Krilata otrovnica
Dodge Viper je generacijama unazad, već gotovo četvrt veka, jedan od najkontroverznijih, ali i najpoželjnijih modela u automobilskoj industriji uopšte, bilo na drumovima ili trkačkim stazama
Jednostavno ga volite (i žudite za njim) ili ga ne volite (možda čak i malkice prezirete), ali svakako respektujete tu brutalnu, gotovo neobuzdanu silu.
Bilo da se radi o „baznim“ ili skupljim verzijama, sa tvrdim krovom ili bez krova, niko mu ne može osporiti da je deceniju za decenijom uspeo da ostane svoj i gotovo postane klasa za sebe
Bilo da se radi o „baznim“ ili skupljim verzijama, sa tvrdim krovom ili bez krova, niko mu ne može osporiti da je deceniju za decenijom uspeo da ostane svoj i gotovo postane klasa za sebe, arogantno dalek u odnosu na mnogobrojnu automobilsku konfekciju, sa svojim divljim desetocilindarskim motorima zapremine preko osam litara, niskom i širokom siluetom, predugom haubom, brzim, kratkim repom, izduvom izvedenim u bočne strane, ispred zadnje osovine, što je rešenje koje ređe viđamo (slično kao kod AMG-ovih modela G-klase i pomalo nalik izduvu kod nekadašnjeg McLaren Mercedesa SLR), i sa dva nisko postavljena trkačka sedišta razdvojena masivnim centralnim grebenom.
Proizveden ručno
Verzija Viper ACR za 2016. godinu stiže sa aerodinamičkim novinama i unapređenjim ogibljenjem, ali bez izmena na pogonu: motor je i dalje aluminijumski V10 blok, radne zapremine 8,4 litara, snage 645 ks i maksimalnog obrtnog momenta od preko 800 Nm, a ostaje i poznati Viperov šestostepeni manuelni menjač, sa kojim u prvoj možete da jurnete do gotovo 100 km/h, a snaga se naravno prenosi na zadnju osovinu.
Za neumoljivo kočenje pri ogromnim brzinama zadužene su karbon-keramičke Brembo kočnice, namenski projektovane baš za Viper ACR. Kompletno vozilo se proizvodi ručno. Jedinstvena „ljudina“ zaslužuje i unikatne „cipele“, tako je takođe namenski za Viper ACR Kumho proizveo Ecsta V720 pneumatike, sa posebnom šarom i sastavom gume za prednje i zadnje točkove, dimenzija 295/25/19 napred i 355/30/19 pozadi, sa ACR logom na bokovima. Kad smo kod logoa, značke sa oznakom ACR nalaze se na sve strane po vozilu, upozoravajući neupućene da se ne radi o „običnom“ Viperu.
Krilo koje nije za letenje
U fabrici tvrde da su preko 300 sati testiranja u aerodinamičkom tunelu posvetili optimizaciji njegovog gigantskog zadnjeg krila širokog čitava dva metra i postizanju brutalne sile koja vozilo lepi za podlogu. U opcionom paketu opreme Extreme Aero, dobijate dodatna aerodinamička peraja, zatim rešetke branika koje se mogu montirati za jurnjavu trkačkom stazom i ponovo skinuti kako bi vozilo ispunjavalo zakonske propise za vožnju u drumskom saobraćaju, i impozantne, visoke nosače zadnjeg krila. Sistem opruga balansira raspored masa pri agresivnom skretanju u krivinama, a ukoliko uspete da ovo vozilo odlepite od podloge, prigušni sistemi sa odvojenim rezervoarima marke Bilstein projektovani su da amortizuju vertikalne udarne sile u slučaju „doskoka“.
U fabrici tvrde da su preko 300 sati testiranja u aerodinamičkom tunelu posvetili optimizaciji njegovog gigantskog zadnjeg krila širokog čitava dva metra
Napredniji vozači, ako su sigurni u to šta rade, mogu da se usude i da samostalno podešavaju napadni ugao zadnjeg krila. Viper uostalom nikad i nije bio suviše lak za vožnju, svakako ne početnicima, i to je takođe deo tradicije marke.
„Tuče“ i desetostruko skuplje modele
Iako je cenovno nedostupan za većinu smrtnika, bilo bi nepravedno da ne konstatujemo da sa početnom cenom u Americi od 122.490 dolara predstavlja automobil koji može dignute glave da izazove čak i deset puta skuplje superautomobile. Cena će naravno da prilično poraste, ukoliko se odlučite da koristite sve hedonističke opcije koje vam omogućuje program „1 of 1“ kompanije Dodge, ali u tom slučaju ćete imati Vipera izrađenog po Vašoj meri, za koga ste sigurni da je jedan jedini na svetu. Osim brojnih opcija izbora boja karoserije, točkova, boja i materijala u unutrašnjosti i dodatne opreme, što je uobičajeno kod gotovo svih proizvođača luksuznih i sportskih automobila, u ovom programu „personalizacije“ Vipera možete čak da odlučite šta će da Vam bude ugravirano na pločici na instrument tabli (Vaše ime, neka Vaša životna deviza ili neki drugi natpis, dužine do 26 karaktera).
Jedan naš test jednog drugog i sasvim drugačijeg moćnog vozila pre gotovo jedanaest godina nosio je naslov „Bludno uživanje“
Jedan naš test jednog drugog i sasvim drugačijeg moćnog vozila pre gotovo jedanaest godina nosio je naslov „Bludno uživanje“. Mi u Vrelim Gumama ne volimo da se ponavljamo, ali stvarno je teško naći adekvatnije reči da opišemo ovu moćnu severnoameričku otrovnicu ogromnih krila.