Bred Binder je ostvario senzacionalnu pobedu na MotoGP Austrije, i to na „slik“ pneumaticima u finišu koji je vožen na potpuno mokroj stazi.
Na taj način, KTM je došao do trijumfa na domaćem terenu, dokazavši da se rizik ponekad i te kako isplati.
Šest krugova do kraja, stazu je zasuo pravi pljusak. Lideri su otišli u boks po motocikle s gumama za kišu, dok je Binder ostao na „slikovima“ idući na sve ili ništa.
Horhe Martin je bio taj koji je perfektno startovao (s pol pozicije), ali je ipak Frančesko Banjaja bio taj koji je vodio nakon prvog kruga. Španac je ubrzo doživeo kontakt s Fabiom Kvartararom u krivini 6, kada je vozač Yamahe pokušao da ga pretekne s unutrašnje strane. Međutim, oba vozača su otišla preširoko, što je omogućilo Žoanu Zarku da izbije na drugo mesto, dok je Mark Markes pomerio Kvartarara na peto.
Vozač Repsol Honde je zatim pretekao Martina u borbi za treću poziciju, dok se Džek Miler našao iza njega, što je značilo da su četiri Ducatija u prvih pet, jer je vodeći u šampionatu, Kvartararo, pao na šesto mesto.
Markes se tu nije zaustavio, jer je u trećem krugu pretekao Zarka.
Martin je zatim u četvrtom krugu izvršio dvostruko preticanje, nadmašivši timskog kolegu Zarka i Markesa na Hondi. Španac na Pramac Ducatiju je u tim momentima uhvatio zamah, ali je otišao preširoko u krivini 7, što je omogućilo Banjaji, Markesu i Kvartararu da ga preteknu.
Kvartararo i Banjaja su se zatim zamenili na vodećoj poziciji u osmom krugu, ali je Italijan ostao na čelu jer je vozač Yamahe otišao preširoko u krivini 1.
Nakon toga, vodeća petorka koju su činili Banjaja, Kvartararo, Markes, Martin i Zarko, držala je pozicije nekoliko krugova, dok se Mir našao ispred Milera u 11. krugu, u borbi za šesto mesto.
Enea Bastijanini je morao da odustane od trke nakon što mu je otpala oplata na drugom pravcu, dok je do ove trke drugoplasirani u šampionatu, Zarko, pao deset krugova pre kraja.
U tim trenucima, Markes se našao ispred Kvartarara u borbi za drugu poziciju, nakon što je Francuz otišao preširoko u krivini 3.
Kako je kiša krenula da pada po drugi put, Migel Oliveira je izleteo sa staze u krivini 1, dok su se Markes i Banjaja borili za vodeću poziciju. Ducatijev vozač je uspeo da se odbrani od Markesovog prvog pokušaja.
Miler i Aleks Rins su ranije otišli po motocikle s gumama za kišu, dok su se Martin i Mir približili vodećoj trojci, što je značilo da imamo „petoboj“ u borbi za podijum, pre nego što je u igru ušao i Binder. Na čelu je ponovo došlo do promene, jer je drugi napad Markesa urodio plodom.
Ipak, dolazi do totalnog preokreta kada prva petorica odlaze u boks po gume za kišu, dok Binder ostaje na stazi zajedno s Alešom Espargarom za prve dve pozicije.
Samo dva kruga pre kraja Markes izleće sa staze dok Binder povećava vođstvo na gumama za suvo, i to na potpuno vlažnoj stazi. Nakon fenomenalna dva poslednja kruga, vozač KTM je „otklizao“ do pobede.
Što se tiče dva preostala mesta na podijumu, činilo se da će pripasti Ikeru Lekuoni i Alešu Espargaru. Međutim, vozači na „kišnim“ gumama, Banjaja i Martin, „preskočili“ su grupu od sedam vozača u poslednja dva sektora i ostvarili drugo i treće mesto za Ducati.
