Prelazak iz treće u prvu ligu
Land Rover Discovery Sport, prvi model u drugoj fazi Land Rover plana regeneracije
Potpuno neouobičajeno, bar kada je Land Rover u pitanju, promocija novog modela Discovery Sport, urađena je „školski“. Nekoliko meseci je tizerima najavljivan, noć uoči promocije „pušten tajnim kanalima“ u najuticajnije medije, da bi u mail boxu svih većih svetskih redakcija osvanuo kao vest dana, a možda i sezone.
Očigledno u Land Rover kući se sa novim vlasnicima, dosta toga promenilo, pre svega u medijskom pristupu i filozofiji, a to je pola puta do uspeha.
Discovery Sport – prvi od tri nova Land Rovera
Novi Land Rover Discovery Sport iako je teoretski naslednik Freelendera, sa njim gotovo da nema nikakve veze, čak bi rekli da ga se malo i stidi, u kontekstu novih aspiracija i ciljeva. Freelander kao trećeligaški igrač, svakako nije pravi uzor onome ko želi da zaigra u najvišem rangu takmičenja, sa ambicijama da se domogne velike četvorke i napadne X3, Q5, GLK,… U kontekstu svega izrečenog je i platfotma na kojoj se bazira Discovery Sport! On je postavljen na novu modifikovanu verziju tehnološke baze koja se koristi za Range Rover Evoque.
Opcije motora
Da znaju šta rade, potvrđuje još jedan podatak. Discovery Sport je bar za sada na samom startu vrlo interesantan model za buduće kupce, pa čak i ako ispod haube ima (pra)stari i pregrubi 2,2 litarski SD4 turbo dizel agregat sa 187 KS kojeg smo upoznali u svim Jaguar Land Rover modelima. Za iduću jesen stiže i osveženje priče (čitaj: regrutacije novih kupaca) jer dolazi najavljeni eD4 agregat nove generacije, za sada nepoznatih performansi, ali poznate ekološke norme od 119 grama Co2 po kilometru, kao da je to najbitnije!
Što se prenosa tiče, Discoveri može da se pohvali devet-brzinskim automatskim, ili šest-brzinskim manuelnim menjačem i permanentnom transmisijom na četiri ili dva točka u zavisnosti od ambicije kupca i dubine njegovog džepa.
Enterijer i sigurnosne tehnologije
Svestranost ostaje važna Discovery filozofija, što (opciono) podrazumeva i sedam sedišta, od kojih su doduše, zadnja sedišta pogodna samo za decu a nikako za telohranitelje mafijaša i političara! Koja je razlika?
Inače, tehnologija igra veliku ulogu. Discovery Sport stiže sa potpuno novim informacionim sistemom, 8-inča velikim centralnim ekranom osetljivim na dodir, sa funkcijama listanja, zumiranja, prepoznavanja glasovnih komandi,…
Land Rover-ove InControl aplikacije imaju sve, od internet radija do satelitske navigacije, tu je i WiFi koji poseduje 18 zvučnika Meridian linije ozvučenja. Osim toga, vozaču putem instrument table, na raspolaganju stoje dva analogna pokazivača i mali 5-inčni TFT ekran, koji prikazuje ključne informacije.
Standardni sistem za naglo kočenje radi pri brzinama do 90 km/h, dok će za pešake iskočiti jastuk u podnožju vetrobranskog stakla, kada automobil „oseti“ udarac, da ih manje zaboli ako budu torpedovani na pešačkom prelazu. Ostali napredni sigurnosni setovi između ostalog uključuju: upozorenje pri napuštanju trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova i posebno razvijen sistem kontrole stabilnosti u svim uslovima vožnje.
Performanse
Ova veoma modifikovana platforma ima pametnu kompaktnu multi-link zadnju osovinu koja nudi ne samo prednosti u kontroli trakcije, nego omogućava uklapanje pune veličine rezervnog točka, nudeći pri tome pristojan prtljažni prostor.
Iako Discovery Sport nema aluminijsku karoseriju poput veće braće, naširoko su korišteni laki ali čvrsti materijali koji su omogućuli inženjerima podešavanje šasije za optimalnu vožnju i kontrolu ravnoteže. I da naglasimo, nemojte se previše uzbuđivati zbog ovoga, jer Sport će „odraditi“ 0-100 km/h za ispod 9 sekundi.
Od ostalih „poslastica“ za ljubitelje terenske vožnje, treba naglasiti Haldex sistem pogona na četiri točka sa filigranskim sistemom koji usklađuje sve elemente automobila sa uslovima na terenu. A ko želi u duboku vodu, Discovery “gazi” do dubine od 600 mm.
I na kraju, opet ona stara! Nema ništa dobro a da je jeftino, pa tako i u Discovery Sport neće sesti onaj ko nema para ili lizing boniteta. Na tržištu će biti ponuđen u opcijama SE, SE Tech (kada navigacija postaje standardni deo opreme), HSE i HSE Lux, sa cenama u rasponu od £32,395 ( 40.500 eur) do £42,995 ( 53.750 eur) , sa naznakom da će sa novim eD4 motorom početna cena pasti ispod £30.000 (37.500 evra).
Tekst: Smajil Ališić
Foto: Land Rover