Online plus

Alfa Romeo Giulia

Italijanski odgovor na premijum „blickrig“
4.47KPregleda

Alfissima

U muzeju Alfe Romeo u Arezeu kraj Milana, predstavljena je pretpremijerno nova Giulia, model za koji već sada možemo reći da će steći armiju obožavalaca, među svima onima koji kreiranje automobila doživljavaju pre svega kao umetnički pravac


Prvenac je predstavljen sa „Quadrifoglio“ bedžem, ujedno obeleživši i 105 godina postojanja marke. Anonima Lombarda Fabbrica Automobili je osnovana 24. juna 1910. godine, a sa Giulijom marka teži tome da otvori novo poglavlje u svojoj istoriji. Tome u prilog ide i činjenica u vidu masivne investicije od 4 milijarde evra, predviđene za osam novih modela, koji treba da stupe na scenu do 2018. Na Giuliji je radio tim unutar FCA poznat pod imenom „Skunks“, što je nadimak poznat iz američke industrije, koji označava najbolje timove, zadužene za rad na najdelikatnijim i tehnološki najinovativnijim i najzahtevnijim projektima.

Na prste jedne ruke se mogu izbrojati automobilske marke sa tako upečatljivom istorijom i tradicijom kao što je Alfa Romeo

Novi logo
Na prste jedne ruke se mogu izbrojati automobilske marke sa tako upečatljivom istorijom i tradicijom kao što je Alfa Romeo. Upravo ta istorija i tradicija čine temelj za budućnost. Čuveni amblem Alfa Romea je dizajnirao Robilant Asoćijati (Robilant Associati) 1910. godine. Sada je došlo vreme za „osveženje“, tako da je sam dizajn logoa modernizovan, ali uz zadržavanje prepoznatljivog oblika i stila.

Ne postoji automobilska marka na svetu koja ima tako bogato dizajnersko nasleđe kao što je to Alfa Romeo

Kada mehanika izaziva emocije
Zašto je Alfa Romeo jedna od najpoželjnijih i najvoljenijih automobilskih marki? Na prvom mestu, tu je italijanski dizajn, koji je postao institucija unutar automobilske industrije, u velikoj meri zahvaljujući Alfi Romeo. Pored lepote, ono što je oduvek krasilo modele ove marke su vrhunski motori, odlična izbalansiranost karoserije i vrlo često inovativna tehnička rešenja.

Da bi se raspalile emocije prema jednom automobilu, bitno je sve, počevši od spoljnjeg izgleda, preko ambijenta unutar kabine, do onog čuvenog jedinstva pod imenom „čovek-mašina“. Ono na šta su Alfini inženjeri posebno obratili pažnju je izuzetan odziv na upravljaču, dinamika vožnje i promena stepena prenosa, uz dominantno kočenje. Pogon je (što su Alfini fanovi već dugo vremena čekali) na zadnje točkove ili opciono na sva četiri točka. Na ovaj način smo konačno dobili jednu autentičnu Alfu, koja predstavlja omaž kultnim precima.

Nisu slučajno u Alfi Romeo lansirali slogan „la meccanica delle emozioni“ (mehanika emocija). Konačno su „the ultimate driving machine“ i „vorsprung durch technik“ dobili više nego dostojnog rivala.

Italijanski dizajn, ali…
Ne postoji automobilska marka na svetu koja ima tako bogato dizajnersko nasleđe kao što je to Alfa Romeo. Nova Giulia sledi tu filozofiju, ali isto tako prati neke već utvrđene smernice unutar premijum D segmenta. Da li su tu Italijani išli na „sigurnu kartu“ sledeći već viđeno (tržišno uspešno) ili jednostavno danas ne može da se odstupi od konfekcije da bi se proizvod prodavao, možemo da polemišemo. Uglavnom, krajnji proizvod je svojevrsna mešavina Alfinog DNK sa utvrđenim pravilima kreiranja automobila unutar premijum klase, ali ćemo za konačni sud ipak sačekati onaj momenat kada je budemo videli uživo.

