Kada jedan proizvođač automobila oformi muzej, sasvim je logično da će se u njemu naći isključivo njegovi sopstveni modeli.
Primeri su razni: BMW Welt, GM Heritage Center, Mercedes-Benz Museum… Ima onih koji su posvećeni samo jednom modelu, kao što je National Corvette Museum u Kentakiju.
Ipak, uvek ima i nekih izuzetaka, kao što su Henry Ford Museum u SAD i Toyota Automobile Museum u Japanu. Ove kompanije nemaju problem da pored svojih istaknu i modele velikih konkurenata, tako da je na štand Toyotinog muzeja pristigla jedna Honda.
Radi se o kultnom modelu NSX, i verovatno se pitate, kako to da se jedna Honda našla na Toyotinoj „teritoriji“? Najveći proizvođač automobila na svetu jednostavno vidi veliki značaj u legendarnom Hondinom superautomobilu sa središnje pozicioniranim motorom.
Naime, Hondin pulen je svojevremeno posedovanje superautomobila učinio manje stresnim i dostupnijim za širu grupu kupaca. Većina test vozača je utvrdila da je NSX oštar i precizan po pitanju dinamične vožnje zbog sjajno podešene šasije, ali da je i dalje dovoljno komforan za prijatnu vožnju s trkačke staze do kuće. Da li je to prvi japanski superautomobil koji je bio ozbiljna konkurencija evropskoj „egzotici“, pa čak ju je i nadmašivao po nekim aspektima? Definitivno – da.
Ukoliko ste ipak iznenađeni ovim Toyotinim gestom, treba istaći da NSX zapravo nije prvi Hondin model koji se našao u muzeju najvećeg japanskog proizvođača automobila. Zapravo, nekoliko Hondi se tu nalazi još od ranije, uključujući Sport 500 roudster, majušni N360, pa čak i prvu generaciju Civica.
Možda je „heterogena“ priroda Toyotinog muzeja razlog zašto je on nezaobilazna stanica ljubitelja automobila. Na kraju, treba istaći da su izloženi i nejapanski modeli, uz brojne trkačke i reli automobile iz prošlih vremena.
Vrele Gume