Jedinstveni COTEC premaz nanet na površinu frikcionog materijala TRW kočionih pločica za značajno poboljšanu bezbednost na putu
- COTEC, inovativni silikatni premaz, obezbeđuje efikasno kočenje već u prvim metrima nakon promene pločica
- Zaustavni put sveže zamenjenih TRW pločica sa COTEC premazom može se smanjiti čak i za 7 metara u poređenju sa sličnim pločicama bez takvog premaza
- COTEC premaz smanjuje vreme nanošenja frikcionog materijala kako bi se dostigao optimalni koeficijent trenja
- Vodeći računa o prirodnom okruženju, TRW nikada u procesu proizvodnje ne koristi štetne materijale kao što su olovo, živa, kadmijum, antimon, mesing ili molibden. Sve TRW kočione pločice proizvode se u fabrikama sa sertifikatom ISO 14001.
Zakonski propisi jasno određuju parametre sa kojima kočione pločice moraju biti usaglašene: kako za prve ugrađene pločice tako i za zamenske kočione pločice kada je potrebna popravka. Jedan od osnovnih kontrolnih parametara je zaustavni put koji definiše i garantuje proizvođač automobila, a koji ne sme biti ni duži ni kraći od njegove nominalne vrednosti, u okviru date tolerancije. TRW je u ovim strogim normama pronašao prostor za manevrisanje koji je iskorišćen za poboljšanje nivoa bezbednosti na putevima. To se dešava tokom prvih nekoliko kilometara nakon promene pločice da bi frikcioni materijal dostigao optimalni koeficijent trenja. Standardi dozvoljavaju neka odstupanja tokom ovog perioda rada, a TRW je pronašao malo prostora za poboljšanje performansi, nudeći istovremeno garancije da kočione pločice sa jedinstvenim COTEC premazom rade tokom „zelenog ponašanja“ pločica skoro jednako efikasno kao i ugrađene pločice.
Sveže zamenjene kočione pločice tokom vremena postavljanja ne garantuju takvu efikasnost kao što je to slučaj sa ugrađenim pločicama. COTEC premaz nudi inovativno rešenje za ovaj fenomen, jer povećava koeficijent trenja i stoga skraćuje zaustavni put na potpuno novim kočionim pločicama tokom faze postavljanja.
COTEC je premaz koji se nanosi na frikcionu površinu pločica u poslednjoj fazi proizvodnog procesa kako bi se povećao koeficijent trenja tokom faze ugradnje. Jedinstveni COTEC premaz se nanosi na sve nove TRW kočione pločice kao standard, što omogućava smanjenje zaustavnog puta na novim pločicama do 7 metara, prema nezavisnim testovima koje je sprovela holandska uprava za vozila RDW. COTEC premaz se troši nakon nekoliko desetina kočenja, ali u međuvremenu se frikcioni materijal ulegne i obezbeđuje najveću efikasnost kočenja bez daljeg nanošenja COTEC premaza.
Sve originalne TRW kočione pločice koje se isporučuju sa COTEC premazom dolaze u kutiji sa odgovarajućom indikacijom. U ovom trenutku gotovo da nema TRW kočionih pločica bez COTEC premaza.
Konstrukcija TRW kočionih pločica – pažljivo dizajnirane u svakom sloju
Zadnja ploča
Metalna ploča je nosivi element cele kočione pločice. Ona ravnomerno raspoređuje sile pritiska klipa na frikcioni materijal, drži pločicu u odgovarajućem položaju i prenosi obimne sile tokom kočenja. Zadnja ploča zaštićena je od korozije, a njena dimenzija omogućava slobodno kretanje pločice u čeljusti. Ostali elementi pričvršćeni su za nju.
Podloška protiv buke
Podloške protiv buke su elementi pričvršćeni za deo neaktivne strane ploče (na suprotnoj strani od površine trenja) nestandardnih, ali nenasumičnih oblika. Podloške smanjuju vibracije i stoga ograničavaju škripu i nivo buke. Postoje tri različite vrste ovih elemenata: bitumenske, gumene i metalne. TRW uvek postavlja podloške koje odgovaraju onima koje su postavljene tokom prve montaže.
Lepak
On pričvršćuje frikcioni materijal na zadnju ploču i može da izdrži više temperature u odnosu na površinu trenja. Tokom testova naprezanja kočionih pločica, površina trenja može da pukne i odlomi se, ali nije moguće da se sloj lepka skine. Pločice sa površinom trenja koja se skida sa ploče neće biti dozvoljeni za prodaju.
Frikcioni materijal
Frikcioni materijal sastoji se od mnogo različitih sastojaka i mora da ispunjava evropske zahteve za odobrenje tipa. U zavisnosti od verzije, on može imati niska svojstva prašine ili odgovarati zahtevima električnih automobila.
COTEC
Reč je o još jednom elementu koji čini da se TRW kočione pločice ističu. Zahvaljujući ovom jedinstvenom silikatnom premazu kočenje tokom perioda ugradnje jednako je efikasno kao i kod već ugrađenih kočionih pločica.
TRW kočione pločice prolaze kroz dodatni proces zagrevanja u fazi proizvodnje (oprljivanje). Tokom tog procesa, gasovi nakupljeni tokom proizvodnje u frikcionom materijalu se eliminišu iz kočionih pločica, što sprečava njihovo oslobađanje tokom kočenja. Ovaj proces, stoga, povećava otpor kočionih pločica.
Za više informacija o TRW proizvodima posetite:
Najnoviju epizodu serijala Good To Know pogledajte na YouTube platformi: www.youtube.com/watch?v=BpaQ_Mf2C0w