Dacia je objavila da je Duster dostigao impresivnu prodajnu brojku. Naime, popularni SUV je do sada prodat u dva miliona primeraka.
Lansiran 2010., Dacijin pulen trenutno egzistira u drugoj generaciji, s tim što mu prodaja ne posustaje.
U 12 proteklih godina, otkada je prvi Duster napustio fabriku, rumunska marka u vlasništvu Renaulta je plasirala svoj SUV u gotovo 60 zemalja širom sveta.
Inicijalno, Duster je razvijen od praznog lista papira, da bi se materijalizovao u robusno, svestrano terensko vozilo. Restilizovan je tri godine nakon debija, a prva generacija je bila dostupna na tržištu sedam godina.
Druga generacija je po prvi put uvela u igru automatski menjač s dvostrukom spojnicom, ali kritičarima smeta to što ova varijanta nije dostupna s pogonom na sve točkove.
Predstavnici Dacije i Renaulta su objasnili da bi rezultirajući model bio preskup, kao i da EDC menjačka kutija o kojoj je reč, nije kompatibilna s integralnim pogonskim sklopom kompanije.
Da bi svečano obeležila postignuće od dva miliona prodatih primeraka, Dacia je na globalnu mrežu lansirala nekoliko infografičkih prikaza, ističući brojku i sugerišući šta bi se desilo da su svi naslagani jedni na druge ili jedni povrh drugih. Primera radi, dva miliona Dustera bi po Dacijinoj proceni zauzelo 2.100 fudbalskih igrališta. Kada bi se naslagali vertikalno, dostigli bi visinu 380 puta višu od Mont Everesta.
U proseku, po jedan Duster izlazi iz fabrike u Rumuniji svake 63 sekunde. To takođe znači da ih u proseku 1.000 siđe s proizvodne linije dnevno. Ukoliko nastavimo kalkulaciju, uvidećemo da je kompaniji bilo potrebno 2.000 dana (oko 5,5 godina) da sklopi dva miliona Dustera.
Vrele Gume