U avgustu 2021., na Nedelji automobila u Montereju, Mate Rimac je mogulu u oblasti nekretnina i kolekcionaru Bugattija, Meniju Košbinu, rekao za planove o lansiranju novog hiperautomobila.
On nije išao u detalje u to vreme, rekavši samo da je novi model koji će naslediti Chiron u razvoju, i mogao bi na scenu da stupi 2024. Premotajmo dešavanja do januara 2022., kada CEO novoformiranog Bugatti Rimca ima još nešto da kaže u vezi s misterioznom mašinom.
Trideset trogodišnji hrvatski preduzetnik je konstatovao da još uvek ima prostora za stari dobri motor s unutrašnjim sagorevanjem, obećavši da će nova mašina biti fascinantna, s detaljima nikada viđenim na jednom serijskom automobilu.
„Takođe se zalažem se za motor s unutrašnjim sagorevanjem“, kaže Rimac, s tim što se iz ove izjave nameće jedno ključno pitanje – da li će Chironova zamena zadržati moćni W16? Ako Lamborghini može da zadrži V12 živim i u slučaju Aventadorovog naslednika, postoji realna nada da će i u Molshajmu pratiti isti recept, što znači da će quad-turbo 8,0-litarski motor ostati na snazi, ali uz poštovanje strožih emisionih standarda.
Naravno, zadržavanje konvencionalnog motora ne znači da će Bugatti zaobići elektrifikaciju. Naredni V12 iz Santa Agate Bolonjeze će biti hibrid, tako da nećemo biti previše iznenađeni ako i naslednik Chirona prođe kroz tretman elektrifikacije u nekoj meri. Masivni W16 u srcu hibridnog sistema će kreirati sumanuto snažan (i težak) automobil, uzimajući u obzir da Super Sport 300+ već sada isporučuje 1.600 ks.
Na bazi prethodnih izjava, Mate Rimac je bio otvoren po pitanju Bugattijeve budućnosti. Prošle godine, rekao je „da bi mogao da uradi nešto ludo“ ili „nešto apsolutno sumanuto o čemu niko ne razmišlja“. Kupe dugačke haube ili čak SUV su u razmatranju, dok je samo pitanje kada će čisto električi model s tehnologijom Nevere takođe stupiti na scenu. Ipak, Bugatti Rimac je obećao da će mnogo toga implementirati u potencijalni EV, umesto da kreira rebrendiranu Neveru.
Vrele Gume