AktuelnoPredstavljamo

Fan BMW-a podelio utiske o prvoj vožnji M4 Competition G82

3.1KPregleda

Ljubitelj i vlasnik BMW-a, Masimo Ungaro, nedavno je dobio jedinstvenu priliku da sedne za volan novog BMW-a M4 Competittion (G82)

 

Prve oficijelne test vožnje će verovatno biti obavljene za nekoliko nedelja, a u martu očekujemo brojne analize medija. U međuvremenu, evo šta Masimo ima da kaže o novom M4.

 

 

BMW Driving Experience Center u Dilsdorfu u Švajcarskoj, već sada nudi na testiranje novi G82 M4 Competition, pred predviđeno tržišno lansiranje na proleće, tako da je Masimo iskoristio ovu priliku i zakazao vožnju. Rezervisano vreme se odnosi na dva časa uživanja u BMW-ovom sportisti. Pri dolasku u BMW Driving Eperience centar, najpre se upoznajete s vozilom i tehničkim detaljima. Nakon kafe i kratkog brifinga, spremni ste za vožnju.

 

 

M4 nudi, baš kao i M5 i M8, dva M dugmeta na volanu, uz pomoć kojih se istovremeno aktivira konfigurisana postavka motora, sistema upravljanja, kočnica i amortizera. M1 je postavljeno na potpuni „Comfort“ a M2 na potpuni „Sport“, tako da s aktiviranim M1 dobijate utisak kako se automobil ponaša pri svakodnevnom krstarenju. Kasnije, prilikom vožnje na vijugavom putu, koristi se M2 dugme, da bi se dobio uvid u performanse automobila i njegovu istinsku prirodu.

 

 

Masimo je naravno zaobišao izgled automobila (o kojem su se ispisali „tomovi“), te je podelio svoj uvid u različite kategorije:

 

Enterijer

 

Unutrašnjost prati dizajn regularne serije 4 (koju smo nedavno testirali).

 

 

Prisutno je obilje ugljeničnih vlakana, a sam izgled ručice menjača i polugica na volanu, jedinstven je za M3/M4. Ručica je mala i zgodna za upotrebu, dok polugice od ugljeničnih vlakana funkcionišu bešumno i na poleđini imaju gumenu površinu za bolje prijanjanje i osećaj prilikom menjanja stepena prenosa.

 

Međutim, ono što je zaista različito u odnosu na seriju 4 su kadice od ugljeničnih vlakana. Masimo je najpre bio skeptičan da li će uopšte moći da stane u njih, zbog „elegantne popunjenosti“ na bokovima, međutim bio je pozitivno iznenađen. Bočni podupirači su podesivi, tako da kada se sedište proširi, nema problema ni za korpulentnije „pilote“. Tokom vožnje, konstantno se sedi udobno, ne tvrdo, ali ne i tako meko kao u regularnim M Sport sedištima.

 

 

Zvuk izduvnog sistema je pristojan i sasvim dobar, posebno kada se u obzir uzme evropska regulativa. Modeli za američko tržište bi trebalo da zvuče bolje jer nemaju instaliran OPF filter.

 

 

Izduvni sistem je prijatan u „tihom režimu“, dok zvuči agresivno u Sportu. Naravno, „rafalnu paljbu“ kada se podigne stopalo s papučice gasa je uvek lepo čuti. Vredno spomena je dugme kojim se isključuje veštački zvuk u kabini, što se Masimu (a i nama) veoma svidelo, jer „pojačivač“ zvuka u jednom BMW M modelu zaista ne zaslužuje komentar.

 

Pogonski sklop i menjač

 

Isporuka snage kroz čitav raspon obrtaja kolenastog vratila je veoma dobra u „Comfort“ režimu. Nema „rupa“ prilikom davanja gasa, odziv je veoma brz, ali na jedan uglađen način. Kada se angažuje „Sport“ režim, počinje zabava. G82 M4 je veoma odzivan i agresivan, ali nikada na takav način da biste imali osećaj da gubite kontrolu nad automobilom. Masimo je imao doživljaj priliva snage kroz gotovo čitav raspon obrtaja. Turbo „rupa“ je neznatna u nižim obrtajima, ali ne tako primetna kao ranije.

 

 

Promena stepena prenosa naniže je pravi doživljaj. S veoma kratkim kašnjenjima, katapultiraće vas gotovo istovremeno, tako da je ovde odrađen odličan posao u kalibrisanju ZF-ovog osmostepenog menjača za potrebe M4. Promena stepena prenosa u manuelnom režimu je takođe gotovo instantna, tako da nema razlike u odnosu na DCT. Masimo kaže da je menjač fenomenalan, a nema razloga da mu ne verujemo.

 

 

Šasija, ogibljenje i upravljanje

 

Šasija je u velikoj meri ojačana, što automobilu pruža maksimalnu krutost prilikom prolazaka kroz krivine, što se i oseti. Ogibljenje i sistem upravljanja se mogu podešavati kroz različite postavke. U „Comfortu“, upravljanje je uglađeno, ali i dalje direktno, tako da vozač u svakom momentu oseća usmerenost točkova. U „Sport“ režimu volan postaje „teži“ i direktniji, tako da automobil radi upravo ono što mu vozač naredi.

 

 

Ogibljenje u „Comfortu“ upija neravnine na putu prilično dobro. Naravno, treba imati u vidu da je sistem oslanjanja na ovom vozilu sportski, tako da ne treba očekivati vožnju „meku“ kao u regularnoj seriji 3. Ipak, ona je i dalje udobna. U „Sportu“, ogibljenje postaje veoma „tvrdo“ a razlika je odmah uočljiva. Automobil je prosto zalepljen za put a odziv koji vozač dobija je sjajan. U svakom momentu se oseća ono što se dešava ispod karoserije, tako da M4 pruža vozaču maksimalno poverenje.

 

 

Upravo zbog sjajnog odziva, Masimo nije imao osećaj gubitka kontrole nad vozilom. Ogibljenje, šasija i diferencijal funkcionišu u odličnoj sinergiji, omogućujući vozaču da dođe do limita, a ovoga puta su se limiti ticali njega i ograničenja brzine, ne automobila.

 

Kočnice

 

Ovaj BMW je opremljen keramičkim kočnicama koje naravno funkcionišu veoma dobro. Ono što se Masimu posebno svidelo u vezi s njima je elektronski sistem kontrole. To znači da možete da odaberete osetljivost odziva i prilagodite ga ličnim preferencama. Fenomenalno, zar ne?

 

Zaključak

 

Sveukupno, novi BMW M4 Competition je sjajan automobil, pravo uživanje za vožnju, bez obzira da li ugodno krstarite ili „jedete“ krivine. Masimu nije silazio osmeh lica od ulaska u automobil, pa do odlaska na spavanje. Definitivno, novajlija zaslužuje „M“ značku na sebi.

 

 

Vrele Gume

Izvor: BMWBlog

 

Top Reviews

Video Widget

gallery