Potražnja za kupeima i kabrioletima je značajno opala poslednjih godina, jer se ljudi teže odlučuju za manje praktične automobile.
Pogledajmo samo Mercedes. Proizvođač iz Štutgarta je odlučio da ukine ne samo S klasu u kupe i kabriolet izdanju, već i AMG GT Roadster i SLC. Pored toga, vlada opšte mišljenje da će se verzije C i E klase s dvoje vrata stopiti u jednu modelnu liniju – CLE.
Samim tim ne čudi što bi i BMW mogao da zauzme isti kurs, jer su se pojavile glasine da će serija 4 i serija 8 (kupe i kabriolet) biti spojene u seriju 6 od 2026.
To je u potpunosti razumljivo, mada je serija 6 praktično i dalje prisutna u vidu Gran Turismo verzije na nekim tržištima, kao alternativa seriji 5 Touring. Verovatno je samo pitanje trenutka kada će GT biti ukinut, a za oko četiri godine, portfolio serije 6 bi mogao da izgleda potpuno drugačije. Mada nema reči o seriji 4 Gran Coupe, serija 8 u GC izdanju bi mogla da postane član serija 7 porodice, verovatno kao elegantnija varijanta tradicionalne limuzine. Da li će serija 4 GC preživeti, za sada nije jasno, ali ne bi bilo iznenađujuće da BMW zadrži u ponudi samo električni i4.
Revitalizacija serije 6 ima smisla, budući da se radi o veoma važnoj oznaci u istorijskom smislu. Mnogi su kritikovali BMW zbog uvođenja prestižnije serije 8, dok je „šestica“ ostala s ne baš tako popularnim GT bedžom.
Vrele Gume