Kineske vlasti upozoravaju proizvođače da ne ulažu u Evropu.
Carinski rat između Kine i Evrope započet usvajanjem predloga da se na kineska vozila uvezena u EU podigne carina na 45% više nije samo pretnja već i moguća realnost.
Kao odgovor na ovaj postupak zakonodavca u Briselu, kineske vlasti su neobavezuće upozorile svoje proizvođače da privremeno zaustave planove izgradnje proizvodnih pogona u Evropi.
Prema pisanju Bloomberga zainteresovanost evropskog kupca za kineski automobil je u velikom padu čija je prodaja u septembru bila najniža u poslednjih 18 meseci.
Posebno visok pad prodaje zabeležili su brendovi Nio i MG.
Ovo je samo jedan deo problema kineskih brendova u Evropi, drugi, verovatno i značajno veći je potpuni zastoj prodaje EV na starom kontinentu, što prilično pogađa brendove iz Kine koji mahom proizvode električare koji se gomilaju po placevima u Evropi.
Inače, ukoliko EU uvede izglasane carine na automobile, Kina je najavila reciprocitetnu reakciju na uvoz mesa, mlečnih prerađevina, alkoholnih pića i automobila iz Evrope, što će dobiti elemente carinskog rata koji inače ekonomski ranjivoj Evropi može još više pogoršati situaciju.
BONUS VIDEO: Čvarak test
Miodrag Piroški