Luis Hamilton je postavio najbrži krug u istoriji Monce i naravno osvojio svoju 94. pol poziciju u karijeri
Vladajući šampion je odvozao krug u vremenu od 1 minuta, 18,887 sekundi, uz prosečnu brzinu od 264 km/h, samo 0,069 sekundi brže od timskog kolege, Valterija Botasa.
Ovo će biti sedmi put da će Hamilton startovati kao prvi u Monci, čuvenom „Hramu brzine“.
Uprkos novoj tehničkoj direktivi, koja je na snagu stupila od ovih kvalifikacija, koja zabranjuje timovima da koriste različite režime rada pogonske jedinice tokom ostatka vikdenda, Mercedes je ponovo bio daleko bolji od ostalih, sa skoro sekundu prednosti u odnosu na najbliže pratioce.
Iza dominantnih Mercedesa, plasirao se Karlos Sainc za McLaren, dok je Serhio Perez Force indiji priuštio četvrtu startnu poziciju, ispred Maksa Ferštapena iz Red Bulla. Očigledno da Hondi novo pravilo u kvalifikacijama baš i ne odgovara.
Lando Norris je bio šesti ispred vodećeg Renaulta koji vozi Danijel Rikijardo, s tim što su Lens Strol, Aleks Albon i Pjer Gasli zaokružili prvih 10.
Danil Kvjat je propustio da se nađe u Q3 za samo desetinku sekunde. On će započeti trku u AlphaTauriju s 11. mesta, ispred Estebana Okona iz Renaulta.
Šarl Leklerk je priznao da je 13. pozicija najbolje što je mogao da izvuče iz Ferrarija. Scuderia ponovo nije ušla u prvih 10, a u Monci joj se ovo desilo prvi put nakon 1984. Leklerk je bio pola sekunde bolji od Kimija Raikonena, dok je Kevin Magnusen propustio da popravi svoj inicijalni rezultat u Q2, otišavši preširoko, zbog čega je završio na 15. mestu.
Roman Grožan nije uspeo da uđe u drugi deo kvalifikacija, a izbacio ga je Aleks Albon iz Red Bull, koji je bio brži samo 0,035 sekundi u haotičnom finišu treće kvalifikacione sesije, koja je obilovala gustim saobraćajem.
Sebastijan Fetel je takođe bio eliminisan već u Q1. Fetel je bio ometen u poslednjem pokušaju, tako da je ostao na 17. mestu. Ovo je prvi put da četvorostruki šampion bude izbačen iz stroja već u prvoj kvalifikacionoj sesiji od VN Nemačke 2019.
Pred kvalifikacije, FIA je dala instrukcije vozačima da je krug od 1 minuta i 43 sekunde neophodan kada ne voze brzi krug, da ne bi vozili presporo u pripremi, nakon brojnih incidenata koji su se desili tokom treninga, uključujući i slučaj kada Hamilton umalo nije naleteo na sporije bolide na kraju trećeg treninga.
Antonio Đovinaci je bio 18., ispred Williamsovog tandema. Džordž Rasel je nastavio svoj 100-odstotni uspeh u odnosu na timskog kolegu, Nikolasa Latifija.
Incident u kojem su učestvovali Okon, Raikonen i Latifi, trebalo je da bude ispitan nakon kvalifikacija
Vrele Gume
VN Italije 2020. (Monza) kvalifikacije
POZ. | VOZAČ | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|
1 | 1:19.514 | 1:19.092 | 1:18.887 | |
2 | 1:19.786 | 1:18.952 | 1:18.956 | |
3 | 1:20.099 | 1:19.705 | 1:19.695 | |
4 | 1:20.048 | 1:19.718 | 1:19.720 | |
5 | 1:20.193 | 1:19.780 | 1:19.795 | |
6 | 1:20.344 | 1:19.962 | 1:19.820 | |
7 | 1:20.548 | 1:20.031 | 1:19.864 | |
8 | 1:20.400 | 1:19.924 | 1:20.049 | |
9 | 1:21.104 | 1:20.064 | 1:20.090 | |
10 | 1:20.145 | 1:19.909 | 1:20.177 | |
11 | 1:20.307 | 1:20.169 | ||
12 | 1:20.747 | 1:20.234 | ||
13 | 1:20.443 | 1:20.273 | ||
14 | 1:21.010 | 1:20.926 | ||
15 | 1:20.869 | 1:21.573 | ||
16 | 1:21.139 | |||
17 | 1:21.151 | |||
18 | 1:21.206 | |||
19 | 1:21.587 | |||
20 | 1:21.717 |
Q1 107% VREMENA – 1:25.079