AktuelnoTESTOVI

Dacia Jogger

16.7KPregleda

Klasična porodična krstarica za novo doba

 

 

Prva stvar koju  će Vam u Dačiji reći za novi Jogger  je da je to  „Ponovo osmišljen porodični  automobil sa 7 sedišta “. 

 

Evo prave prilike da ekskluzivno proverimo ove tvrdnje: jug Francuske, grad Nica, skoro idealno mesto da sa malo sunca presečemo zimu na pola  i proverimo šta su to u „Dačiji “ zapravo želeli da kažu.

 

 

 

 

Ipak krenimo od samog početka i  neverovatne činjenice da je Dačija  za manje od dve godine potpuno obnovila gamu. Ovim potezom, Dačia osvaja Evropu sa najmladjom flotom na tržištu.

 

 

 

Inadžija

 

Jogger smo prvi put sreli na sajmu automobila u Minhenu prošle jeseni.  Bio je u posebnoj hali van glavnog kompleksa sajma, pomalo izopšten . Nije ni čudo :  Jogger je možda najveća NE električna premijera – cele Minhenske (prilično besmislene) fešte  na baterije.

 

 

 

 

Ispod haube je novi trocilindarski  turbo benzinac  – TCe 110. Ime sve govori : 110 KS spakovano je u aluminijumski blok zapremine 999 kubnih centimetara. Največi obrtni moment je 200 Njutn metara. Menjač menuelni šestostepeni.

 

Maksimalna brzina iznosi 183 km/h ubzanje do „stotke“ 10.5 sekundi za verziju sa pet sedišta , odnosno 11.2 sekunde za verziju sa sedam sedišta. Potrošnja goriva uWLTP  ciklusu vožnje kreće se od 5,7 l / 100 km.

 

 

 

A da „Anti Rio Tintaši“ ne zaigraju i ispred Dačijine fabrike tu je ekološki korektnija verzija istog motora oznake Eko G 100 sa pogonom na benzin ili tečni naftni gas.  Na delu su nešto skromniji obrtni mometi od 170 Nm na gas i 160 Nm na benzin uz 90 KS. Ukoliko je pogon na TNG a može se računati sa društvo veselo raspoloženih 100 KS.

 

Sa pogonom na gas maksimalna brzina oznosi 175 km/h a na benzin  172 km/h. U WLTP ciklusu prosečna potrošnja goriva kreće se od 7.4 litra na 100 km.  Uz 40 litara rezervoara za TNG i 50 litra za benzin autonomija ovog modela iznosi i do 1000 kilometara.

 

Brojke ubrzanja takodje određuje broj sedišta. Sa pogonom na gas taj odnos je 12.3 / 13 ,  a sa pogonom na benzin  tu je kombinacija 12.5 / 13.2 sekundi do stotke.

 

Oba verzije motorizacije podležu Euro 6D full strandardu.

 

Još u Minhenu smo dobili obećanje da 2023. stiže hibridno izdanje. Biće to prvi Dačijin model sa ovakvom pogonskom tehnologijom.

 

Prema dostupnim informacijama osnovu će činiti 1.6-litarski benzinac (ugrađuje se i u Clio, Captur i Megane Conquest) podržan sa  dva elektromotora i automatskim menjačem. Hibridnu celinu zaokružiće baterija  od 1,2 kWh 230 V. To će  omogućiti potpuno električni polazak iz mesta kao i povremenu deaktivaciju benzinskog motora zarad čisto eletričnog kretanja.

 

Uz regenerativno kočenje, Jogger Hybrid 80% vremena u gradskoj vožnji provešće u  električnom režimu.  Ušteda goriva  iznosiće i do 40 odsto u poređenju s benzinskim ekvivalentom.

 

 

Karavan stare škole ili SUV ?

 

 

 

Sa  4547 mm  dužine Jogger je naduži model u ponudi Dačije. To se dalje uklapa sa  1784 mm širine (bez retrovizora) , 1674 mm visine i 2897 mm međuosovinskog razmaka.

