Online plus

BMW X3 – treća generacija

1.9KPregleda

Amerikanizovani Bavarac

Dugo je trebalo BMW-u da spremi treću generaciju modela X3. Dizajn je pre evolucija nego revolucija, no tim koji pobeđuje očigledno se ne menja

Novi X3 je spreman za tržište. No, možda je reč “novi” ipak prejaka za model koji je pred nama

Otkako se X3 pojavio sada već davne 2003. godine, prodat je u više od 1,5 miliona primeraka, što je uzevši u obzir premium pedigre Bavaraca i više nego dobar rezultat. Nova generacija je, kako to izgleda postaje pravilo u SUV segmentu, porasla. X3 je sada dug 4.722 mm, širok 1.890 i visok 1.676 mm. Međuosovinsko rastojanje je takođe veće, sada iznosi 2.865 milimetara, što u prevodu znači više mesta za putnike na zadnjoj klupi.

Stilski gledano, promene su suptilne. Nemci se drže svog starog recepta, kao pijan plota, te je nerealno očekivati nekakve velike promene u dizajnu kod BMW-a. Napred se nalazi nova rešetka, prednja svetla su odmaknuta od maske hladnjaka, a i branici su drugačiji. Pozadi bih rekao da je najveća izmena prisustvo dve okrugle izduvne cevi i drugačija peta vrata i u odnosu na prethodnu generaciju.

U unutrašnjosti razlike su upečatljivije u odnosu na drugu generaciju. Postavljen je novi volan, nova instrumentalna tabla kao i drugačiji otvori za vazduh.

Novi X3 dolaziće u tri varijante: X Line, M sport i Luxury Line.

Paleta motora
U ponudi sa novom generacijom X3 dolaze četiri različita agregata: dva dizel i dva benzinska motora. Snažnija benzinska pogonska jedinica je šestocilindarski trolitarski motor koji daje 360 konjskih snaga i ugrađivaće se u verziju M40i. Ovaj agregat do „stotke“ stiže za 4,8 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Slabiji benzinski motor ima zapreminu dva litra i razvija 248 ks.

Što se tiče dizel agregata, manji ima zapreminu dva litra i isporučuje 190 konjskih snaga, dok je veći dizel motor od tri litra uz 365 konjskih snaga koji do 100 km/h može da pojuri za 5,8 sekundi.

Svi modeli standardno su opremljeni Steptronic Sport automatskim menjačem sa 8 brzina.

Tehnologija
BMW je izvršio veliki transfer tehnoloških sistema iz ostalih modela u novi X3. Kako Bavarci kažu sve je to u cilju poluautonomne vožnje. Od bitnijih sistema tu je adaptivni tempomat sa detekcijom pešaka, sistem za održavanje vozila u traci sa mogućnošću registracije bočnog sudara.

U unutrašnjosti BMW se potrudio da konektivitet podigne na još viši nivo, te se informativno-zabavnim sistemom može komandovati putem gestova, a tu je i opcion head up displej.

Rezime
Već rekosmo, dugo se čekala nova generacija X3. Ipak možda je ova reč “nova” prejaka za model koji vidimo na slikama, možda bi “restilizacija” bila prikladnija. Novi X3 proizvodiće se u pogonu Spartanburg u SAD, a premijera se očekuje na frankfurtskom auto-salonu, s tim da će prodaja u nekim zemljama početi već krajem ove godine.

Đorđe Platiša

Top Reviews

Video Widget

gallery