA | 104 | |
6 | MON | FERRARI | 80 | |
7 | ESP | FERRARI | 68 | |
8 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 50 | |
9 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 39 | |
10 | GER | ASTON MARTIN MERCEDES | 30 | |
11 | ESP | ALPINE RENAULT | 26 | |
12 | CAN | ASTON MARTIN MERCEDES | 18 | |
13 | FRA | ALPINE RENAULT | 14 | |
14 | JPN | ALPHATAURI HONDA | 10 | |
15 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 | |
16 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 | |
17 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
18 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
19 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
20 | RAF | HAAS FERRARI | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ. | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | RED BULL RACING HONDA | 289 |
2 | MERCEDES | 285 |
3 | MCLAREN MERCEDES | 163 |
4 | FERRARI | 148 |
5 | ALPHATAURI HONDA | 49 |
6 | ASTON MARTIN MERCEDES | 48 |
7 | ALPINE RENAULT | 40 |
8 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 2 |
9 | WILLIAMS MERCEDES | 0 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |