Online plus

Bolidi 2014

1.09KPregleda

Da li su novi bolidi sporiji?

Svi znamo za velike promene koje su se desile u Formuli 1, i koje će u velikoj meri uticati na dešavanja u sezoni 2014.

McLaren 2013

Kuda ide Formula 1? Dizajn automobila je nešto malo ružniji, motori su tiši, a ono što je najvažnije je da su automobili sporiji. Koliko su oni zapravo sporiji u odnosu na prošlogodišnje bolide?

Vremenski gledano, zaostatak varira od dve do pet sekundi po krugu u zavisnosti od staze, tako da je se prvonavedeni zaostatak odnosi na Spa Frankoršamp a onaj veći na Moncu. Prvi predsezonski testovi su privedeni kraju, tako da i oni mogu da nam kažu dosta toga o relativnoj brzini aktuelnih bolida u odnosu na prošlogodišnje.

McLaren 2014
Red Bull 2013

Preliminarni testovi se već tradicionalno održavaju u Španiji na Circuito de Jerez, tako da je „jedinica mere“ zapravo ista, uz jedan „amandman“. Pravila pod kojima su bili prošlogodišnji bolidi su bila utvrđena u prethodnoj sezoni, tako da su timovi u velikoj meri znali na čemu su. Što se 2014. tiče, značajne izmene u tehničkoj regulativi su označile kompletan start iz početka.

 

 

Red Bull 2014
Lotus 2013

Hajde da uporedimo vremena:

Dakle, po prikazanom, procena od pet sekundi razlike ne izgleda daleko od realne. Međutim, za očekivati je da će novi bolidi ipak biti brži, kada se sve na kraju „slegne“, tako da bi razlika ipak trebalo da bude manja.

Niko Rozberg je potvrdio da je imperativ tima u preliminarnim testovima bio na tome da se pređe relevantna kilometraža, a da će se na brzinu obratiti pažnja u Bahreinu. On je takođe izjavio da bi želeo da bude brži nego prošle godine, ali se to neće desiti, tako da će to biti minus za sezonu 2014.

Lotus 2014
Mercedes 2013

Ipak, nije za očekivati da razlike budu tako drastične kako pokazuju rezultati sa Circuito de Jerez. Timovi su dosta pažnje posvetili usklađivanju performansi sa Pirellijevim specijalnim zimskim pneumaticima, koji se naravno neće koristiti tokom sezone. Sa druge strane je takođe vrlo verovatno da će italijanski proizvođač pneumatika biti konzervativniji u konstruisanju guma i ići „na sigurno“, da se ne bi ponovila „blamaža“ iz 2013.

Mercedes 2014

Iz svega navedenog, još uvek je teško zaključiti koliko će tačno novi bolidi biti sporiji u odnosu na prethodne, ali pet sekundi po krugu se čini prevelikom razlikom. Stvari će biti malo jasnije 19. februara u Bahreinu, jer ruku na srce, akcenat je trenutno ipak na proveravanju pouzdanosti novog V6 agregata, a toplije vrreme u Bahreinu će doneti vremena bliža onim realnim. Ukoliko se i tamo ponove vremena 5-6 sekundi slabija u odnosu na prošlogodišnja, možemo početi da se brinemo.

Ferrari 2014

Redakcija

Top Reviews

Video Widget

gallery