Online plus

Hyundai N Performance

1.51KPregleda

Rođenje Hyundaijevog sportskog odeljenja kroz WRC

Nije tajna da proizvođači automobila učestvuju u raznim sportskim takmičenjima pre svega zarad reklame i razvijanja novih tehnologija. U slučaju Hyundaija, „probni poligon“ bio je uvek interesantni WRC

Kako je Hyundai spremio sportsko odeljenje učeći iz WRC-a?

U redu, ako kažem Hyundai, sportski automobil sigurno nije prva asocijacija. Ono što prvo padne na pamet jesu cenovno pristupačni modeli sa u većini slučajeva, vrlo dobrim odnosom plaćeno-dobijeno. No, ukoliko neka automobilska kompanija želi globalni uspeh, onda se mora posvetiti pažnja svim segmentima automobilizma.

Sportski automobili su čini se, priča za sebe, no svakako je ovaj segment automobilske industrije izuzetno konkurentan. Hyundai je u ovom društvu poprilično mlad. Od 2012. godine kada je osnovano „sportsko“ odeljenje kompanije, južnokorejski proizvođač uložio je stotine miliona dolara u razvoj novih, sportskih modela.

Da su ogromne svote novca dale rezultat, verovatno je najbolji pokazatelj Hyundai i20 WRC. Model specijalno razvijen za Svetski šampionat u reliju fantastično drži korak sa konkurentima u ovom takmičenju. Ako malo bolje pogledate, videćete da za razliku od nekih WRC modela koji ni ne nalikuju na serijske verzije automobila, Hyundaijev „specijalac“ nije bitno drugačiji od svog konvencionalnog brata.

Ispod haube nalazi se 1,6-litarski benzinski motor sa četiri cilindra i turbo punjačima koji razvija 380 konjskih snaga. Ovo je očigledno sasvim dovoljno za Hyundaijevog asa, Tijerija Nujvila, koji je nedavno pobedio na reliju u Poljskoj, i nalazi se na drugom mestu u konkurenciji vozača. Hyundai se takođe nalazi na drugoj poziciji u konkurenciji proizvođača.

Transfer tehnologije
WRC je očigledno vrlo uspešan poligon, obzirom da se Hyundaijevo „N Performance“ odeljenje sprema za velika dela. Sagledajmo širu sliku, Hyundaijev WRC program samo je udarna tačka strele ispaljene iz Južne Koreje. Proizvođač koji se probio u gotovo svim segmentima automobilskoh tržišta sada sprema i sportsku ofanzivu.

Hyundai sprema i30 N, sportski hečbek, čiji je cilj vrlo jasan, izazvati Golf GTI. To je svakako veliki izazov, ali čini se da su se Korejci vrlo dobro pripremili. Možda ovaj potez nekome nije iznenađujuć, no setite se početka Hyundaija u Evropi, pogotovo komentara u našoj zemlji o „plastici kao u Yugu“ i pogledajte razvoj te kompanije u poslednjih 15 godina. Uspeli su da pređu put koji su neki drugi prelazili pola veka i nisu ga ni završili.

Kada kažemo transfer tehnologije, uzmite u obzir da živimo u 21. veku, da su velika inovativna otkrića što se tiče pogonskih jedinica sa unutrašnjim sagorevanjem i transmisije praktično nemoguća, ali ipak ima se šta naučiti iz šampionata kao što je WRC. Očigledno je taj „know-how“ Hyundai ugradio u svoje sportsko odeljenje.

Hyundaijev „N“ prvenac i30 biće prikazan u toku ovog meseca. Najverovatnije će ga pokretati dvolitarski benzinski motor sa turbo punjačem, koji razvija oko 250 konjskih snaga. Ali već sad je poznato da će sa opcionim „performance“ paketom broj konjića pod haubom biti viši za tridesetak.

Dva i30 N modela, koji su „blizu“ fabričkim podešavanjima učestvovali su u maju ove godine na trci 24h Nirburgringa. Pre toga, Hyundai je vršio ekstenzivna testiranja kako na Ringu, tako i u Koreji.

Za kraj, očigledno je da Korejci ulaze u borbu u ovom segmentu tržišta i više nego spremni. Golf GTI i ostali, čuvajte se, stiže nova zverka!

Đorđe Platiša

Top Reviews

Video Widget

gallery