AktuelnoF1Sport

Da li Sebastijan Fetel već sada žali što se nije penzionisao?

1.47KPregleda

Sebastijanu Fetelu definitivno nije lako. Najpre, na pomalo bizaran način je izbačen iz Ferrarija, a zatim je završio najmanji broj krugova tokom zimskim testova s novim timom. Suvišno je reći da ako je i imao neku motivaciju, dobar deo nje se verovatno izduvao kao balon.

 

Nemac je četvorostruki svetski šampion, jedan od najtrofejnijih vozača na gridu, ali setimo se šta je Fernando Alonso predvideo na kraju 2013.: „Ako to ne ostvarite i u drugim automobilima, onda te titule postaju mnogo manje vredne“. Ispostavilo se da je Španac bio u pravu, jer nakon što je Fetel osvojio šampionat 2013., nije usledila nijedna druga titula.

 

Seb je bez dileme brz vozač, koji je tokom rane faze karijere imao svu potrebnu podršku. Nemac nije bio prvo „dete“ iz Red Bullovog trening programa, ali je bio prvi koji ostavio takav pečat. Samim tim ne treba da čudi što su ga Helmut Marko i Kristijan Horner obasipali pohvalama i favorizovali, pa čak i ako je to bilo na konto timskog kolege.

 

Edrijen Njui je obezbedio savršen bolid, u kojem je Fetel osvojio četiri titule F1 šampiona između 2010. i 2013., ali kao što je Alonso rekao: „Morate to pokazati i u drugim timovima“. Fetel je tu poruku možda uzeo k srcu, kada se odlučio da naredne godine pređe u Ferrari.

 

Šumaherovim stopama?

 

Nemac je odluku doneo u trenucima kada je uživao u manjoj podršci u Red Bullu. Danijel Rikijardo je bio vidno brži od njega, tako da je odlazak u Ferrari postajao sve izvesniji, jer naklonost tima je počela da gravitira prema Australijancu.

 

Fetel je izgubio duel protiv timskog kolege te godine, ali će opravdanje za to pronaći u  neizbežnom odlasku u Ferrari.

 

Međutim, u Ferrariju su na četvorostrukog šampiona gledali kao na spasioca. Nadali su se da će on voditi tim do titula nakon „kukanja“ Fernanda Alonsa. S Kimijem Raikonenom u timu, nije morao da brine oko unutrašnjih timskih borbi, a nakon katastrofalne 2014., nije više imao šta da izgubi sa Scuderijom.

 

Naredne dve godine, 2015. i 2016., vozačka postava je ostala ista, a 2017. se Fetel čak borio za titulu. Međutim, kombinacija problema s pouzdanošću automobila i pogrešnih procena Fetela, izbacila je tim iz konkurencije. S visokim očekivanjima su gledali u 2018., ali su se pojavile izvesne sumnje: da li Fetel uopšte može da dobije bitku protiv Hamiltona u ekvivalentnom bolidu?

 

Šut karta

 

Uskoro je Ferrarijevo rukovodstvo dobilo odgovor na to pitanje, a on glasi – ne. Fetel je pukao pod pritiskom 2018., doživevši totalan debakl na domaćem tlu. Snovi o tituli su srušeni, kao i njegova uloga vodećeg vozača u Ferrariju. Serđo Markione, neposredno pred smrt, doneo je ključnu odluku: Mauricio Arivabene i Kimi Raikonen moraju da se sele, a na njihovo mesto dolaze Matija Binoto i Šarl Leklerk, kao novi lideri.

 

Dok se borio za svoje mesto u timu 2019., Fetel je uskoro primetio da se sva pažnja u Ferrariju premestila na mladog Monačanina. Leklerk je postao čovek koji bi mogao da dođe do titule za Ferrari. Kada je Nemcu rečeno preko telefona početkom 2020. da Scuderiji više nisu potrebne njegove usluge u 2021., njegov entuzijazam je kolabirao, ako ga je uopšte i bilo.

 

Fetel je došao u situaciju da mora da razmišlja o svojoj budućnosti u Formuli 1. Vagao je da li uopšte da ostane u „najbržem cirkusu na svetu“, ali se pojavio Aston Martin, s projektom kojem se Nemac nadao: marka s bogatim nasleđem, tim u kojem bi on mogao da postane vodeća figura. Pored toga, Racing Point, iz kojeg je nastao novi tim, bio je prilično konkurentan u 2020., tako da je ovaj potez bio sasvim logičan sa sportskog stanovišta.

 

Ukrasna figura na pramcu ili marketinški alat?

 

Fetel se nije našao u komfornoj zoni kakvoj se nadao tokom zimskih testova. Sve je počelo već s rasporedom vožnji. Popodnevne sesije su najpogodnije u Bahreinu, i nameće se da bi novajlija trebalo da iskoristi te trenutke za navikavanje na automobil. Međutim, favorizovan je sin šefa – Lens Strol.

 

Kao da to nije već samo po sebi bilo „bolno“ za Nemca, Aston Martin je bio tim s najviše problema, i to uglavnom tokom Fetelovih vožnji. Dok je Strol uspeo da kompletira 197 krugova, Fetelu je pošlo za rukom da završi samo 117, daleko najmanje od svih pilota.

 

Nemac je vozač kojem je potrebno poverenje od strane tima i poverenje u bolid. Ekipa ga je spoljnom svetu predstavila kao ukras na pramcu, i to čini se uglavnom u marketinške svrhe. Nakon svega, kada god je trebalo da budu doneseni neki važni izbori tokom testiranja, prednost je davana Strolu. Šta će se desiti, kada u trci bude dostupno samo jedno novo prednje krilo? Fetel može da pita Pereza kako tim funkcioniše u tim trenucima.

 

Da li se Seb već sada kaje?

 

Aston Martin, s bolidom koji je kopija Mercedesa, činio se kao idealan izbor za Fetela: stabilan automobil, s izraženo stabilnim zadnjim delom. Međutim, on se timu pridružio u trenutku kada je u velikoj meri odbačen bivši Mercedesov dizajn, s tim što još uvek nije jasno kako treba da izgleda novi.

 

Ipak, ne treba da žalimo Fetela, mada se našao u nepovoljnoj situaciji, koju možda i ne zaslužuje. Nakon što je dobio „šut kartu“ iz Ferrarija, ono što bi se u najmanju ruku očekivalo je topao doček u Aston Martin, ali definitivno ga nije imao. Njegov stav posle testiranja je sve odao: nije ovo očekivao i nije nimalo srećan zbog toga.

 

Vrele Gume

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery