Uvođenje carina na kineske automobile aktivira se sutra. Kina najavila oštar odgovor
Umesto tehnološkog napretka, Evropa je izabrala trgovinski rat sa Kinom!
Evropska komisija je danas uredbom uspostavila dodatne carine na električne automobile uvezene iz Kine koje smatra nelojalnom konkurencijom.
Uprkos protivljenju Nemačke, Mađarske, Slovenije, Slovačke i Malte Brisel je odlučio da porezu od deset odsto koji je već na snazi, doda i do 35 odsto na vozila na baterije kineske proizvodnje, navodi se u tekstu uredbe koju je Komisija objavila na internetu, prenosi Beta.
Odluka o dodatnim carinama je prošla tesnom većinom jer je čak 12 članica EU bilo suzdržano ali su deset članica na čelu sa Francuskom, Italijom i Poljskom progutali ovu odluku.
Kineske vlasti nisu oklevale da odgovore kontra merama koje mogu žestoko poljuljati celokupnu evropsku ekonomiju. Osim podizanja carina na automobile iz Evrope, najavljeno je drastično povećanje carine za svinjsko meso, alkohol (vina i konjak) i još neke proizvode.
Veliki nemački proizvođači oslonjeni na Kinu poput BMW, VW i Mercedesa su užasnuti ovakvom „plitkom“ odlukom EU i smatraju je „fatalnim potezom“ za evropsku automobilsku industriju koja na tržište Kine itekako računa.
Sve u svemu, na delu je ekonomsko „samoubistvo iz zasede“ što vodi u samo jednom pravcu: teška ekonomska kriza nam je na pragu, jer je uz automobilski sektor u Europi vezano oko 14 miliona radnika. A tada nije daleko ni najcrnji scenario, da montažne linije automobila u Evropi uskoro prave tenkove. Takvo iskustvo već imamo…
Miodrag Piroški
Izvor: beta
Foto: Vrele Gume
9 Komentara
Comments are closed.
A možda baš ta Nemačka tako želi. Čuva zemlju, čuva vodu. Ne treba njima ništa. To malo što je ostalo „čistih“ mogu još 1000 godina mada, pošto se nešto ni ne razmnožavaju i to im je puno vremena. Sve u svemu tu sam među njima i gledam ih šta rade, elektro auto je status bogatih, sirotinja i dalje vozi 10+ stare aute. Vrhunac je postavljanje solarnih panela na plodno zemljište…. Struja ili očuvanje tla za tih bednih dana sunca? Kupi od Francuza nuklearnu struju od ostatka sirotinje jeftinu hranu a svoje se čuva. Palmal mislite o tome.
Umjesto jefinih energenata Jevropa koristi jeftine argumente
Njemacka je sila i bila i ostace ,pitaju se oni mnoge stvari,a za poluvodice,imaju usa i to je to
Nemacka vise nije motor evrope, kad je nadglasana u EP na takav zakon. Vise nisu i nece skorije biti konkurentni sa svojom robom. Ostali su bez jeftinih energenata, sirovine za provodnike i poluprovodnike takodje n3maju….ostaje im samo njihova preciznost. Onaj koji ih je stvorio , taj ih unistava sad.
Evropsku automobilsku industriju je upropastila elektrifikacija vozila. Da su se držali svojih kvalitetnih motora sus, i da su kombinovali sa hibridnim vozilima, održali bi svoj simbol. Ne bi im padala prodaja vozila, ne bi zatvarili fabrike i gubile kupce, gde korist ima Kina i azijske zemlje.
Te Cajna kante treba zakonom zabraniti, samo su losi plagijatori i nista vise.
Jeftini energenti, pa Rujofili jedni vi bre pojma nemate sta se desava u svetu, Ameri im prodaju LNG za 33% jeftinije od Ruja, al’ naravno to se krije u Srbiji jer ovde vlada kgb propaganda kako je Evropa nacisto propala !!!
Goranče, ti dobijaš tajni info bilten MI6 pa znaš takve podatke? Ti li si 007?
Nadam se da se nećemo pridružiti EU u njenom trgovinskom ratu protiv Kine i verovatno će kontra mere Kine omogućiti bolju prođu naše robe na Kineskom tržištu
Које наше робе? Ви стварно мислите да смо ми Кини имамо било шта да понудимо по конкурентној цени? Можда само природне ресурсе, а то смо колико смо могли да видимо већ дали.
Из Србије извозе скоро све компаније које нису у власништву ни Србије нити њених држављана. А добар део те робе и не иде у Кину у изворном облику него је компонента другог производа који из ЕУ иде у Кину.