Online plus

Fiat Linea

7.53KPregleda

Pristojna dama

Iako u zenitu tržišnog života, Fiat Linea još ima šta da ponudi, pre svega mladim porodicama i ljubiteljima klasičnih sedan formi.

Priznajem, jako mi se svidela kada sam je prvi put video, sada već pre 6 godina. Zasnovana na, još uvek atraktivnom ali ostarelom, Grande Puntu, Linea je narasla na preko 4,5 metara, sa širinom od 1,73 i visinom od gotovo 1,5 metara. Poprilično ozbiljne dimenzije za jedan kompaktni sedan međuosovinskog razmaka od 2,6 metara. Ono što joj je jača strana jeste 500 litara zapremine prtljažnika.

Skromna elegancija
Naravno, iako deluje elegantno, s obzirom kada je lansirana, poneki detalji počinju da smetaju. Pored malo teže procene gabarita prilikom manevrisanja, zbog zaobljenosti same karoserije, preglednosti ka napred ometaju debeli A stubovi i malo trouglasto staklo u njegovom uglu. Opcioni parking senzori (300 evra) bi popravili situaciju, dok poveći elektropomični retrovizori donekle olakšavaju manevrisanje. Svetla za maglu i centralna brava sa daljinskom komandom spadaju u standardnu opremu Dynamic paketa.

Naravno, nekada standardna rešenja organizacije sada već pocinju da smetaju. Prekidači električnih prozora su postavljeni previše nisko na panelima vrata i udaljeni od vozača, držači za čaše, kada se koriste, ometaju „šaltanje“ u neparne brzine, dok ulazak na zadnja sadišta otežava niski otvor. Pozicija prekidača za otvaranje prtljažnika zahteva privikavanje, pogotovo što na samom prtljažniku nema brave, nego se otvara tasterom u kabini ili ključu.

Otvor dubokog prtljažnika je uzan i poseduje visok prag, ali zato ima mogućnost produžavanja obaranjem deljive zadnje klupe. Vozačku poziciju je dosta lako pronaći, jer se i volan i menjač podešavaju u više pravaca. Box-naslon između prednji sedišta pomaže pri dužim putovanjima, dok je funkcionalan otvor ventilacije automatske klime (450 evra) dostupan i putnicima pozadi, uz naslone za glavu.

Sam upravljač je dosta tanak i podseća na „domaćeg“ Punta, mada smo na to već navikli. Ispred vozača je multifunkcionalni displej sa prikazom svih relevantnih informacija, dok na centralnoj konzoli dodatni displej olakšava podešavanje klime ili se može pratiti rad turbine.

Fiat Linea 1,4 T-Jet/120 ks Dynamic

Motor
turbo benzinski, redni/4/ 16; 1368 cm³; 88 kW, 120 ks pri 5.000 o/min; 206 Nm pri 2.500 o/min
Karoserija
limuzina/4/5; D x S x V 4560x1730x1495 mm; Međ. rast. 2603 mm; Masa 1185 kg; Prtljažnik 500 l
Ogibljenje
napred: MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr.stabilizator;
nazad: torziona osovina, spiralne opruge, amortizer, popr.stabilizator
Kočnice
napred/nazad : disk/disk
Pneumatici
205 / 55 R 16
Transmisija
pogon: na prednje točkove; menjač : manuelni 5 brzina
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h : 9,2 s; maks. brzina : 189 km/h; pros. potrošnja : 7,2 l/100km
Cena 12.999 evra

 

Temperament
Ono što je pravi dragulj u ponudi Fiata je nova generacija malih turbo motora. U test vozilu se nalazio poznati 1,4 litarski T-Jet motor snage 120 „konja“ i 206 Nm dostupnih pri 2.500 o/min. Uparen sa, pomalo nepreciznim, manuelnim menjačem sa samo 5 stepeni, pruža zavidnu ekonomiju i krstareće brzine bez mnogo buke. Pri 80 km/h u 5. stepenu, motor se vrti na 2.000 „obrtaja“ i troši tek 4,3 litre. Pri 120 km/h je i dalje na solidnih 3.000 obrtaja a potrošnja raste na 7 litara. U gradskoj vožnji raste oko 9 litara, dok se na otvorenom spušta na 6 litara. Prosek na testu se kretao oko 7,2 litre benzina. Naravno, ukoliko se želi proveriti rad turbine, potrošnja lako prebaci 9 litara. Masu ispod 1200 kg može da potera do maksimalnih 189 km/h a do 100 km/h stiže za 9,2 sekunde.

Iznenađuje prijatna elastičnost motora, te ga je moguće koristiti i za preticanje u 5. stepenu prenosa već od 70 km/h, ukoliko ne žurite i „zdravije“ procenjujete vreme preticanja, a to radi tečno i bez osećaja turbo rupe.

Za umerene
Sve skupa, sasvim pristojan paket za sumu od 13.000 evra. Neko će reći da je to mnogo, ali se radi o modelu koji je preležao sve dečije bolesti, Fiat servisna mreža je poprilično razgranata a i nećete izazivati previše neželjene pažnje, poput pristojne dame.

Igor Kučerka

Top Reviews

Video Widget

gallery