 

Uprvo međuosovinski razmak je za 221 mm duži nego kod modela Duster ili 87 mm duži u odnosu na odlazeći model Lodgy.  U odnosu na Lodgy Jogger je porastao na planu svih ključnih milimetara , osim što je niži za 8 mm.  Pojavu zaokružuju 16-inčni naplaci .

 

 

 

Jogger je preuzeo najbolje elemente iz tri kategorije vozila : Dužinu karavana, prostranost MPV-a i formu SUV naglašenu klirensom od 200 mm.

 

 

Dačijini inženjeri napravili su čudo: Na bazi CMF-B platforme na kojoj se radi Clio napravili su automobil C  segmenta, i to ne bilo koji već sa 7 sedišta.

 

 

 

Specifičan izgled Joggera dodatno ističu farovi sa svetlosnim potpisom u obliku slova ipsilon,  pri čemu su prednja dnevna i kratka svetla izvedena u LED tehnologiji.

 

Jogger je dostupan u tri nivoa opreme (Essential, Comfort i Extreme Special Edition). U ponudi je  pet boja karoserije:  bela Glacier – idelalna za brendiranje reklamnim folijama kao i četiri metalik boje: smedja Terracota, Comete siva, Moonston siva  i biserno crna.

 

 

 

Na promociji u Nici, da se novinari ne zabune , TCe 110 modeli bili su oni u Teracotta smedjoj boji a ECO-G 100 u Moonston sivoj.

 

 

Na početku komercijalizacije  Dacia će lansirati limitiranu seriju sa „Extreme“ specifikacijama, koju će definisati specifični  „off-road“ stajling. Ova serija dobija u crnoj boji  krovne nosače, spoljne retrovizore, antenu u vidu „ajkulinog peraja“ i naplatke, u kontrastu sa prednjom i zadnjom zaštitom šasije  „Megalith“ sivoj boji. Naravno, neće izostati ni oznaka   sa natpisom  „Extreme“.

 

 

 

Zapremina prtljažnika u modelu sa pet sedišta iznosi 708 litra do police , odnosno  829 litara do krova. 

 

U verziji sa tri reda sedišta  najbolje je angažovati modularne krovne nosače  za dodatni prtljažnik.  Iza trećeg reda sedišta zapremin prtljažnika je znatno skromnija i iznosi od 160 – 212  litara. 

 

 

 

Krovni nosači obezbedju prevoz od 80 kg tereta bilo to bicikli, skije ili krovni kofer. Ako vam sve to nije dovoljno, imajte na umu da najveća masa nekočene prikolice iznosi 625 kg, a najveća masa kočene prikolice 1200 kg.

 

 

Zadnja svetla su izbačena na bokove – time je dobijena “mišićavija” pojava i omogućeno je da peta vrata budu šira.

 

Kabina za bekstvo

 

U zvaničnom press materijalu provlače se pojmovi  „porodica“ i „bekstvo od svega“. OK  nije loše pobeći iz svakodnevne rutine, a nadamo se da će prekogranični road tripovi sa ekipom ponovo postati oblik turističke zabave.

 

Već društvo znači bolja zabava a 7 je definitvno bolje nego pet.  Neko je izračunao da je na delu više od 60 mogućih konfiguracija kabine.

 

 

Dobra dizajnerska rešenja sa Sandera Stepway našla su svoje mesto na Joggeru, počev od tekstilne trake na armaturnoj tabli.

 

Pojedine verzije imaju skopive stolčiće sa držačem za čaše  za putnike u drugom redu sedišta.  Ovi stolčići mogu se izvući dodatnih 70mm.  Predvidjeni su ISOFIX priključi za dva dečija sedišta.

 

 

 

Prostor iznad glave iznosi  855 mm a radijus  za kolena od 127 mm je među najboljima u klasi.

 

 

 

 

Sedišta u trećem redu su individualna a treće bočno staklo ima koso otvaranje radi bolje ventilacije.

