BMW zabeležio prvi kvartalni gubitak od 2009.
I Bavarci su, nakon ostalih nemačkih proizvođača, izvestili o teškoćama koje su imali u proteklom kvartalu.
BMW je ostvario „minus“ od 666 miliona evra pre zaračunatih kamata i taksi od aprila do juna.
Automobilska divizija BMW-a AG, povukla je kompaniju u crveno po prvi put nakon više od jedne decenije, zaokružujući očajan kvartal za evropske proizvođače automobila, pogođene pandemijom koronavirusa.
Nemački proizvođač je izgubio 666 miliona evra pre zaračunatih kamata i poreza između aprila i juna, što je prvi kvartalni deficit od finansijske krize iz 2009.
Negativno poslovanje kompanije u automobilskom sektoru, u okviru kojeg je ostvaren gubitak veći od očekivanog, u najvećoj meri može da se „zahvali“ zatvaranju fabrika i prodajnih salona zbog pandemije, saopštio je BMW u sredu.
Bavarci su na taj način poslednji nemački proizvođač koji je i oficijelno izvestio o teškoćama koje je imao u potonjem kvartalu.
VW je ostvario gubitak od 2,4 milijarde evra i skresao je dividende, dok Daimler AG tvrdi da je prošao najgori period, ali da i dalje mora da ukine desetine hiljada radnih mesta.
Alijansa Renaulta SA i Nissan Motor Co., je ponovo pod tenzijom, jer je japanski partner u najvećoj meri kriv za rekordan gubitak francuskog proizvođača od 8,6 milijardi dolara.
Svetla tačka za BMW je Kina, čije je tržište počelo da se oporavlja od aprila, i koja je zabeležila rast obima tokom tri meseca zaključno s junom, u poređenju s istim periodom prošle godine.
BMW će započeti proizvodnju iX3 električnog krosovera u Kini ove godine, gde će biti i prodavan.
Uprkos gubitku, BMW se drži prognoze da će dobit iz poslovanja u automobilskom sektoru nakon zaračunatih kamata i poreza biti između 0 i 3 odsto, što je manje od majske prognoze koja je iznosila od 2 do 4 odsto.