Raspored mase je u odnosu 50:50 po osovinama, što je u kombinaciji sa zadnjim pogonom sjajan preduslov za vanserijske performanse. Prepusti su kratki, dok su hauba i prednja krila dugi, što je tipično za predstavnike u ovoj kategoriji automobila. Ono u čemu Giulia prednjači u odnosu na konkurenciju je dužina međuosovinskog rastojanja, što je dodatni benefit za ostvarivanje visokih performansi.

Još jedan domen u kome je nova Alfa na vrhunskom nivou je i kvalitet završne obrade. Doduše, ništa se po tom pitanju nije moglo zameriti ni prethodnicama u vidu 159 i 156 (Evropski automobil godine 1998.). Dakle, što se enterijera tiče, pored sjajnog vizuelnog doživljaja i kvaliteta materijala i finiša, sveukupno rešenje je podređeno vozaču. Komande su grupisane na malom volanu, a sama pozicija sedenja je tipično sportska, tako da smo uvereni da je nemogućnost pronalaženje komforne vozačke pozicije, što je ponekad bio „minus“ kod nekih ranijih modela Alfe Romeo, sada stvar prošlosti. Pored sportskog momenta, nije zaboravljeno na luksuz, tako da je kabinski prostor oplemenjen ugljeničnim vlaknima, drvetom i vrhunskom tkaninom.

Motor iz Ferrarija
Evo ga još jedan domen u kome je Alfa često bila primer ostalima. Pretpremijerni primerak, predstavljen u muzeju u Arezeu, došao je sa „pedigriranom“ mašinom ispod haube. To ne treba da čudi, s obzirom na to da na automobilu o kojem govorimo počiva bedž „Quadrifoglio“.

Pored toga što je moćan, V6 turbo je i napredan. Poseduje sistem za deaktiviranje cilindara i u potpunosti je napravljen od aluminijuma

Šestocilindarski trolitarski turbo benzinac u „V“ rasporedu cilindara, koji svoje poreklo vodi iz Ferrarija, isporučuje 510 „konja“. To je u istoj ravni sa Mercedesom-AMG C63 S sa V8 biturbom. Da podsetimo, BMW M3 raspolaže sa 431 ks a Cadillac ATS-V Sedan sa 470. Što se ubrzanja iz stanja mirovanja do 100 km/h tiče, tu Alfa Romeo Giulia QV takođe prednjači. Italijanskom modelu je za ovu radnju potrebno 3,9 sekundi, dok Mercedesov i Cadillacov pulen do „stotke“ obavljaju za okruglo 4,0 sekunde. BMW M3 iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za 4,1 sekundu. Mada najslabiji, M3 pobeđuje svoje rivale na trkačkoj stazi bez prevelikih napora. Da li će tako biti i sa Giulijom, jedva čekamo da vidimo.

Pored toga što je moćan, V6 turbo je i napredan. Poseduje sistem za deaktiviranje cilindara i u potpunosti je napravljen od aluminijuma.

Balans
Konstatovali smo da je BMW M3 do sada bio vladar trkačkih staza u svojoj klasi bez obzira na činjenicu što raspolaže s manje „konja“ u odnosu na direktne konkurente. To je prvenstveno mogao da zahvali sjajnom balansu karoserije i odnosu mase po osovinama 50:50. Upravo ovaj parametar krasi i Alfa Romeo Giuliju, tako da će dvoboj sa M3 biti više nego interesantan.

