Sprema se revolucija na EV tržištu
Nedugo nakon vesti da je VW krenuo linijom značajnog pojeftinjenja električnih automobila koje bi i cenom približio tradicionalnim modelima, slične najave stižu i iz Citroena.
Kako pišu britanski mediji, Citroen priprema više manjih električnih automobila koji će imati „agresivne cene“ sa ciljem da potkopaju rivale na sve konkurentnijem tržištu električnih vozila.
Očekuje se da će ti modeli stići u narednih nekoliko godina, sa atraktivnim dizajnom kako bi privukli širu bazu kupaca francuskom brendu, rekao je za Autocar šef dizajna Citroena Pjer Leklerk.
Oni će verovatno deliti dizajnerske karakteristike sa konceptom Citroen Oli i manjim dvosedom Ami, kao i budućim C3 Aircrossom, rekao je Leklerk, dodajući da to neće biti samo manje verzije većih automobila: „Trudimo se da ne pravimo automobile koji imaju efekat ruske Babuške”.
Cena od oko 25.000 funti je verovatna s obzirom da je Leklerk potvrdio da će njihove cene dati brendu „ogromnu prednost“ u segmentima u kojima će se nalaziti.
„Zamislili smo ih da na tržište stignu sa zaista agresivnim ccenama“, rekao je on.
„Mislim da će to biti ogromna, ogromna prednost [u odnosu na druge proizvođače automobila] za brend kao što je Citroen. Znate, pošto premium brendovi teže da postanu još više premijum, [još uvek] postoje neki ljudi koji nemaju toliko novca da kupe automobil.“
Govoreći o samim automobilima, Leklerk je dodao: „Mislim da ćemo uskoro imati sjajne proizvode koji su, po mom mišljenju, zaista šokantni u smislu dizajna. Biće super kul. Mislim, uzbuđeni smo što ćemo te stvari staviti na put; cene će biti tako agresivne. Možemo samo da budemo ponosni što smo to uradili. „Dakle, mislim da ćemo imati veliku ulogu u automobilskoj industriji u narednih nekoliko godina.“
Električni automobili će najverovatnije biti na CMP platformi koja već stoji u osnovi Stellantisovih automobila, uključujući Corsu i Peugeot e-208. Zato će koristiti istu bateriju od 51 kWh kao e-208. Jedan motor koji će isporučivati oko 130 KS je verovatan, s obzirom da se to očekuje od predstojećeg Citroena C3 Aircross.
Govoreći prethodno za Autocar, Citroenov direktor proizvoda i strategije, Loren Hansen, navodi: „Citroen voli da izaziva industrijske norme. Sa [Olijem] želimo da pronađemo radosnu, modernu mobilnost, pristupačnu i održivu. To je nešto što ćemo [nastaviti] dugoročno, jer mislimo da je u skladu sa našim DNK.“
Izvor: autoblog.rs