Vrele Gume
Pavle Barta
MotoGP Austrije 2021. (Spielberg)
Poz. | Poeni | Br. | Vozač | Nac. | Tim | Motocikl | Km/h | Vreme |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 178.0 | 40’43.928 |
2 | 20 | 63 | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | 177.1 | +12.991 |
3 | 16 | 89 | Jorge MARTIN | SPA | Pramac Racing | Ducati | 177.0 | +14.570 |
4 | 13 | 36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 176.9 | +15.623 |
5 | 11 | 10 | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Avintia | Ducati | 176.8 | +17.831 |
6 | 10 | 27 | Iker LECUONA | SPA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 176.7 | +17.952 |
7 | 9 | 20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 176.6 | +19.650 |
8 | 8 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 176.6 | +20.150 |
9 | 7 | 73 | Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | Honda | 176.6 | +20.692 |
10 | 6 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 176.5 | +21.270 |
11 | 5 | 43 | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | 176.0 | +28.144 |
12 | 4 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 176.0 | +28.193 |
13 | 3 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 176.0 | +28.603 |
14 | 2 | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 175.6 | +33.642 |
15 | 1 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 175.3 | +38.459 |
16 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 174.9 | +43.384 | |
17 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 174.1 | +55.950 | |
Bez plasmana | ||||||||
88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 182.1 | 6 krugova | ||
5 | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | 167.0 | 10 krugova | ||
23 | Enea BASTIANINI | ITA | Avintia Esponsorama | Ducati | 172.4 | 22 kruga |
Rekordi:
Pol pozicija: | Horhe Martin | 1’22.643 | 188.0 Km/h | |
---|---|---|---|---|
Najbrži krug trke: | krug: 12 | Fabio QUARTARARO | 1’24.451 | 184.0 Km/h |
Rekord kruga u trci: | 2019. | Andrea DOVIZIOSO | 1’23.827 | 185.4 Km/h |
Apsolutni rekord kruga: | 2021. | Jorge MARTIN | 1’22.643 | 188.0 Km/h |
Generalni poredak u konkurenciji vozača
Poz. | Vozač | Motocikl | Nac. | Poeni |
---|---|---|---|---|
1 | Fabio QUARTARARO | Yamaha | FRA | 181 |
2 | Francesco BAGNAIA | Ducati | ITA | 134 |
3 | Joan MIR | Suzuki | SPA | 134 |
4 | Johann ZARCO | Ducati | FRA | 132 |
5 | Jack MILLER | Ducati | AUS | 105 |
6 | Brad BINDER | KTM | RSA | 98 |
7 | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | 95 |
8 | Miguel OLIVEIRA | KTM | POR | 85 |
9 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | 67 |
10 | Jorge MARTIN | Ducati | SPA | 64 |
11 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 59 |
12 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | JPN | 55 |
13 | Alex RINS | Suzuki | SPA | 44 |
14 | Alex MARQUEZ | Honda | SPA | 41 |
15 | Pol ESPARGARO | Honda | SPA | 41 |
16 | Franco MORBIDELLI | Yamaha | ITA | 40 |
17 | Enea BASTIANINI | Ducati | ITA | 31 |
18 | Danilo PETRUCCI | KTM | ITA | 30 |
19 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 28 |
20 | Luca MARINI | Ducati | ITA | 27 |
21 | Iker LECUONA | KTM | SPA | 24 |
22 | Stefan BRADL | Honda | GER | 11 |
23 | Dani PEDROSA | KTM | SPA | 6 |
24 | Lorenzo SAVADORI | Aprilia | ITA | 4 |
25 | Michele PIRRO | Ducati | ITA | 3 |
26 | Tito RABAT | Ducati | SPA | 1 |
27 | Cal CRUTCHLOW | Yamaha | GBR | |
28 | Garrett GERLOFF | Yamaha | USA |