Debitovali Audi e-tron S & e-tron S Sportback
Ko će proizvesti toliku struju?
Audi predstavio e-tron S sa tri elektromotora
Bazirani na redovnom modelu, Audi e-tron i e-tron Sportback sa oznakom S dolaze se kao jedni od prvih automobili za serijsku proizvodnju koji koriste čak tri elektromotora. Dva motora su postavljena na zadnju osovinu, svaki zadužen za po jedan točak, dok se jedan elektromotor nalazi napred i pali se samo u posebnim uslovima eksploatacije.
Rezultat je generisana snaga od 503 kS i 973 Nm. Ipak, trebalo bi imati na umu da je najveći obrtni moment dostupan samo za periode „pojačanja“ od oko osam sekundi, kada je u funkciji i prednji motor. To je dovoljno za „sprint“ od 0 do 100 km/h od 4,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 209 km/h.
Tri elektromotora pokreće baterija koja ima bruto kapacitet od 95 kWh, od čega je zapravo oko 91% (86 kWh) zaista upotrebljivo. Prema WLTP, ovo osigurava domet autonomne elektro vožnje od 353 km na Audi e-tron S-u i 363 kilometra u e-tron S Sportback varijanti, prema preliminarnim podacima.
Očigledno je da Audi e-tron S i e-tron S Sportback „integrišu inteligentnu kontrolu pogona koja podiže sigurnost i okretnost na novi nivo”, navode u Audiju. Da bi se poboljšala efikasnost, samo zadnji električni motori su dakle uključeni u normalni režim vožnje. Prednji elektromotor pridružuje se akciji samo kada vozač zahteva veće performanse. Svaki od zadnjih motora šalje obrtni moment direktno na svoj točak preko jednog stepena prenosa.
Bolja upravljivost omogućeno je i specifičnim S podešavanjem adaptivnog vazdušnog ogibljenja, koje može spustiti nivo karoserije za oko 76 mm. Modeli Audi e-tron S standardno su opremljeni sa 21-inčnim felnama, ali će 22-inčni naplatak biti dostupan kao opcija. Takođe, u ponudi se nalaze i veće disk kočnice sa fiksnim šestoklipnim „čeljustima“ koje su standardno obojene crnom bojom i ukrašene je S logotipom. Na zahtev, čeljusti se mogu ofarbati u jarko narandžastu boju i ukrasiti oznakama e-trona.
Kada je reč o ostalim promenama u poređenju sa standardnim e-tron SUV-ovima, sama karoserija je šira za oko 50 mm, uz veće lukove točkova, agresivnije odbojnike sa srebrnim detaljima, jedinstvenu prednju rešetku sa S značkom, masivniji zadnji difuzor i opcionalni Digital Matrix LED farove.
Unutrašnjost je izrađena u tamnim bojama i sadrži kožna sportska sedišta Fine Nappa u koja su utisnuti „S“ logotipi, te ukrasne umetke od brušenog aluminijuma ili karbona. U kabini je prisutan i digitalni MMI sistem sa dva velika ekrana, sa integrisanimm MMI navigacija plus infotejment sistemom, te Audi virtuelni kokpit, opcioni head-up displej i još mnogo toga.
Iz Audija poručuju da će modeli uskoro biti dostupni za naručivanje u Evropskoj uniji, a za sada su poznate cene u Velikoj Britaniji koje kreću od 96.500 funti za Audi e-tron S i 98.400€ za e-tron S Sportback.