Etapa 4: Al-Kajsuma – Rijad
Pod lupom
Prva trećina relija je završena kompletiranjem 4. etape. Radilo se o ozbiljnom izazovu od 465 kilometara, najdužem specijalu ovogodišnjeg Dakara. Bila je ovo etapa u tri čina, gde je prva sekcija od 40 kilometara imala toliko račvanja da je zadala glavobolju takmičarima. Zatim su došle dine i tehnički izraženo finale. S 80 odsto prašine, ponekad natopljene vodom, ruta od Al-Kajsume do Rijada je imala više potencijalnih pretnji nego prilika. Peterhansel, Roma, Šišeri i Domžala, samo su neki koji su želeli da izvuku više nego što su mogli. Dok ne kome ne smrkne, drugome ne svane, tako da su vozači poput Al-Atije i Barede iskoristili svoje prilike i došli do etapnih trijumfa.
Performanse dana
Od kada ga je osnovao Mark Tesije 1988., francuski proizvođač Sherco je utvrdio svoju poziciju u niši konstruktora koji se pitaju u motokros i enduro takmičenjima.
Ovaj meteorski uspon je bez sumnje bio inspiracija za dvojicu od trojice fabričkih vozača ovog tima. Ruj Gonsalves i Lorenco Santolino završili su etapu na trećem, odnosno četvrtom mestu, iza Barede i Kvintanilje na dve fabričke Honde, i to u najdužem specijalu ovogodišnje edicije Dakara.
Juče je Ruj takođe demonstrirao izvanredne performanse u prvom delu trke, da bi danas došao do podijuma, prvog na Dakaru, i to već u svom drugom učešću. Santo, poznat po konsistentnoj vožnji, bio je šesti, petnaesti i četvrti od starta u Džedi, tako da u generalnom poretku zauzima peto mesto, s 10 minuta i 28 sekundi iza lidera, posle odvozane trećine relija.
Uspeh Shercoa dolazi nekoliko meseci nakon što je trkački servis u fabrici u Nimu nestao u požaru prošlog septembra. Jedino što su mehaničari uspeli da spasu su trkački motocikli. Ove nevolje su pripreme za Dakar dodatno otežale, ali nisu uspele da eliminišu motivaciju francuskog tima, koji je uspeo da započne reli s tri pripremljena 450 SEF Rally motocikla.
„Nemoguće nije francusko“, kaže stara izreka u zemlji galskih petlova, a Sherco je to dokazao osvojivši Trial i Enduro svetske šampionate. Ove godine je ponovo ušao u najteži reli na svetu, s jednim ciljem: da učini nemoguće.
Težak udarac
Niko nije uspeo da uzdrma poljsku armadu u SSV trci sve do danas, kada je to pošlo za rukom Rodrigu Lupiju de Oliveiri. Jedan od Poljaka, Aron Domžala, ostvario je po pobedu u prošle dva Dakar relija, sporadično demonstrirajući svoj raskošni talenat. Međutim, odsustvo konsistentnosti je sabotiralo njegov vredan rad. U reli trkama kao što je Dakar, faktor sreće je veoma važan, a Domžali je to danas nedostajalo. Da li je u Can-Amu neko slomio ogledalo ili uradio nešto slično što donosi nesreću ne znamo, ali činjenica je da se Domžala borio za pobedu sa svojim kolegama iz South Racinga, Ostinom Džonsom i Rodrigom Lupijem de Oliveirom, kao i zemljakom Marekom Gočalom, kada ga je zadesio peh u vidu mehaničkih problema. Poljak, koji je startovao u četvrtoj etapi kao šesti u generalnom poretku, 39 minuta iza Džonsa, nadao se da će makar izjednačiti treće mesto iz prošlogodišnjeg Dakara, ali su njegovi snovi o podijumu u ovoj godini raspršeni u potpunosti.
Statistika dana: 4
Činilo se da je Jazid Al-Radži (Toyota) na pravom putu da pobedi u današnjem specijalu, ali Saudijac je uhvaćen u prekoračenju brzine, što je rezultiralo dvominutnom kaznom, što ga je sprečilo da se nađe na podijumu. Na taj način je Naser Al-Atija promovisan na mesto pobednika 4. specijala 44. Dakar relija, što znači da je u karijeri do sada nakupio 44 etapna trijumfa. Katarac je samo 4 etapne pobede daleko od izjednačavanja sa svojim arhirivalom, Stefanom Peterhanselom. Prvi na večitoj listi je legendarni Ari Vatanen s 50 pobeda.
Čovek za volanom Toyote Hilux GR DKR T1+, pobedio je Sebastjena Loba u Prodriveu, Karlosa Sainca u Audiju i Jasira Sejdana u Miniju, tako da su se četiri konstruktora našla na prve četiri pozicije.
Jedno je sigurno, s tri uknjižene pobede, Al-Atijina četiri cilindra rade „pun gas“ da bi njegov Hilux prvi došao do Džede.
