Luis Hamilton je ostvario 90. pobedu u F1 karijeri, ovoga puta u trci za VN Toskane
Trku na stazi u Muđelu, koja je inače mnogo poznatija po takmičenju dvotočkaša, završilo je na kraju samo 12 vozača.
Prvo Formula 1 izdanje na ovoj stazi nije prošlo preterano slavno. Nakon samo dve krivine od starta došlo je do incidenta koji je inicirao izlazak vozila bezbednosti na stazu. Trka je u tom momentu bila završena za Maksa Ferštapena iz Red Bulla i Pjera Gaslija iz AlphaTaurija, koje je otpozadi potkačio Kimi Raikonen, što je u velikoj meri bilo izazvano „uskim grlom“ staze i „trokiranjem“ bolida Holanđanina, koji je inače sjajno startovao i imao priliku da izbije na vodeću poziciju.
Nakon što je vozilo bezbednosti izašlo sa staze, usledio je „leteći start“, koji je za neke vozače zaista bio „leteći“. U incidentu koji je usledio na začelju, iz stroja su izbačeni Karlos Sainc, Kevin Magnusen, Antonio Đovinaci i Nikolas Latifi. Ovome je značajno doprineo kasni „start“ Valterija Botasa, kojeg vozači iza nisu mogli da vide. Međutim, s obzirom da su bila istaknuta zelena svetla, neki su prerano „dodali gas“, što je dovelo do ozbiljnog karambola. Odmah je došlo do isticanja crvene zastave, tako da su se bolidi „postrojili“ u „pit lejnu“.
Prilikom ponovnog starta, Botas je krenuo prilično traljavo, što je Hamiltonu omogućilo da ga lako pretekne u krivini 1, i to sa spoljne strane?! Ovakav epilog je još jednom pokazao da Finac očigledno ne poseduje kvalitete da se upusti u neku ozbiljniju borbu za titulu, što njegovom timskom kolegi čini se da savršeno odgovara.
Hamilton je odmah napravio bezbedno odstojanje, da bi trka ponovo bila prekinuta, i to u 46. krugu, kada je nakon „gumi-defekta“ Lens Strol izleteo iz Arrabbiatasa i zabio se u zaštitnu ogradu.
Ovo je rezultiralo sprintom od 14 krugova do kraja, u kojem je učestvovalo 12 preostalih vozača (svi na mekim gumama). Hamilton je naravno sačuvao vođstvo, dok je Botas pao iza sjajnog Danijela Rikijarda iz Renaulta. Ipak, Finac je ubrzo iskoristio prednosti Mercedesovog bolida i pretekao je Australijanca u San Donatu u narednom krugu.
Hamilton je bio bezbedan na čelu, tako da je došao do šeste pobede u devet trka od početka sezone. Na taj način je povećao vođstvo u odnosu na timskog kolegu od čak 55 poena.
Finac je na kraju prošao ciljnu liniju 4,9 sekundi iza Britanca, dok je odlični Aleks Albon pretekao Rikijarda i došao do svog prvog podijuma u karijeri.
Australijanac je morao da se zadovolji solidnim četvrtim mestom ispred jedinog preostalog Racing Pointa Serhija Pereza, McLarena Landa Norisa na šestoj i AlphaTaurija Danila Kvjata na sedmoj poziciji.
Šarl Leklerk je završio trku kao osmi za Ferrari nakon dve „sušne“ trke, dok je Sebastijan Fetel bio deseti. Tužan finiš za Scuderiju, koja je proslavila na ovoj trci svoju 1.000. Veliku nagradu.
Bivši „ferarijevac“, Kimi Raikonen, završio je trku ispred Leklerka, ali se u krajnjem plasmanu našao između Monačanina i Fetela, jer je dobio kaznu od pet sekundi zbog ulaska u „pit lejn“ kada to nije bilo dozvoljeno.
Džordž Rasel iz Williamsa je bio sjajan i umalo nije došao do poena. Ipak, ovo je svakako njegov najbolji rezultat u Formuli 1. Trku je još završio Roman Grožan.
Iza nas je još jedna dosadna trka, koja će ostati zapamćena jedino po tome što se po prvi put vozila u Muđelu i što je došlo do tri restarta. Nakon MotoGP spektakla u Mizanu, ovo mu dođe kao uspavanka s unapred poznatim ishodom. Formula 1 definitivno hronično pati od predvidivosti i dosade, a da stvari budu još gore, bilo kakve promene nisu ni na vidiku. Da, da, znamo da će Luis Hamilton doći do sedme titule, izjednačiti se s Mihaelom Šumaherom, kao i da će prestići Nemca po broju pobeda…
Vrele Gume
Pavle Barta
VN Toskane 2020. (Mugello)
POZ | VOZAČ | VREME/ODUSTALI | POENI |
---|---|---|---|
1 | 2:19:35.060 | 26 | |
2 | +4.880s | 18 | |
3 | +8.064s | 15 | |
4 | +10.417s | 12 | |
5 | +15.650s | 10 | |
6 | +18.883s | 8 | |
7 | +21.756s | 6 | |
8 | +28.345s | 4 | |
9 | +29.770s | 2 | |
10 | +29.983s | 1 | |
11 | +32.404s | 0 | |
12 | +42.036s | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
NAPOMENA – Hamilton je ostvario dodatni poen za najbrži krug trke, dok je Raikonen dobio kaznu od pet sekundi
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ | VOZAČ | NACIONALNOST | AUTOMOBIL | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | GBR | MERCEDES | 190 | |
2 | FIN | MERCEDES | 135 | |
3 | NED | RED BULL RACING HONDA | 110 | |
4 | GBR | MCLAREN RENAULT | 65 | |
5 | THA | RED BULL RACING HONDA | 63 | |
6 | CAN | RACING POINT BWT MERCEDES | 57 | |
7 | AUS | RENAULT | 53 | |
8 | MON | FERRARI | 49 | |
9 | MEX | RACING POINT BWT MERCEDES | 44 | |
10 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 43 | |
11 | ESP | MCLAREN RENAULT | 41 | |
12 | FRA | RENAULT | 30 | |
13 | GER | FERRARI | 17 | |
14 | RUS | ALPHATAURI HONDA | 10 | |
15 | GER | RACING POINT BWT MERCEDES | 6 | |
16 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 2 | |
17 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 2 | |
18 | DEN | HAAS FERRARI | 1 | |
19 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
20 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
21 | FRA | HAAS FERRARI | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ. | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | MERCEDES | 325 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 173 |
3 | MCLAREN RENAULT | 106 |
4 | RACING POINT BWT MERCEDES | 92 |
5 | RENAULT | 83 |
6 | FERRARI | 66 |
7 | ALPHATAURI HONDA | 53 |
8 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 4 |
9 | HAAS FERRARI | 1 |
10 | WILLIAMS MERCEDES | 0 |