 

 

 

Linija krova diskretno je za 4O mm povišena u odnosu na prve nacrte. Time je olakšan ulazak na drugi i treći red sedišta.

 

Takodje povišenje kriva omogućuje tzv “teatarski raspored” – svak red sedišta je nešto više postavljen od prethodnog.

 

 

 

Sve u svemu u kabini ima  ukupno 24 litra dodatnog prostora u bojnim pregradama. U vrata mogu da se smeste flaše od jednog litra.

 

Konektivnost bez koje se više ništa ne može

 

Sve počinje od kompleta  Media Control i ležišta za mobilni telefon, integrisanog u armaturnu tablu. Komade na volanu se podrazumevaju, a  informacije sa plasiraju na 3.5 inčanom TFT ekranu.  Tri priključka za 12 volti neće ostati neiskorišćeni.

 

 

Media Display, na viši nivo podiže mogućnosti audio sistema s četiri zvučnika i 8-inčnim displejem postavljenim visoko na armaturnu tablu, zakošenim ka vozaču. Ovaj sistem poseduje Bluetooth konektivnost i kompatibilan je s Android Auto i Apple CarPlay funkcijama. . Preko novog prozora „Automobil” pristupa se postavkama sistema za pomoć u vožnji.

 

Vrhunsku ponudu čini Media Nav sistem, koji dodaje Wi-Fi konekciju za Android i Apple korisnike, kompletnu navigaciju i unapređen audio sistem sa šest zvučnika i dva USB priključka.

 

Bezbednost

 

Rigidna struktura osnova je pasivne bezbednosti, a sezori pritiska na vratima detektuju udar i obezbedjuju raniju aktivaciju vazdušnih zavesa i bočnih vazdušnih jastuka.

 

 

 

 

Asistencija kočenja u vanrednim slučajevima aktivna je pri brzinama od 7 km/h.  Tu je i sada već  uobačajeno upozoravanje vozila u tzv mrtvom uglu paljnjem led diode u retrovizoru.

 

Dimenzije Joggera na treba da budu otežavajući fakator za gradsku upotrebu .

 

Četiri radarska senzora napred i pozadi, kamera za vožnju unazad i dinamičke linije za navođenje, zvučna i vizuelna upozorenja pretvoriće  manevrisanje na parkingu u dečiju igru.

 

Utisci:

Jogger u sebi poseduje familijaran pristup i prijatan osećaj vožnje. Na nešto povećane dimenzije lako se navikava.

 

 

Menjač je precizan, motor je u bilo kojoj varijanti  elastičan ali mogao bi biti tiši kao i što bi zvučna izolacija kabine mogla biti bolja.

 

Preglednost – odlična …čak i prema nazad.

 

Poručite sada,  da obradujete sebe na proleće

 

Poručivanje Dačia Jogger već je krenulo za tržište Srbije, a u prodajnim  salonima očekuje se  početkom aprila.

 

Cena za model sa pet sedišta formira se od 13.390 evra, dok izdanje sa sedam sedišta statuje od 14.090 evra.

 

 

 

 

Ekskluzivno iz Nice: Miroslav Šosberger

1 Komentar

  1. Bolji od Lade Karavan. Definitivno.
    Jedan od automobila u najuzem izboru, za porodicu i sve koje bas briga koliko torbi, kolica, kofera i dzakova treba da se poveze sa pijace ili na Halkidiki.
    Motor TCE 110 cini se kao bolje resenje, obzirom na pristojno veci obrtni momenat i nizu potrosnju benzina.
    TCE100 LPG varijanta samo na papiru deluje dobro, ali u stvarnosti je „zakace“ skuplja registracija, atesti, skuplji redovni servis, vec potrosnja LGP…pa na kraju usteda na benzinu i ne ispadne velika.
    Bice jako interesantno kada stigne hibrid 1.6 sa automatskim menjacem…san taksista, garant!

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery