Trenutno jedno od najuzbudljivijih imena u svetu hiper automobila je svakako Koenigsegg Jesko. Reč je o najnovijem modelu švedskog proizvođača automobila koji je predstavljen u martu u Ženevi.
Zvanično, Jesko je zamena za model Agera RS. Međutim, Jesko je značajno tehnološki napredniji od svog prethodnika, pre svega zahvaljujući detaljima kao što je “Light Speed” transmisija. Reč je o menjaču čiji je kreator kompanija Koenigsegg, a koji nema tradicionalne sinhrone prstenove.
Zahvaljujući jutjub kanalu Dragtimes, dobili smo priliku da se malo detaljnije upoznamo sa modelom Koenigsegg Jesko. Na video snimku možemo videti koliko je zapravo truda uloženo u ovaj automobil, odnosno, u svaku sitnicu na njemu. Takođe, možemo videti i enterijer koji je jednako luksuzan i prestižan kao i sam automobil.
Naime, osim što je savršeno uklopljena u šasiju, kabina ovog modela izgleda, pa, kao unutrašnjost “svemirskog broda”. Ističu se ekrani preko kojih vozač može pristupiti gotovo svcakoj funkciji automobila, uključujući i otvaranje vrata.
Za razliku od mnogih drugih automobila koji su orijentisani na performanse i na vožnju po stazi, Koenigsegg Jesko vozaču daje mogućnost da otvori gotovo sve njegove panele daljinski, preko ključa.
Šta je potrebno da bi se kupio ovaj automobil? Oni koji to žele, zakasnili su, te će morati da čekaju da se jedan pojavi na tržištu “polovnjaka”. Naime, Kristijan von Koenigseg je otkrio da je 83 primeraka autmobila prodato pre Sajma u Ženevi i premijere, a da je ostalih 42 prodato u samo 5 dana nakon javne premijere. Naravno, potrebna je i ogrmona suma novca.
Koenigsegg Jesko poseduje petolitarski V8 agregat koji razvija 1.262 konjske snage. Međutim, ako se u rezervoar sipa E85 gorivo, taj broj raste na 1.578 konjskih snaga i 1.500 Nm obrtnog momenta. Zahvaljujući upravo tome, Jesko bi trebalo da probije barijeru od 300 milja na sat (482 km/h).