Vrele Gume
Pavle Barta
Generalni poredak u konkurenciji motociklista
POZ. | N° | VOZAČ | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 3 |
(GBR) SAM SUNDERLAND
|
GASGAS FACTORY RACING | 15H 30′ 01“ |
2 | 52 |
(AUT) MATTHIAS WALKNER
|
RED BULL KTM FACTORY RACING | 15H 33′ 01“ |
3 | 42 |
(FRA) ADRIEN VAN BEVEREN
|
MONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM | 15H 34′ 55“ |
4 | 4 |
(AUS) DANIEL SANDERS
|
GASGAS FACTORY RACING | 15H 37′ 08“ |
5 | 15 |
(ESP) LORENZO SANTOLINO
|
SHERCO FACTORY | 15H 40′ 29“ |
6 | 7 |
(CHL) PABLO QUINTANILLA
|
MONSTER ENERGY HONDA | 15H 41′ 14“ |
7 | 88 |
(ESP) JOAN BARREDA BORT
|
MONSTER ENERGY HONDA | 15H 44′ 13“ |
8 | 5 |
(USA) SKYLER HOWES
|
HUSQVARNA FACTORY RACING | 15H 45′ 17“ |
9 | 142 |
(SVK) STEFAN SVITKO
|
SLOVNAFT RALLY TEAM | 15H 50′ 43“ |
10 | 1 |
(ARG) KEVIN BENAVIDES
|
RED BULL KTM FACTORY RACING | 15H 55′ 13“ |
126 | 63 |
(SRB) GABOR SAGHMEISTER
|
SAGHMEISTER TEAM | 28H 41′ 39“ |
Generalni poredak u konkurenciji automobilista
POZ. | N° | VOZAČ/SUVOZAČ | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 201 |
(QAT) NASSER AL-ATTIYAH
|
TOYOTA GAZOO RACING | 13H 26′ 02“ |
2 | 211 |
(FRA) SEBASTIEN LOEB
|
BAHRAIN RAID XTREME | 14H 04′ 07“ |
3 | 205 |
(SAU) YAZEED AL RAJHI
|
OVERDRIVE TOYOTA | 14H 15′ 17“ |
4 | 207 |
(ZAF) GINIEL DE VILLIERS
|
TOYOTA GAZOO RACING | 14H 15′ 19“ |
5 | 222 |
(ARG) LUCIO ALVAREZ
|
OVERDRIVE TOYOTA | 14H 20′ 00“ |
6 | 208 |
(RAF) VLADIMIR VASILYEV
|
VRT TEAM | 14H 29′ 54“ |
7 | 203 |
(POL) JAKUB PRZYGONSKI
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 14H 37′ 59“ |
8 | 223 |
(ARG) SEBASTIAN HALPERN
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 14H 43′ 25“ |
9 | 209 |
(CZE) MARTIN PROKOP
|
BENZINA ORLEN TEAM | 14H 46′ 28“ |
10 | 221 |
(ARG) ORLANDO TERRANOVA
|
BAHRAIN RAID XTREME | 14H 49′ 44“ |
Generalni poredak u konkurenciji kvadista
POZ. | N° | VOZAČ | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 173 |
(USA) PABLO COPETTI
|
DEL AMO MOTORSPORTS / YAMAHA RALLY TEAM | 19H 26′ 41“ |
2 | 174 |
(FRA) ALEXANDRE GIROUD
|
YAMAHA RACING – SMX – DRAG’ON | 19H 40′ 01“ |
3 | 193 |
(RAF) ALEKSANDR MAKSIMOV
|
CHYR MARI | 19H 54′ 36“ |
4 | 170 |
(ARG) MANUEL ANDUJAR
|
7240 TEAM | 19H 54′ 49“ |
5 | 183 |
(BRA) MARCELO MEDEIROS
|
TEAM MARCELO MEDEIROS | 20H 42′ 19“ |
6 | 192 |
(ARG) FRANCISCO MORENO
|
DRAG’ON RALLY TEAM | 20H 46′ 51“ |
7 | 175 |
(POL) KAMIL WISNIEWSKI
|
ORLEN TEAM | 20H 55′ 41“ |
8 | 185 |
(CZE) ZDENEK TUMA
|
BARTH RACING TEAM | 23H 38′ 22“ |
9 | 186 |
(ARG) CARLOS ALEJANDRO VERZA
|
VERZA RALLY TEAM | 26H 39′ 30“ |
10 | 195 |
(ESP) ÀLEX FELIU
|
ÀLEX FELIU COMPETICIÓN | 30H 54′ 47“ |
Generalni poredak u konkurenciji kamiondžija
POZ. | N° | POSADA | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 500 |
(RAF) DMITRY SOTNIKOV
|
KAMAZ – MASTER | 15H 02′ 53“ |
2 | 505 |
(RAF) EDUARD NIKOLAEV
|
KAMAZ – MASTER | 15H 09′ 03“ |
3 | 501 |
(RAF) ANTON SHIBALOV
|
KAMAZ – MASTER | 15H 27′ 58“ |
4 | 504 |
(NLD) JANUS VAN KASTEREN
|
PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 15H 51′ 47“ |
5 | 508 |
(CZE) ALES LOPRAIS
|
INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA | 16H 01′ 03“ |
6 | 506 |
(NLD) MARTIN VAN DEN BRINK
|
MAMMOET RALLYSPORT TEAM DE ROOY IVECO | 16H 39′ 33“ |
7 | 509 |
(RAF) ANDREY KARGINOV
|
KAMAZ – MASTER | 16H 43′ 30“ |
8 | 523 |
(NLD) MAURIK VAN DEN HEUVEL
|
DAKARSPEED | 17H 12′ 36“ |
9 | 522 |
(NLD) RICHARD DE GROOT
|
FIREMEN DAKAR TEAM | 17H 19′ 54“ |
10 | 515 |
(NLD) VICTOR WILLEM CORNE VERSTEIJNEN
|
PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 17H 22′ 11“ |