Znamo do koje mere ogibljenje igra važnu ulogu kada su performanse u pitanju. Pored multilinka pozadi, Alfa Romeo Giulia na prednjoj osovini poseduje novo rešenje u vidu dvostrukih poprečnih ramena sa poluvirtuelnom osom upravljanja, koja je razvijena da bi se optimizovao odziv i obezbedilo brzo i precizno upravljanje. Ovo jedinstveno tehničko rešenje Alfe Romeo obezbeđuje konstatnu liniju vođenja točka prilikom prolaska kroz krivine, tako da automobil može da se uhvati u koštac sa izrazitim lateralnim ubrzanjima, zahvaljujući idealnom uglu naleganja pneumatika na voznu podlogu. U svakoj situaciji i pri bilo kojoj brzini, Giulia pruža vožnju sa najdirektnijim mogućim prenosnim odnosima upravljačkog sistema, što samu vožnju čini prirodnom i predvidivom.

Verujemo da je dosadašnji deo teksta stvorio osmeh ljubiteljima Alfe Romeo, posebno pri pomisli na budući duel sa BMW-om M3

Inovativnost
Verujemo da je dosadašnji deo teksta stvorio osmeh ljubiteljima Alfe Romeo, posebno pri pomisli na budući duel sa BMW-om M3.

Napredan inženjering moraju da prate i vrhunski materijali, inače „džabe ste krečili“. Italijanska marka je posebnu pažnju obratila na odabir materijala prilikom kreiranja šasije i ogibljenja. Elektronika ima samo jedan zadatak, a to je pružanje vrhunskog vozačkog iskustva i dovođenje uzbuđenja u vožnji na najviši mogući nivo.

Ekskluziva u ovom domenu je oličena kroz rešenja poput sistema za vektorisanje obrtnog momenta sa dvostrukom spojnicom, što zadnjem diferencijalu omogućava da kontroliše isporučivanje pogonske sile individualno, na svaki pogonski točak ponaosob. Na ovaj način je prenos snage na asfalt poboljšan, čak i u uslovima kada je stepen prijanjanja kompromitovan. Iz tog razloga, vožnja je u isto vreme bezbedna i zabavna, bez agresivnog uplitanja sistema kontrole stabilnosti. Pored toga, u novoj Giuliji je prisutna i tehnologija integrisanog kočenja, koja predstavlja inovativni elektromehanički sistem, kombinujući funkcije kontrole stabilnosti i tradicionalne servo kočnice, u cilju ostvarivanja istovremenog odziva i rekordno kratkog kočionog traga.

Nova Alfa može da se pohvali i sjajnom aerodinamikom. Ostvaruje savršen balans lateralnih sila i vertikalnog aerodinamičkog pritiska, i to u velikoj meri zahvaljujući aktivnom prednjem spliteru, koji prilagođava vertikalni aerodinamički pritisak u cilju ostvarivanja što boljih performansi, odnosno boljeg prijanjanja. „Mozak“ koji upravlja sistemima zaduženim za performanse se zove „kontrola domena šasije“ (Chassis Domain Control). Reč je o centralnoj jedinici koja upravlja perifernim elektronskim sistemima, tako da se u svakom momentu obezbeđuje maksimalno uživanje u vožnji.

Poznati Alfa DNA sistem je prisutan i u novoj Giuliji, i to u unapređenoj verziji. U odnosu na želje vozača, dinamika automobila može da se menja, i to u sledećim režimima: „Dynamic“, „Natural“, „Advanced Efficient“ (po prvi put u jednoj Alfi) i naravno „Racing“ (na performantnim verzijama).

Cuore Sportivo
Šta reći na kraju… Nismo je ni videli, a „cuore sportivo“ nam već sada kuca jače. Giulia predstavlja istinsko osveženje u premijum D segmentu. Kada u obzir uzmemo QV verziju, termin „osveženje“ postaje u potpunosti neadekvatan, jer „Quadrifoglio“ verzija je nešto najbolje što se desilo u 21. veku, ne samo kada je D segment premijum sportskih modela u pitanju, već automobilska industrija uopšte. Ono što želimo Giuliji i Alfi Romeo je da naprave tržišni uspeh onakakav kakav zaslužuju.

Pavle Barta

Top Reviews

Video Widget

gallery