AktuelnoTESTOVIVesti

DACIA JOGGER HIBRID – PRVI UTISCI

11KPregleda

Dacia Jogger Hybrid 140 – kruna prve godine uspešne prodaje

 

 

DACIA HIBRID!!! Do pre samo par godina, zvučalo bi neverovatno! Ipak, što je bilo daleko, evo ga stiglo blizu…

 

 

Pre ulaska u francusko-rumunsku hibridnu priču da se podsetimo ne tako davne prošlosti, tačnije šta se sve
dogadjalo otkako smo se pre godinu dana u Nici upoznali sa Daciom Jogger?

Bez mnogo filozofije dovoljno je pogledati u brojke: od lansiranja modela u martu 2022. prodato je 83.000 primeraka, od čega je preko 50 posto u konfiguraciji sa sedam sedišta.

 

Hibridizacija Joggera izvršena je široko posmatrano proverenom tehnologijom, poreklom iz Formule 1. 

 

 

 

 

 

Tehnologija: „Znamo li se mi odnekud?Možda iz Renault Clio E-Tech“!?

 

Sve rečeno za Clio E-Tech važi i za Jogger hybrid 140.

I to da polazi iz mesta na 100% električni pogon – svaki put.

I to da u gradskim vožnje dobar deo kilometara između dva semafora prelazi na električnu energiju.

I to da je moguća ušteda goriva do 40 % u odnosu na sličan automobil sa benzinskim motorom.

 

 

Regenerativno dopunjavanje baterije – recimo samo toliko da je iskorišćena svaka prilika za to. I kod kočenja i kod oduzimanja gasa i pri vožnji na nizbrdici.

 

 

Osnovu pogona čini 1.6 litarski četvorocilndarski benzinac koji razvija 90 ks. Uparen je sa elektromotorom od 36 kw i starter generatorom visoke voltaže (koji je takodje elektromotor). Kombinovano ovaj sistem isporučuje 140 ks.Obrtni moment u zavisnosti od tipa pogona kreće se od 148 do 205 Nm.

 

 

 

Dacia Jogger hibrid može da se pohvali sa 15 različitih modova vožnje, budući da motori rade pojedinačno ili u različitim kombinacijama. Nekada glavni električni motor pokreće točkove a nekad služi kao generator tako što konvertuje kinetričku enegiju kočenja u električnu koju usmerava u bateriju. Vožnja u B modu, kao što znamo, povećava kapacitet regeneracije. U uslovima auto puta, baterija od 1.2 kWh se automatski dopunjava kada proizvodnja energije prevazidje potrebnu snagu za kreatanje.

 

 

 

Naravno vi kao vlasnik / vozač automobila imate potpuno pravo na jednu ugladjenu, linernu vožnju. Prevedeno na jezik grube mehanike pod haubom to znači munjevite promene u prenosnim odnosima, ali i režimima rada tri motora.

 

Silovite promene brzina, bez gubljneja dragocenih sekundi i obrtnog momenta, sa rupama u ubrzanju svedenim na apsolutni minimum, e to je priča iz Formule 1 i zove se Dogbox menjački sklop bez kvačila.

 

 

 

 

 

Oni koji prate auto industriju primetiće da je ova tehnologija debitovala takođe na rodjačkom modelu Renault Clio E-Tech Hybrid.

 

Bez kompromisa na planu upotrebljivosti 

 

Pošto je baterija smeštena na mesto rezervnog točka sačuvan je kapacitet prtljažnika u odnosu na postojeće modele. Baznih 708 litra u petosedu, smanjuje se na vrlo skromnih 160 do 595 litara u sedmosedu pa i do maksimalne brojke od 1.819 litra kada oborimo sva sedišta.

 

 

Dacia pored šest postojećih boja za Jogger dodaje i novu Schiste sivu. Novost u kabini je 7 inčni istument panel sa podacima vezanim za hibridnu vožnju , elektronska parkirna kočnica deo je standardne opreme a kuća časti i sa dubokom pregradom u naslonu za ruke.

 

Na putu 

 

Može se reći da je Dacia Jogger hibrid vrlo živahan automobil Do 100km/h ubrzava za 9.8 sekundi, međutum, prilično iznenađuje dobrim među ubrzanjima na otvorenom putu jer od 80 do 120 km/h model s pet sedišta stiže za 8.7 sekundi a onaj sa sedam za 8.8.
Potrošnja goriva u kombinovanom ciklusu je na putevima u okolini Lisabona je iznosila oko 5-5,4 litre na 100 km što na nas dovodi do autonomije od bezmalo 900 kilometara sa jednim punim rezervoarom.

 

 

 

Zbog dobre komunikacije automobila i elektro motora pri stani-kreni gradskim režimom vožnje, u tim uslovima troši oko 4,8 litara na stotinu kilometara.
Spomenimo još da je garancija na bateriju 8 godina ili 160.000 km.

 

 

 

Pošto ? 

 

Cena u francuskoj formira se već od 24.600 evra.

 

Nažalost, Jogger hibrid neće stići na 52. Međunarodni sajam automobila krajem marta, ali ga kupci mogu očekivati sa prvim jagodama, odnosno početkom maja ove godine, kada će biti i formiran cenovnik. 

 

 

Iz Lisabona za Vrele Gume : Miroslav Schossberger
Fotografije: Vrele gume/ Dacia 

 

 

BONUS PLUS: TEST DACIA JOGGER by Oto & Miodrag Piroški

 

 

 

2 Komentara

  1. a kuća časti i sa dubokom pregradom u naslonu za ruke. – bez „sa“, padež instrumental.

  2. Sve je to lepo ali cena je krajnje ne primerena za jednu Daciu. Kada se pogleda trenutni cenovnik za Jogger ja zaista ne vidim razlog zasto kupac novog automobila ne bi dodao jos 5 ili 10000 eura i kupio nesto sto je za 3 klase bolji automobil. Jogger je solidan automobil ali ne za ove novce. Cene su sigurno nekih 4-5 hiljada eura preko stvarne vrednosti automobila.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery