Kineske vlasti upozoravaju proizvođače da ne ulažu u Evropu.
Carinski rat između Kine i Evrope započet usvajanjem predloga da se na kineska vozila uvezena u EU podigne carina na 45% više nije samo pretnja već i moguća realnost.
Kao odgovor na ovaj postupak zakonodavca u Briselu, kineske vlasti su neobavezuće upozorile svoje proizvođače da privremeno zaustave planove izgradnje proizvodnih pogona u Evropi.
Prema pisanju Bloomberga zainteresovanost evropskog kupca za kineski automobil je u velikom padu čija je prodaja u septembru bila najniža u poslednjih 18 meseci.
Posebno visok pad prodaje zabeležili su brendovi Nio i MG.
Ovo je samo jedan deo problema kineskih brendova u Evropi, drugi, verovatno i značajno veći je potpuni zastoj prodaje EV na starom kontinentu, što prilično pogađa brendove iz Kine koji mahom proizvode električare koji se gomilaju po placevima u Evropi.
Inače, ukoliko EU uvede izglasane carine na automobile, Kina je najavila reciprocitetnu reakciju na uvoz mesa, mlečnih prerađevina, alkoholnih pića i automobila iz Evrope, što će dobiti elemente carinskog rata koji inače ekonomski ranjivoj Evropi može još više pogoršati situaciju.
BONUS VIDEO: Čvarak test
Miodrag Piroški
Pa Kineza ima 2Milijarde a cela Europa nek ima 500 miliona a nema. O čemu vi pričate ima registrovano 100.000 milionera u Kini zabole njih za Europu. Probali da proguraju nejde ljudi nemaju kupovnu moć ovde a i realno netreba nam svake godine novo Auto kupiš jednom novo 10 god. U proseku traje a Amerima kineska kola nisu zanimljiva. Rusi ce to sve da kupe samo polako…
Bez električnih automobila se može. Bez hrane i pića se ne može.
Ali, kad vidim ovi putinofile i kinezofile kako se sekiraju. 🙂
Svi deklarisani kao antikomunisti, a komunisti iz Kine i Rusije su dobrodošli. Neće se prodavati Kinezi po Evropi i to vam je tako.
Ovo je realnost, na žalost. Danas ne možete biti zdrava konkurencija, kada se neki služe ovako prljavim radnjama. Ovo će možda biti dobro za naše tržište, jer će Kinezi preusmeriti prodaju na prijateljske zemlje. Nadam se da će naši državnici to iskoristiti da uberu neki glas više kod građana, sa povoljnim cenama električnih automobila iz Kine, da ne moraju čak ni subvencije dati….
Ovo je već drugi naslov u mjesec dana koji napada brend a ne probleme koji su napravljeni brendu , da li je to slučajno ili namjerno?
Za vreme komunista, kada je radnička klasa bila zašticena a radnici CRVENE ZASTAVE fušerisali i bili na bolovanmima, carina na vozila iz E rope je bila 150%. MORAO si da kupiš državi još jeda automobil.
Samo neki zapadni automobili su se vodili kao domaći: Citroen (Cimos), Renault (Revoz), mislim da je u Austin rađen u Novom Mestu, VW ranije i Princ (TAS), Opel (IDA iz Kikinde), Fiat (Zastava)…
A bili su prisutni i mnogi automobili istočnog bloka poput Škode, Lade, Moskviča, Wartburga, itd…
Opet i pored tako visoke barijere koju pominjete, ja se sjećam iz djetibstva mnoštva Mercedesa, BMW-a, Forda, Toyota i drugih vozila koja nisu slovila kao domaća.
Veoma šarolik nam je bio vozni park, veoma…
Ecropljani će sve uraditi da zaštite svoje gigante,baš ih briga za građane koji mogu da uštede prilikom kupovine kineskih proizvoda
Kako moze da bude „debakl“ ako ima zabrana??!
A sigurno bi isla prodaja bolje nego paprena evropska vozila ..
Kinezi treba da zabrane uvoz iz Evrope.
Trebamo kolektivno da propadnemo, kad udebilane Engleska, Nemacka poltroni Amerike