Italija pomaže nabavku električnih vozila za narod! Može li i Srbija tako?
Umesto da kroz subvencije donira luksuzne felne na nekom električnom BMW, Italija će svim građanima koji imaju Euro 2 vozilo i primanja manja od 30.000 evra godišnje, obezbediti 13.750 evra subvencije za kupovinu domaćih električnih vozila
Italija je poznata po ljubavi prema automobilima i po činjenici da je jedna od najmotorizivanijih nacija u Evropi. Međutim ni tamo ne cvetaju ruže jer je na putevima preko 11 miliona vozila sa Euro 3 standardom i nižim od njega.
Kako bi podmladila vozni park, a istivremeno pokrenula još jedan socijalni program, Vlada je odvojila čak 930 miliona evra budžeta za sve vlasnike vozila Euro 2 koji imaju primanja niža od 30.000 evra godišnje pod uslovom da se opredele za kupovinu novog električnog vozila domaće proizvodnje. Svaki takav kupac će od države dobiti 13.750 evra subvencije, ukoliko se opredeli za kupovinu domaćeg električnog automobila.
Nejasno je da li se pod domaćim italijanskim automobilom podrazumeva i Fiat Panda koja će se proizvoditi u Srbiji, ali za recimo Fiat 500electric, matematika je prilično jasna.
Polazeći od podatka da je njegova sadašnja cena oko 30.000 evra, kroz subvenciju države od 13.750 evra, kupac novog Fiata 500e u Italiji će platiti za njega 16.250 evra pod uslovom da se odrekne svog starog Euro2 automobila.
U slučaju da se u ovaj program uključi i Fiat Panda elektro iz Kragujevca koja će koštati oko 23.000 evra, ovakav model novog električnog vozila bi koštao kupca u Italiji oko 10.000 evra.
Iz svega možemo zaključiti da novoformirana Vlada Srbije treba dobro da pretrese politiku besmislenog subvencionisanja skupih i snažnih električnih vozila kroz koju donira dodatnu opremu na luksuznim BMW električnim modelima koji koštaju i preko 150.000 evra i da prekopira ovaj italijanski model subvencionisanja domaćeg električnog automobila koji nam uskoro stiže iz Kragujevca.
BONUS VIDEO: Sjajni Fiat 500electri na putopisnom testu Korzika 2023