Električna Dacia Spring jeftinija 7.000 evra
Pod pritiskom konkurencije, strahom od evropskih sankcija i gubitka eko bonusa, budući da se električni Spring proizvodi u Kini, Dacia je na pojedinim tržištima u Evropi već značajno snizila cene ovog modela
Na nekim tržištima, cene Dacia Spring modela su redukovane za preko 7.000 evra.
Francuzi su prvi zapretili ukidanjem subvencija za sve neevropske električne automobile koji se uvoze na tamošnje tržište.
Bez obzira što je Dacia Spring deo Renaultovog portfolija, ovaj model se proizvodi u Kini i takođe je na listi za odstrel kad su u pitanju eko bonusi.
S obzirom da više ne ispunjava uslove za ekološki bonus od 15. decembra 2023. godine, Spring ipak još nije rekao svoju poslednju reč. Dacia je mimo pomoći države odlučila da snizi cenu Springa, kako bi ovaj mini električar ostao konkurentan u suočavanju s konkurencijom. Zato se na pojedinim evropskim tržištima čiste lageri, a cene su poprilično redukovane.
Jedini električni model rumunske marke se trenutno vratio na nivo cena koje su bile aktuelne pre poskupljenja.
Dacia Spring u verziji Essential 45 u Rumuniji je sa 21.000 pojeftinio na 14.295 evra, dok opremljenija i jača verzija Spring Extreme 65, umesto 23.150, na akciji košta 15.945 evra.
Slično je na nemačkom tržištu, gde je vlada iznenada pre predviđenog roka ukinula subvencije. Ulazni model Spring Essential 45 Electric nakon novog popusta, umesto 22.750 evra, košta 14.623 evra.
U Francuskoj je trenutno istaknuta cena od 18.400 evra, što je bez obzira na gubitak bonusa od 4.000 evra, ovaj model povoljniji za 2.400 evra. Iako Citroen još nije krenuo s prodajom e-C3, Spring je već sada na cenovnom nivou svoje najveće najavljene pretnje. To takođe važi i za verziju Extreme, opremljenu električnim motorom od 65 KS, koja prema WLTP ciklusu ima domet od 220 kilometara. Cena Extreme verzije sada kreće od 19.900 evra, u poređenju s 22.300 evra iz prošle godine, kada je uz 5.000 evra primenjenog bonusa Spring koštao 17.300 evra na putu.
Očekuje se da će cene Springa padati tokom ostatka 2024. godine, posebno nakon što su iznosi, koje je vlada davala putem bonus programa, manji nego pre.
Istovremeno, Dacia će krajem februara na sajmu u Ženevi predstaviti redizajniranu verziju Springa, koja je će uz efektniji izgled i niske cene pokušati da zadrži status najpovoljnijeg električara na Starom kontinentu.
Ukoliko se ovo sniženje cena promeni linearno na svim tržištima, realno je očekivati da Dacia Spring kod nas u Srbiji u osnovnoj verziji, zahvaljujući subvencijama države bude ispod 15.000 evra, dok bi model Exteme mogao koštati oko 18.000 evra.
Izvor: Klix.ba
4 Komentara
Comments are closed.
Ko jos veruje u zelenu agendu? „Kupujte ono sto vam nudimio i ne mislite mnogo svijom glavom.“
Da nudite kola na vodonik,elektromagnetni pogon,metan.
Baterije mrka kapa vozila posle kraceg eksplatisanja idu u smece.
Napunicete auto na punjac od 150kw x milion vozila elektro sistem bi pukao u prvoj sekundi.
A lozionice na ugalj ne bi mogle da postignu proizvodnju struje i udavili bi u sopstvenim…
Spring se nikad nije ni nudio kod nas, nadam se da hoće taj novi model.
U Italiji je isto ta Dacija ispod 11000 hiljada ko ne veruje neka proveri
Dacia Spring nema sta da trazi u Srbiji za 15000 eura nakon subvencije. Ako bude 15000 pocetna cena bez subvencije a nakon subvencije drzave krajnja cena za kupca bude 10000 eura, onda je to druga prica i lepo ce se prodavati. Za 15 hiljada se kupuje sandero stepway na TNG i to je daleko upotrebljiviji automobil od Spring-a. Cekam da vidim kakvu ce cenu da ponudi Chery sa onim EQ1. On bi morao da bude i jeftiniji od Springa jer je manji i ima dvoja vrata. A Cubi je totalno promasio sa onim BAW Pony-em za 15500 Eura. Pa bar on zna kako funkcionise srpsko trziste automobila i sta za koje pare moze da se proda. Procitah jutros izjavu direktora Stelantisa kako ce Pandina electric biti hit na trzistu Balkana za 20000 Eura!!! On covek ocigledno zivi u nekom paralelnom svetu.