Kineska kompanija CRBC izvodiće radove na Fruškogorskom koridoru!
Ključni građevinski objekat ove saobraćajnice je tunel Iriški venac kroz Frušku goru
Fruškogorski koridor će graditi Kinezi, a odluka o modelu finansiranja brze saobraćajnice biće doneta uskoro…
„Za fruškogorski koridor praktično imamo svu potrebnu dokumentaciju koju su zajedno finansirali Pokrajinska vlada i nadležno ministarstvo“, rekao je predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović.
On je dodao i da Pokrajinska vlada ima informacije o tome da za finansiranje projekta koridora postoje dve varijante. Jedna je da se novac obezbedi kreditom, a druga, da se sredstva obezbede putem koncesije.
„Očekujemo da će Vlada Srbije u narednih nekoliko meseci opredeliti model finansiranja. Nakon toga, praktično naredne godine možemo imati ugovor u rukama, pod uslovom da to ne bude koncesiona varijanta. Jer ukoliko bude, ta procedura će trajati malo duže“, istakao je Mirović.
On je naveo i da su sve neophodne pripreme završene. Tu se misli i na rešavanje imovinskih odnosa. Mirović je naveo i da postoje svi osnovi za ugovaranje tog posla.
Fruškogorski koridor deo je putnog pravca Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica-granica sa Bosnom i Hercegovinom. On spaja Srbiju sa Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i širim okruženjem. Povezaće tri opštine – Novi Sad, Irig i Rumu. U perspektivi, ovaj putni pravac povezaće Vojvodinu i zapadnu Srbiju, ali i Koridor 10 i Koridor 11 sa Koridorom 5c, pravac Budimpešta-Osijek-Sarajevo-Mostar-Ploče.
Najvažniji značaj koridora Novi Sad – Ruma sa tunelom je taj što će se konačno rešiti ogroman problem prolazaka teretnjaka preko Fruške gore i kroz Irig, kuda prolazi najprometnija saobraćajnica u Srbiji sa dnevnim prosekom prolazaka od 10.000 do 12.000 vozila.
Ključni građevinski objekat ove saobraćajnice je tunel Iriški venac kroz Frušku goru, kao dvocevni tunel u dužini od oko 3,5 kilometara. Ovaj tunel će ujedno biti i najduži tunel u Srbiji.
Detalje o ovom tunelu možete pronaći OVDE.
Izvor: 021.rs