Dakar reli 2020: Avantura pustinje… WRC 2020 – Savršenstvo vožnje!
I Dakar i WRC su pravi izazov!
Januar je mesec poznat po DAKAR RELIJU i po početku nove sezone SVETSKOG RELI ŠAMPIONATA (WRC). Dva takmičenja koja privlače ogromnu pažnju.
DAKAR je nezamisliva i dugotrajna avantura po teškim peščanim terenima udaljenim od puteva. Sa druge strane, WRC je skup desetak zaista fantastičnih relija sastavljenih od oko 20 brzinskih ispita, koji se održavaju na snegu, makadamu i asfaltu…
Šta je privlačnije, šta teže? Teško je i nepotrebno komentarisati… Jer i DAKAR i WRC imaju svoje specifičnosti koje nisu za uporedjivanje. Istina je samo da su PRAVI IZAZOV, za najuspešnije i vrhunske majstore volana.
KARLOS SAJNC, NASER ALATIJA, SEBASTIJEN LOEB, MARTIN PROKOP, KOLIN MEK RE, ARI VATANEN i druge zvezde WRC-a, nisu odolele avanturi DAKAR RELIJA koji je ove godine preseljen u predele SAUDIJSKE ARABIJE i gde će boraviti u narednih PET GODINA.
Ovogodišnji DAKAR 2020 je počeo rano ujtru. Po nedeljnom mraku za one kojima je uvek najteže, a to su motociklisti. Pobednik minulog DAKARA 2019. Australijanac TOBI PRICE, vozač KTM-a, već je na startu bio najbrži i najavio je svoj plan.
Iza njega su sitigli BRABEC (+2.05 min), WALKNER (2.40 min) i ostali. Njih 144 je bilo na startu. Prvu etapu je završio i jedini predstavnik SRBIJE, naš 48. godišnji motociklista i motokros šampion, GABOR SAGMAJSTER. Nije mu očigledno bilo lako. Vozio je na potpuno novom motociklu, koji je lakši i brži ali i koji je opremljen novim i drugačijim sistemom navigacije.
SAGMAJSTER je svrstan u LEGENDE tog maratona jer je već 12. put uspeo da se pojavi na trci. Iskusan je i racionalan, zna da do cilja ima baš puno toga – prvu etapu je završio na 124. mestu, sa kašnjenjem za pobednikom, + 2 sata, 43 minuta i 21 sekundom. (To su upravo dobijeni rezultati koji se mogu samo delimično promeniti, posle kompletne obrade i eventualnih penalizacija).
Medju vozačima automobila, medju 83 vozila, danas je zabeleženo ULTRA IZNENADJENJE.
Poveo je veliki favorit, sjajni NASER AL ATIJA sa „tojotom“….ali tehnički kvar je zaustavio iskusnog majstora iz KATARA. U cilj je prvi ušao mnogima nepoznati VAIDOTAS ZALA, iz Litvanije sa „minijem“. On je kao i na startu ( na slici ) s velikim oduševljenjem prihvatio informaciju da je pobednik prve etape medju automobilistima.
Iza njega su stigli PETERHANSEL ( + 2.14 min. ) i SAJNC ( + 2.50 min. ), obojica sa „minijem“. PETERHANSEL je neočekivano dobio novog saputnika, jer je njegovoj suvozačici a i supruzi ANDREI MAJER PETERHANSEL na lekarskom pregledu ustanovljen problem sa srcem…Podsetimo da se u svetu maratona ANDREA MAJER nalazi na samom vrhu uspešnosti. Vozila je sve, motocikle, kamione i automobile na minulim DAKAR RELIJIMA.
Od poznatajih učesnika, DAKAR RELIJA 2020, AL ATIJA je završio na 5.mestu, posada ALONSO – KOMA na 12. na 14. mestu je DE VILIER , NANI ROMA na 16. a braća KORONEL na 36. poziciji.
U klasi kvadova pobednik prve etape je Argentinac IGNACIO KASALE a medju kamiondžijama na prve dve pozicije su sjajni Rusi, KARGINOV i ŠIBALOV sa „kamazima“.
WRC 2020. počinje krajem ovoga meseca, odista legendarnim i najstarijim relijem, RELIJEM MONTE KARLO. Minuli prelazni rok je bio potpuno zapanjujući i za navijače i za dobre poznavaoce te serije i doneo je potpuno neočekivane promene.
Zvanični svetski prvak, Estonac OT TANAK je iz TOJOTE prešao i HJUNDAI, a TOJOTA će u novoj sezoni učestvovati sa potpuno novom postavom koju će sačinjavati SEBASTIEN OŽIE, ELFIN EVANS i mali KALE ROVANPERA. ( na slici )
HJUNDAI će predstavljati već pomenuti OT TANAK, zatim TIERI NOJVIL, a treći automobil će menjati SEBASTIEN LOEB i DANI SORDO.
Veliko i neprijatno iznenadjenje je stiglo od SITROENA, koji je posle zaista sjajnih rezultata rešio da napusti SVETSKI RELI ŠAMPIONAT, sa objašnjenjem da se okreću takmičenjima na kružnim auto stazama i da ne mogu naći adekvatnu zamenu za svog SEVASTIENA OŽIEA. Ipak, svima je bilo jasno da SITROEN nije priznao greške u pripremi automobila, greške koje su bitno uticale na plasmane fantastičnog OŽIEA.
Iz tima TOJOTE su ispali LATVALA i KRIS MIK i ostali su bez sedišta u bilo kojoj fabričkoj kombinaciji.
Odlični Finac JARI MATI LATVALA, koji iza sebe ima 208 WRC priredbi, 18 pobeda i 539 trijumfa na brzinskim ispitima, doneo je vrlo tešku ali čini se i finansijski jedinu realnu odluku. Promeniće svog dugogodišnjeg suvozača MIKU ANTILU koji nastavlja ulogu navigatora sa mladim ERIKOM PIATARINENOM. LATVALIN saputnik na RELIJU ŠVEDSKA, SARDINIJA i FINSKA, biće njegov zemljak 38. godišnji JUHO HANINEN koji je podsetimo sa „škodom fabiom“ osvojio SWRC, IRC i ERC šampionate. LATVALA će učestvovati na pomenutim relijima kao privatnik tima LATVALAMOTORSPORT, sa „tojotom jaris“.
Legendarni SEBASTIJEN LOEB je rekao da je za sada siguran u HJUNDAIU na RELIJU MONTE KARLO i u ŠVEDSKOJ…..a nažalost bez bilo kakvog angažmana ( za sada ) ostaje srčani „kreš majstor“, 40. godišnji Severni Irac KRIS MIK.
M-SPORT novu sezonu počinje sa pridošlicom iz SITROENA, Fincem ESAPEKA LAPIJEM i starim članovima SUNINEMOM i GRENSMITOM. WRC sezona počinje 23.januara 2020 u MONTE KARLU.
Izvor: Moj Svet Brzine / Đorđe Đenić
1 Komentar
Comments are closed.
Ajmo Dakar, ajmo Gabore 🙂