Čistokrvni Rus bez „zapadnih“ elemenata
“Irkut MC-21” (Иркут МС-21) su krajem prošle decenije zapadni analitičari nazvali : ruski putnički avion koji menja pravila igre u komercijalnom vazduhoplovstvu.
Putnička kabina Irkut MC-21
Na domaćem terenu redovno je hvaljen kao proizvod koji bi Ruskoj avio industriji mogao obezbediti tako željnu konkurentnost na svetskom tržištu.
MC -21 je ozbiljan takmac liderima na tržištu kao što Boeing 737 Max ili Airbus 320 Neo.
Standardno izdanje oznake 300 ima kapacitet od 132 do 163 putnika raspoređenih u dve klase, ili 165 do 211 putnika u verziji sa isključivo ekonomskom klasom.
Uvodjenjem novih tehnologija u proizvodnju, krila su izradjena kompozitnih materijala. U planu je kraća varzija oznake 200. Zaključno sa mesecom julom 2018 proizvodjač “United Aircraft Corporation” (Объединённая авиастроительная корпорация) primio je 175 narudžbi.
Do janura 2021 je proizvedeno pet primeraka, sa ciljem da dvadeset jedinica bude uvedena u saobraćaj 2023.
Sankcije koje trenutno trpi Rusija pa i njihova avio industrija verovatno će odložiti komercijalizaciju ovog aviona.
Doneta je odluka da se iz ponude izbace američki “Pratt & Whitney PW1000G” motori i da se ovaj avion uključivo proizvodi sa domaćim “Aviadvigatel PD-14”
Aviadvigatel PD-14
Proizvođač trenutno ulaže napore da zameni izmedju 40 i 50 posto uvoznih komponenti, domaćim ili iz zemalja kao što su Kina, Indija i Brazil.
Prema najavama model ovog aviona bez tzv “Zapadnih” elemenata biće predstavljen tokom 2023.