Da li je novi Peugeot 208 sve ono što jedan „supermini“ treba da bude?
Novi detalji i fotografije
Potpuno novi Peugeot 208 je prošle nedelje i premijerno predstavljen. Naravno, njegova „javna“ premijera će biti održana na Sajmu automobila u Ženevi.
U petak smo „nabasali“ na prve fotografije novog „superminija“, a sada imamo i zvanične fotogrfaije i detalje. Možemo slobodno reći da novi Peugeot 208 ima odvažan i nekonvencionalan, ali privlačan dizajn.
Novi Peugeot 208 je postavljen na novoj CMP platformi i za 30 kilograma je lakši od trenunog modela. Osim manje težine, nova platforma je rezultirala i redukcijom buke i vibracija u kabini.
Ispod njegove haube nalazi se ili 1,2-litarski benzinski agregat sa turbo punjačem, ili četvorocilindarski dizelaš radne zapremine 1,5 litara. Benzinac razvija 75 konjskih snaga i povezan je isključivo sa petostepenim manuelnim menjačem. Sa druge strane, dizel opcija razvija 100 konjskih snaga i povezana je sa šestostepenim manuelnim menjačem.
U bliskoj budućnosti, Peugeot će predstaviti i benzinsku opciju koja će razvijati 100 konjsih snaga koji će biti povezan ili sa šestostepenim manuelnim ili sa osmostepenim automatskim menjačem. Najavljen je i model koji će razvijati 130 konjskih snaga povezan isključivo sa osmostepenim automatskim menjačem, koji će biti na vrhu ponude.
Tu je i potpuno električna varijanta
Osim modela Peugeot 208 sa konvencionalnim pogonom, francuski proizvođač je razvio i novu potpuno električnu verziju nazvanu e-208. Ovaj model poseduje bateriju kapaciteta 50 kWh i elektromotor koji razvija 136 konjskih snaga i 260 Nm obrtnog momenta. Zahvaljujući tome, ovaj model iz mesta do 100 km/h ubrzava za 8,1 sekundu. Takođe, zahvaljujući bateriji koja je smeštena ispod poda, Peugeot e-208 sa jednim punjenjem može da pređe i do 340 kilometara po WLTP standardima. Baterija će se do 80% puniti za oko 30 minuta.
Kada je reč o dizajnu, novi 208 je očigledno inspirisan modelom Peugeot 508, koji je nedavno bio kod nas na testu. Na primer, farovi imaju sličan dizajn, a tu su i dnevna svetla u obliku „očnjaka“. Tu je i lepo dizajnirana maska (grill). Na zadnjem delu se ističu zatamnjene svetlosne jedinice sa „potpisom“ koji podseća na kandže. Dostupan je veliki broj opcija za felne.
Novi Peugeot 208 je opremljen i brojnim sistemima za bezbednost i asistenciju vozaču. Tu ubrajamo adaptivni temopmat sa Stop & Go funckijom, održavanje vozila u jednoj traci, automatsko kočenje u hitnim slučajevima i slično.
U enterijeru se ističe „i-Cockpit“ infotejnemnt sistem, digitalna instrument tabla i detalji od ugljenikovih vlakana. Tu je i volan koji podseća na onaj iz modela 508.
Peugeot će narudžbine za model 208 početi da prihvata već od marta meseca. Kakva su vaša mišljenja o novoj 208-ici? Pišite nam u komentarima…
1 Komentar
Comments are closed.
Uvijek je Pežo imao najljepši auto u ovom segmentu, a sa ovim modelom otišao je dalko ispred konkurencije…Prelijep auto!