Mišićavi porodični sportista brani čast brenda koji nestaje
Za mesec dana navršiće se tačno 60 godina kada je pod imenom Pony predstavljen automobil koji je obeležio najveći deo moderne automobilske industrije. Njegovo veličanstvo Ford Mustang.
Konferencija za štampu na kojoj je najavljen automobil održana je na Svetskoj izložbi u Njujorku 17. aprila 1964. godine za široku medijsku javnost. Prvi put u istoriji televizije konferencija za štampu emitovala se na tri nacionalne televizije NBC, CBS i ABC. Konferenciju na kojoj je predstavljen Mustang pratilo je više od 29 miliona gledalaca.
„Mustang manija“ bila je trenutna kada su kupci preplavili prodajne salone širom zemlje da bi videli i testirali novi Mustang. Ovlašćeni prodavac iz Čikaga je morao da zaključa vrata Mustanga u svom izložbenom salonu, jer je veliki broj ljudi pokušao da uđe u vozilo u jednom trenutku i bili su u opasnosti da se povrede. Prodavac u Pitsburgu sa Mustangom na stalku za pranje vozila nije mogao da spusti auto zbog gužve koja se napravila ispod njega. U Garlandu u Teksasu, 15 ljudi se nadmetalo da dobije jedini model koji je bio izložen.
Pobednik nadmetanja noć je proveo u automobilu dok nije dobio potvrdu da je njegov ček prihvaćen. Više od 4 miliona kupaca posetilo je izložbene salone prvog vikenda, ali mnogi su došli da pogledaju novi automobil, pošto je za to vreme naručeno više od 22.000.
U roku od četiri meseca prodato je više od 100.000 Mustanga i automobil je zauzeo svoje mesto među pet najboljih automobila po obimu prodaje
Ukupno je u prvoj kalendarskoj godini prodato više od 420.000 jedinica, čime je Mustang najuspešniji automobil lansiran u SAD.
Iz današnje perspektive, ostaje samo da žalimo za ovim prošlim vremenima u danima kada Ford gasi proizvodnju Focusa i polako nestaje sa scene kao brend u Evropi sa svega jednim konkurentnim modelom u klasi putničkih vozila.
BONUS VIDEO: Može on još!